Odp: pompa wtryskowa
A u mnie nie dymi jak zdycha (spada z obrotów ) . Tylko trochę wcześniej przed tym zdychaniem trochę dymku strzeli a potem to już nie i zdechnie . :hmmm:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » pompa wtryskowa
Strony Poprzednia 1 … 10 11 12 13 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
A u mnie nie dymi jak zdycha (spada z obrotów ) . Tylko trochę wcześniej przed tym zdychaniem trochę dymku strzeli a potem to już nie i zdechnie . :hmmm:
Podczas normalnej pracy silnik nie dymi i nie dymił, czarny dym pokazywał się przy dużym obciążeniu. Zostawię tak jak jest, silnik pali na dotyk i ma siłę.
Przy dużym obciążeniu to każdy silnik ma prawo zadymić. Może zamiast "regulować" pompę, mogłeś lekko przyspieszyć zapłon...? Trudno powiedzieć, jak się sprawy dokładnie nie zna. Tak czy inaczej, w tej chwili masz pompę lekko rozregulowaną, ale jeżeli tak Ci odpowiada, to chyba wszystko jest O.K.
A u mnie nie dymi jak zdycha (spada z obrotów ) . Tylko trochę wcześniej przed tym zdychaniem trochę dymku strzeli a potem to już nie i zdechnie . :hmmm:
Komora spalania M (Man-M), jako komora spalania różnych paliw, nie tylko ON, rządzi się swoimi prawami i są one zupełnie inne, niż w klasycznych komorach innych silników...
Przy dużym obciążeniu to każdy silnik ma prawo zadymić. Może zamiast "regulować" pompę, mogłeś lekko przyspieszyć zapłon...? Trudno powiedzieć, jak się sprawy dokładnie nie zna. Tak czy inaczej, w tej chwili masz pompę lekko rozregulowaną, ale jeżeli tak Ci odpowiada, to chyba wszystko jest O.K.
Zapłon przyspieszałem i opóźniałem na obecnym ustawieniu silnik chodzi najlepiej, podejrzewam że "pompiarz" który regenerował pompę delikatnie mówiąc spie..... robotę i dlatego chciałem ją troszkę poprawić.
Sebastian napisał/a:A u mnie nie dymi jak zdycha (spada z obrotów ) . Tylko trochę wcześniej przed tym zdychaniem trochę dymku strzeli a potem to już nie i zdechnie . :hmmm:
Komora spalania M (Man-M), jako komora spalania różnych paliw, nie tylko ON, rządzi się swoimi prawami i są one zupełnie inne, niż w klasycznych komorach innych silników...
Tylko kilometr dalej 323 jednego kolesia wali dymem do końca i widać że ciężko go udusić ? :hmmm: A ma ifę pod machą .
PAJEJ według mnie to normalne jak mam forsza to jeszcze nigdy nie widziałem czarnego dymu z komina dopiero jak traktor ma praktycznie zgasnąć A tak jak pisałem wcześniej pompa co dopiero zrobiona moc ok a dymu jak nie było tak nie ma
Tak czy siak to trzerba pompę podkęcic bo jak na mój gust to zasłaby jest. W papierach ma 90 kucy i mysle ze w rzeczywistosci bedzie podobnie a mi przydałoby sie wiecej bo biedak meczy sie przy plugu
Panowie nie znalazłem a szukałem . Ile Powinno być oleju w pompie wtryskowej ? Mam oryginalną pompę bez centralnego smarowania w E512 ? I nie wiem gdzie jest śrubka od nadmiaru oleju . Jest tam niżej taka jedna mała ale wydaje mi się że będzie za niski stan .
0,7 l
Wiem że zaraz mnie szeryfie opierniczysz za nie na temat ale jaka fajna miarka
Bardzo dziękuję .
Sprawdź Sebastina czy "przepływa" Ci olej z korusu pompy do korpusu regulatora, bo są wersje pomp gdzie takie połączenie jest i takie, gdzie tego połączenia nie ma. Wtedy jeszcze trzeba osobno regulator zalać olejem do poziomu np. miarki w postaci korka.
Korpus pompy ma odpowietrznik a wlew mam w korpusie regulatora ale dzięki za radę .
Ale to niestety o niczym nie przesądza. Najlepiej jeszcze dokładnie sprawdź czy ten olej przelał się z korpusu regulatora do korpusu pompy.
...
Piotrze, jak i co trzeba usunąć z oryginalnej instalacji, aby zlikwidować centralne smarowanie pompy wtryskowej?
Jest to śruba regulacji dawki paliwa. Widzę, że masz centralne smarowanie pompy wtryskowej, tj. z magistrali olejowej silnika. Jak chcesz popracować długo i szczęśliwie tym sprzętem - zaślep to. Kawałek rurki przy pompie skieruj w dół, będzie spełniała rolę przelewu i jednocześnie odpowietrznika. Wymontuj przewód spływowy i w miejsce przelotek wstaw zwykłe korki. Zalej pompę świeżym olejem. Centralne smarowanie pompy, to kolejne nieprzemyślane rozwiązanie techniczne tego silnika.
