Temat: Zt 303
Witam przepraszam ze zakładam nowy wątek Ale chciałem się zabrać za wymianę uszczelki pod głowicą nie korzystają z pomocy mechanika. Ale niewiem od czego mam się zabrać i niewiem jak odkręcić pokrywe zaworowa.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Zt 303
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam przepraszam ze zakładam nowy wątek Ale chciałem się zabrać za wymianę uszczelki pod głowicą nie korzystają z pomocy mechanika. Ale niewiem od czego mam się zabrać i niewiem jak odkręcić pokrywe zaworowa.
Dobra rada i nie czepiam się... Jak nie wiesz jak zdjąć pokrywę zaworów to nie bierz się za wymianę uszczelki. Poczytaj jak się zdecydujesz bo wszystko jest już przewałkowane tysiąc razy.
Witam przepraszam ze zakładam nowy wątek Ale chciałem się zabrać za wymianę uszczelki pod głowicą nie korzystają z pomocy mechanika. Ale niewiem od czego mam się zabrać i niewiem jak odkręcić pokrywe zaworowa.
bardzo prosto odkrecasz jedna srube m8 na klucz 13mm i podnosisz pokrywe potem odkręcasz klawiaturę i masz śruby od głowicy na klucz 22 odkrecasz je i głowicę do góry tylko troche pary w łapie trzeba mieć bo lekka nie jest potem do planowania ją nową uszczelkę a wczesniej wyczyść pozostałości po poprzedniej obejrzeyj czy nie ma zadr i rys na półbloku i zakładaj głowicę i dokrecaj w kolejności jak książka podaje albo od srodkowej w kierunku strony zegara ale 4 pierwsze śruby przykręć lekko na krzyż i wtedy zacznij dokręcanie głowicy w kierunku wskazówek zegara założysz glowicę powkładaj popychacze zaworów dobrą strona załóż klawiaturę yreguluj zawory pokolei kręcąc fazy rozrządu na koniec dobry papier uszczelkowy klej do uszczelek odtłuszczasz pokrywę i klawiature posmaruj uszczelkę równo ją połóż zakładasz śrubę przykręcasz pokrywę poczekaj ąż klej przyłapie zeby się z pokrywy olej nie sączył i piwko po robocie machnij albo poszukaj następnej usterki i j a kasuj POWODZENIA
Od czego zaczynamy?
Najpierw bym ściągnął maske potem tłumik z kolektorem,następnie kolektor wodny i powietrzny
Potem zdemontuj wszystkie rurki wtryskowe i odkręć tą rurkę przelewową od wtryskiwaczy co je łączy i wyjmij wtryskiwacze,(warto je sprawdzić)
No to teraz odkręcamy pokrywy zaworów
Są przykręcane na jedną śrube każda. ta z korkiem od wlewu oleju ma śrubę w tym otworze po odkreceniu korka.
Po odkręceniu śrub popukaj lekko pokrywę dookoła i powinna zejść.
Po zdjęciu pokrywy zdemontuj klawiaturę zaworów i wyjmij laski popychaczy.
No to teraz możesz odkręcać głowicę
Pamiętaj aby nakrętki i szpilki poukładać tak aby. trafiły na to same miejsce tak jak były przykręcone przed demontażem.
Staraj sie ich nie pomieszać bo to ważne!
Teraz możesz zdjąć głowicę.
No to masz wszystko na wierzchu
Wywal starą uszczelkę i zeskrob po niej dokładnie wszystkie pozostałości starając się nie robić rys na głowicy i bloku
Pod żadnym pozorem nie czyść bloku ani głowicy promieniowo od tulei tylko owalnie wokół tulei tak aby nie powstały rysy które mogą przyczynić się do wydmuchiwania uszczelki.
Jeżeli silnik był przegrzany tolepiej odrazu oddać głowice do splanowania,(wartałoby też półbloki ale to już gruba robota)
Musisz to sam ocenić.
Sprawdź też czy tuleje nie są zapadnięte bo będzie ci zawsze dmuchać uszczelki i na nic twoja robota... Sprawdź też czy gniazda zaworowe nie są powypalane
Jak jest wszystko dobrze to odtłuść blok i głowicę benzyną i wysusz.
Możesz teraz założyć nową uszczelkę i co ważne nie smaruj jej żadnym smarem.
Uszczelki najlepiej zamawiać u Piotra K
Bo są pewniejsze od różnych podróbek.
Teraz załóż głowicę i przykręcaj wcześniej poukładane nakrętki na swoje miejsce.
Bardzo ważne jest równierz odpowiednie dokręcenie głowicy zgodne z zaleceniami instrukcji (poproś kolegów żeby ci udostępnili schemat dokręcenia głowic.)
Jeżeli nie czujesz się na siłach to lepiej sie sam za to nie zabieraj
Polecam zadzwonić do forumowicza PiotrK on ma serwis tych silników. Pozdrawiam
no no marku bardzo ładnie ja to uprosciłęm resztę chyba widać przy rozbiurce co trzyma wiec juz tego nie podawałem ale rada marka jak najbardziej zasługuje na pochwałę to co ja napisałem to dla kogoś kto już kiedyś był przy tym a to co marek podał to dla niewtajemniczonego w tego typu operacji marku plus ode mnie +
Dzięki panowie
Dzięki panowie
to jak zrobisz robotę to potem pochwal się jak ci poszło i co sprawiło ci problem
Praca. Zrobiona niemialem wiekszych problemow tylo uszczelki pod kolektor wody musialem pokabinowac
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Zt 303
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo