1

Temat: Hydrauliczne poziomowanie tura

Witam
Teoretycznie rozwiązanie wspomniane w temacie to dwa dodatkowe siłowniki zamiast prostowodów, ale..no właśnie.
Układ jest taki: https://m.agriaffaires.pl/uzywany-sprze … lader.html ale co wówczas, gdy na opuszczonych ramionach maksymalnie wychylimy ramkę w pozycję wysypywania i zaczniemy podnosić ramiona? Co z olejem z siłowników poziomujących? Podobnie gdy na uniesionych do samej góry ramionach maksymalnie nachylimy ramkę do siebie czyli np.bela slomy na widłach i zaczniemy opuszczać ramiona? Ta sama sytuacja...
Chyba czegoś nie rozumiem, albo to nie tylko dwa dodatkowe siłowniki i trochę węży...

2

Odp: Hydrauliczne poziomowanie tura

Siłownik od ramki połączony jest z siłownikiem nad ramą i wymieniają się olejem podczas podnoszenia i opuszczania. identycznie mam w swoim czeskim ND5

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

3

Odp: Hydrauliczne poziomowanie tura

Wiem że tak to działa tzn na zasadzie wymiany cieczy, ale co w sytuacjach które opisałem w pierwszym poście?

4

Odp: Hydrauliczne poziomowanie tura

Helmut napisał/a:

Witam
Teoretycznie rozwiązanie wspomniane w temacie to dwa dodatkowe siłowniki zamiast prostowodów, ale..no właśnie.
Układ jest taki: https://m.agriaffaires.pl/uzywany-sprze … lader.html ale co wówczas, gdy na opuszczonych ramionach maksymalnie wychylimy ramkę w pozycję wysypywania i zaczniemy podnosić ramiona? Co z olejem z siłowników poziomujących? Podobnie gdy na uniesionych do samej góry ramionach maksymalnie nachylimy ramkę do siebie czyli np.bela slomy na widłach i zaczniemy opuszczać ramiona? Ta sama sytuacja...
Chyba czegoś nie rozumiem, albo to nie tylko dwa dodatkowe siłowniki i trochę węży...

Chwile się nad tym głowiłem i wymyśliłem jak to możne być rozwiązane
z lewej strony masz dwa cięgna jedno połączone z ramką od tura a drugie z konsolą zawieszenia na ciągniku podejrzewam że jest w ramie schowany wyłącznik krańcowy sterujący elektrozaworem który nie pozwala na tak niekorzystne sytuacje jakie Ty wymieniłeś (i tez tłumaczy dlaczego idą aż dwa kable od szybko-złącza)

5

Odp: Hydrauliczne poziomowanie tura

Dopiero teraz zauważyłem te cięgna.... Czyli jak widać nie takie to proste..
Przejrzałem kilka filmów na YT dot. ładowacza ND5 i operatorzy użytkują je unikając sytuacji które wymieniłem..

6

Odp: Hydrauliczne poziomowanie tura

No i jeszcze są takie tam elementy o
których nic jeszcze nie wiem.
<a href=https://zapodaj.net/975e8d28aba51.jpg.html>IMG00013.jpg</a>
<a href=https://zapodaj.net/2bd3122e8329e.jpg.html>IMG00014.jpg</a>

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

7

Odp: Hydrauliczne poziomowanie tura

Te pierwsze to chyba zawory szokowe, a drugie to filtr oleju. Tak mi się wydaje.

8

Odp: Hydrauliczne poziomowanie tura

Eee to chyba lepiej mechanicznie na drążki...

E 516 na części
Telefon 695 076 269

9

Odp: Hydrauliczne poziomowanie tura

To pierwsze to chyba zawory przelewowe , które zabezpieczaja układ przed rozerwaniem w sytuacjach ktore opisał Helmut. Tymi zaworami powinien nadmiar oleju wrócić.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38