A wystarczyło tylko się cofnąć
He, he, ... wiedziałem że tak będzie... rozmawiałem już z PiotrK na temat centralnego smarowania przy okazji niestety poważnej awarii, ale to napiszę w nowym wątku...
... i obiecał mi że wstawi opis z obrazkiem dla takiego matoła jak ja...
Eee tam, zdjęć do tego wcale nie potrzeba, tylko trzeba zrobić mniej więcej tak jak Sławek właśnie opisał. Ale nie zgodzę się z nim, że to jest jakieś kolejne nieprzemyślane rozwiązanie tego silnika, bo to było zrobione właśnie dla ułatwienia obsługi go. Poza tym, przecież od dawna tak robią też i inni producenci silników, a w tej chwili praktycznie każda pompa wtryskowa ma centralne smarowanie, więc problem raczej nie leży w samym smarowaniu, tylko w ludziach, co się tym zajmują czy zajmowali. To, że paliwo puszcza pompka podająca, czy elementy pompy wtryskowej, to wcale nie jest winą producentów tylko ludzi, czyli głównie pompiarzy i mechaników, którzy umyślnie bądź nieumyślnie, doprowadzili pompy wtryskowe do takiego stanu... Nie zmienia to jednak faktu, że faktycznie likwidacja centralnego smarowania pozwala spać dużo spokojniej i tu właśnie widać wielką zaletę tych silników i właściwe przemyślenia techniczne, które w banalnie prosty sposób pozwalają błyskawicznie zlikwidować to smarowanie, co w innych silnikach jest kompletnie niemożliwe lub bardzo utrudnione. Tu robi się to tak:
1) Zdejmujemy gumowy przewód łączący metalową rurkę idącą od sprężarki do pompy wtryskowej.
2) Od strony sprężarki rurkę tą zaginamy / zaklepujemy / zaślepiamy tak, żeby olej z niej nie wypływał. Sprężarka ma tu swój własny odpływ oleju na koła od rozrządu (pod warunkiem, że jest to sprężarka przystosowana do centralnego smarowania), więc tu nic złego się nie stanie.
3) Pozostałą część krótkiej prostej rurki przekręcamy na pokrywce pompy wtryskowej pionowo w dół, tak żeby od teraz mogła ona pełnić rolę odpowietrznika pompy, a i przy okazji mogło przez nią wypłynąć paliwo, gdy pompa je "puści".
4) Odkręcamy przewód spływowy oleju od pokrywki pompy i od bloku silnika, i w otwory wkręcamy korki z gwintem 14x1,5 lub pozostawiamy oryginalne śruby przepływowe, a w miejsce końcówek oczkowych tego przewodu wkładamy duże nakrętki lub jakieś tulejki, i ponownie wkręcamy tam śruby przepływowe.
3 minuty roboty i sprawa centralnego smarowania załatwiona raz na zawsze.
5) Teraz w wolnej chwili zlewamy olej z korpusu pompy i jeszcze najlepiej osobno z regulatora. Tu już jest kilka rodzaj regulatorów i czeka na nas kilka pułapek. Z reguły korkiem spustowym jest najniżej położona śruba łącząca ze sobą budowy regulatora i wtedy przez tą śrubę powinien spłynąć cały olej z regulatora i korpusu pompy, ale to niestety trwa dość długo. Czasami, gdy regulator nie ma połączenia olejowego z korpusem pompy, to ma on wyraźny osobny korek spustowy na spodzie i wtedy trzeba osobno zlewać olej z pompy i z regulatora. Czasami z kilku pomp była robiona jedna pompa i wtedy może być różnie z tymi obudowami, więc najlepiej i najpewniej jest zlać olej osobno z korpusu regulatora i z korpusu pompy przez np. odkręcenie pompki podającej i dokładne wyciągnięcie go strzykawką.
No super opis jak zwykle :beer: + ! A mi centralne smarowanie pompę uratowało przed zatarciem .
PiotrK - plus poleciał - opis jak zwykle bezkonkurencyjny...
A co jeśli moja sprężarka i pompa były centralnie smarowane, a obecnie spływ ze sprężarki połączyłem z korkiem w bloku? Nie będzie za mało oliwy w sprężarce?
Nic się nie stanie. Ten olej, który teraz spływa od razu do bloku, prędzej też do niego spływał, tylko że przez pompę wtryskową. Teraz przynajmniej wiesz, że spłynie tam tylko olej, a nie olej z paliwem. Z drugiej strony jednak lepiej by było dać więcej oleju do sprężarki. On i tak zaraz spływa na rozrząd i to tylko poprawi tam smarowanie, a i sprężarce też na pewno będzie przyjemniej.
Strony Poprzednia 1 … 10 11 12 13 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » pompa wtryskowa
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo