traktor napisał/a:... jedynie co to przycinam pierścienie są za długie nie składają się w tuleji zestaw GMP...
A ostrzegałem Cię prędzej, żeby wszystko dokładnie sprawdzić na etapie zakupu....
Skoro pierścienie były na inny szlif, to najprościej było je oddać i nic nie docinać. Teraz ani już ich nie możesz zamienić, ani nie masz pewności czy będą dobrze się sprawowały, no i nie masz na nie już żadnej gwarancji. Z drugiej strony tu jest dość duża średnica tulei i pierścieni (jedna z największych w tego typu silnikach) i takie przeszlifowanie, pod warunkiem, że będzie to przeskok tylko o jeden szlif, niesie za sobą trochę mniejsze ryzyko niż takie manewry w mniejszych silnikach, gdzie to już jest niedopuszczalne, tak jak mówi koseś.
traktor napisał/a:Pytanie techniczne - jak długo ten silnik docierać - panewki i wał nie ruszane sa w dobrym stanie ?
Tu cofnij się o kilka stron w tym wątku i weź poprawkę tylko na same pierścienie - http://fortschritt.p2a.pl/profile.php?id=155 .
Dla utrwalenie wrzucę to jeszcze raz, bo niestety są z tym poważne problemy.
PiotrK napisał/a:Jeśli chodzi o samo docieranie, no to wiadomo, każdy silnik, obojętnie czy to nowy czy po remoncie, trzeba dobrze dotrzeć. Prawidłowe obchodzenie się silnikiem w tym czasie bardzo wpływa na jego trwałość. Jedni docierają silniki dłużej, inni krócej, ale w tym okresie generalnie obowiązują następujące zasady:
- po uruchomieniu, po krótkotrwałej pracy na biegu jałowym, silnik rozgrzewać na małym obciążeniu i unikać w tym czasie niepotrzebnego biegu jałowego (to dotyczy również późniejszej eksploatacji),
- nie zwiększać obrotów, gdy silnik jest zimny – olej jest jeszcze za gęsty i może nastąpić zatarcie silnika.
- zmieniać często obciążenie i w miarę możliwości prędkość obrotową silnika,
- nie jeździć na niskich obrotach z wysokim obciążeniem
- przy niedużym obciążeniu używać tylko średnich i wysokich obrotów – w tym przypadku są one nieszkodliwe,
- przestrzegać koniecznie parametrów pracy silnika,
- w czasie pierwszych 50-ciu godzin pracy jeździć tylko przez krótki czas na pełnym obciążeniu,
- po 50-ciu godzinach pracy zwiększać powoli udziały pełnego obciążenia,
- w okresie docierania, zwłaszcza podczas pierwszych 30-tu godzin pracy silnika występuje zwiększone zużycie oleju silnikowego i w związku z tym, w tym czasie należy bacznie kontrolować stan oleju i dolewać go w miarę potrzeb.
- początkowe większe zużycie oleju stabilizuje się po ok. 100 godzinach pracy silnika.
- po dłuższej i cięższej pracy silnika przed jego zatrzymaniem i po przełączeniu na bieg jałowy odczekać ok. 2 – 3 minut i dopiero wtedy wyłączyć silnik.
Dopuszczalne zużycie oleju po okresie docierania leży poniżej 1,2% zużycia paliwa.
Tyle mówi teoria i instrukcja obsługi, a jak jest w praktyce, to sami wiecie Znam przypadki, gdzie po remoncie człowiek od razu zapinał do traktora pług i szedł w orkę na cały dzień, i tak kilka dni pod rząd. Było to zabójcze dla silnika ale jak to mówią, jak kto dba, tak ma.
Generalnie, chociaż przez te pierwsze 50 godzin pracy, z silnikiem należy obchodzić się jak z panną w pierwszych 50-ciu godzinach znajomości. Delikatnie i z umiarem, i raczej nie należy iść w tym czasie na całość. Potem będziesz już mógł korzystać na maksa i to z wzajemnością
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.