Temat: jaka jest kolejnosc dokrecania szpil od glowicy w ciagniku 303
pomóżcie jaka jest kolejność dokręcania szpil od głowicy w 303
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » jaka jest kolejnosc dokrecania szpil od glowicy w ciagniku 303
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
pomóżcie jaka jest kolejność dokręcania szpil od głowicy w 303
poczynając od środkowej odwrotnie do ruchu wskazówek zegara
5 4
6 9
1
2 3
7 8
tak mniej więcej to wygląda
dokładnie zresztą jak każdej głowicy
poczynając od środkowej zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Kurde chciałbym zobaczyć ten zegar :hmmm:
dzieki masz plusa przyjacielu
karlos napisał/a:poczynając od środkowej zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Kurde chciałbym zobaczyć ten zegar :hmmm:
oto i ON:)
http://archi.inos.int.pl/db/item248605957_1.html
ok odwrotnie sorki
bardzo dziekuje za pomoc
ale jak sie przykreci zgodnie ze wskazowkami to nakrętki sie nie odkręcą
przecież przeprosiłem jeszcze raz napisałem żle odwrotnie do zegara ale schemat który spłodziłem jest już ok co potwierdza skan umieszczony przez Amigo
sorry myslałem ze to hieroglif egipski:)
zasada jest tylko ze od srodka a czy w prawo czy w lewo to jeden ch...
niewiem tak podaje instrukcja edytowałem swoją wypowiedż teraz wszystko jest zgodnie i literaturą fachową :dance:
a wie ktoś na jaką siłę ustawić klucz dynamometryczny???
Ja ustawiałem na 24 kg.
instrukcja od 323 podaje:
dokręcać należy stopniowo :
1.stopień - 50Nxm 2.stopień - 100 Nxm 3.stopień 160 Nxm
biorąc pod uwagę że 323 i 30. mają te same silniki podejżewam że siła dokręcania będzie taka sama
Zwyczajowo, kiedy nie ma danych, powinno się dokręcać śrubunki siłą taką, jaka jest średnica gwintu. Śruba lub nakętka 10 mm. - 10 kg. U mnie to się sprawdza. Wyjątek stanowi głowica. Stosuję przelicznik średnicy do siły, jak 1 do 1,5. Np. forszaj, średnica gwinu 16 mm.Siła dokręcania 24kg. Polecam.
instrukcja od 323 podaje:
dokręcać należy stopniowo :
1.stopień - 50Nxm 2.stopień - 100 Nxm 3.stopień 160 Nxmbiorąc pod uwagę że 323 i 30. mają te same silniki podejżewam że siła dokręcania będzie taka sama
te stopnie na zimnym, po rozgrzaniu czy jak? bo w tym temacie to mało kumaty jestem
a pozatym to doczytałem sie sporych różnic w momencie dokręcenia głowicy od 160Nm do 240. i gdzie jest ta wartość prawidłowa?
Pawlon, ja Cię po prostu prześladuję ! Gdzie Ty tam i ja.
Zasada nr. 1.
Nie wierz w pisane.
Głowica w W 50, przykręcona jest śrubami 16mm. Wg. instrukcji 15 - 17 kG. Czyli jaka średnica tyle kG. Trochę mało. Sruby 16 tej twardości, wytrzymają spokojnie 30 kG. Fabryka wypuszczając produkt na rynek, liczy na zyski z serwisu. Wg. statystyk 1/3 zysku to produkt, 2/3 to serwis. No i jesteśmy w domu. Pomiędzy 16 a 24 kG, jest tylko 8 kG różnicy. Przy śrubunku 8 mm. byłby problem. Przy 16 tego problemu praktycznie nie ma. Żebyś był pewny dobrze wykonanej roboty, wyśrodkuj te dane. Ja dałem u siebie 24 i chodzi, instrukcja mówi o 16, Zrób 20 kG. na zimno. Przy pierwszej wymianie oleju, zwal klawiaturę i dokręć jeszcze raz 20. Będzie OK !
W silniku BMW 525 który miałem okazję robić, śruby głowicy wg książki powinny być dokręcone z siłą 28kG, śruby M 12 ja dokręciłem na 25kG i chodzi bez problemu już trzeci rok, a jak dokręcałem śruby głowicy przy Chevrolecie to przy 11 kG śruba pękła, ale to była śrubeczka M 10, z tym że producent zaleca nie stosować powtórnie tych samych śrub, a siła dokręcenia wynosi 18 kG.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » jaka jest kolejnosc dokrecania szpil od glowicy w ciagniku 303
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo