Odp: pompa wtryskowa
Cały silnik jest ten sam różni się tylko osprzętem w tym właśnie ową pompą wtryskową. W fortschrittach były montowane silniki właśnie z ciężarówek.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » pompa wtryskowa
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Cały silnik jest ten sam różni się tylko osprzętem w tym właśnie ową pompą wtryskową. W fortschrittach były montowane silniki właśnie z ciężarówek.
pompa pochodzi z w50, i słyszałem że na samochodowym regulatorze są kłopoty z utrzmaniem obrotów pod wpływem obciążenia, mam nadzieję że czesio cos podpowie
sprzęt rolniczy posiada pompę z regulatorem małym wielozakresowym, natomiast ifa w50 posiada pompę z regulatorem dużym dwuzakresowym, ja mam pompę od ciągnika tylko przyspieszacz z ciężarówki silnik od ciężarówki jest ten sam poza kolektorami wydechowym i ssącym, misą olejową, deklem rozrządu i wspominaną pompą paliwa
Pompy z regulatorem wielozakresowym zakładane również były do W50, a założenie przestawiacza kąta wtrysku wcale nie powoduje jakiegoś znacznego wzrostu spalania i z uwagi na charakter spalania paliwa w tych silnikach (znacznie inny niż we współczesnych) przy turbo również będzie on wskazany.
Różnica jeszcze jest w kole zamachowym, mechanizmie napędu linki obrotomierza, czasami w wale korbowym (chodzi tu o śruby do koła zamachowego), czasami w filtrze oleju, pompie wody i w dwóch szpilkach głowicy. Dwie z nich są dłuższe, do przymocowania uchwytów tłumika. Dobrze też jest zostawić żeliwne pokrywy klawiatury, bo są lepsze od aluminiowych. Różnic może być jeszcze więcej, ale są one już mało istotne.
Piotrze krótko: pompa z samochodu moze byc stosowana w ciagniku?
ma w tej chwili założoną pompę z samochodu ale ciągnik dość dziwnie się zachowuje, I teraz nie wiem czy to wina nieodpowiedniej pompy do ciągnika czy moze wina że pompa nadaje sie do remontu
jak ma duży regulator to się nie nadaje
czesiu a odczuwasz róznicę pomiedzy pompą z przyśpieszaczem a pompę bez przyspieszacza?
Przyspieszacz pokazuje swoje dobre strony tylko w wysokim zakresie obrotów, bo dopiero wtedy jest on w stanie przestawić zapłon. Przy niższych obrotach i przy pompie ustawionej dla traktora czy kombajnu, jego praca będzie znikoma o ile w ogóle się ruszy.
Jeśli chodzi o te pompy z regulatorem dwuzakresowym (tym dużym) to można je stosować w traktorach, ale raczej tylko w transporcie. Regulator taki ma tylko ograniczenie obrotów maksymalnych i biegu jałowego, a pomiędzy nimi to silnik chodzi jak "chce" i trzeba regulować wszystko nogą. W polu to się nie sprawdzi, bo przy zmianach obciążenia będzie zmieniała się prędkość silnika i trudno będzie ustabilizować ją na w miarę stałym poziomie i dlatego do maszyn rolniczych, tak jak powiedziano prędzej, stosuje się regulatory wielozakresowe (te małe). Regulatory te potrafią utrzymać stałą prędkość silnika, niezależnie od jego obciążenia. Zależy to oczywiście od stanu regulatora, od jego wyregulowania oraz od wiedzy i zdolności samego pompiarza, który zagłębia w niego swoje palce. Czasami, jak wiecie, pompiarze poza "dobrą" gadką niewiele więcej potrafią zrobić z tymi pompami. Chodzi mi oczywiście o pompy do "naszych" silników, bo to z nimi właśnie pompiarze mają najwięcej problemów, bo ich po prost nie znają. Nie jest to oczywiście regułą, ale zdarza się często, a nawet bardzo często.
wielkie dzięki Piotrze.
U mnie traktor w polu zachowuje sie tak jak opisałeś, pod wpływem zmiany obciążenia zmieniają sie obroty silnika, trzeba je cały czas korygować pedałem.
A jeszcze jedno pytanie: czy wałek główny z pompy samochodowej pasuje do pompy ciągnikowej?
a ja dodam że kilka lat temu przerabiałem taki silnik z samochodu który wydachował paszowozem w okolicy Wałbrzycha
w moim mówiąc oryginalnym silniku poszła woda do oleju więc kupiłem ten silnik ,a to była porażka ,silnik niby super roboty do ch.......y musiałem przełożyć cały osprzęt łącznie z kołem zamachowym i pasowym ,także panowie nie polecam ,obroty były takie że wskazówka chciała się urwać , w polu trzymałem go na 1800obr ,w tedy lato było gorące i ledwo szedł szedł aż zdechł i od nowa przekładka
a co do ustawienia pompy wtryskowej to powiem że pompiarze mają wytyczne do ustawień w 50 i tak ustawiali przynajmniej w moim powiecie ,kiedyś gość mi powiedział jak ci nie kopci to sobie tę śrubkę wykręć .
Wałek pasuje, bo to są te same wałki.
Z zamianą silników to jest tak, że jeżeli wiesz co masz do zrobienia i zamiany, to robi się to sprawnie i szybko, a z kupowaniem drugiego silnika "w idealnym stanie", to niestety często tak bywa. Lepiej zrobić porządny remont swojemu staremu silnikowi lub kupić drugi, ale tylko z zamiarem złożenia z tych dwóch, lub nawet trzech, tego jednego jedynego. Wtedy to ma sens, inaczej to taki totolotek z bardzo małym prawdopodobieństwem wygranej.
Witam mam pytanie apr. regulatora przy pompie wtryskowej od fortschritt e 512
Mianowicie pękła mi sprężyna która znajduje sie w górnej części tegoż regulatora i nie mogę tej sprężyny nigdzie dostać. Czy ma ktoś może jakiś schemat tego regulatora i czy ktoś wie jak tą sprężynę nazwać żeby w sklepie wiedzieli o co chodzi??
Cześć! U góry masz zakładki SKLEP i SERWIS gdziekolwiek zadzwonisz to Ci przyślą.
Witam Panowie mam pytanie odnośnie oleju w pompie wtryskowej,od pewnego czasu z pod korków wlewowych oleju przy,wyższych obrotach zaczyna tryskac ropa odkręcilem śrubkę spustową a tam zamiast, oleju wyleciala ropa,co to może byc? I czy można na to zaradzic samemu, czy sprawę oddac do pompiarza, dzięki za rady.
Chyba nie masz centralnego smarowania, bo już byś pewnie zatarł silnik. Może puszczać pompa zasilająca lub wtryskowa na sekcjach.
tak masz rację centralnego smarowania nie ma twoim zdaniem to sprawa poważna i ile ewentualny koszt naprawy sam silniczek pyka jak zegarek odpala ok obroty nie falują .
Sprawa raczej prosta a koszt 1 zł ,rozbierz pompkę zasilającą i wymień oring na popychaczu.
Pod warunkiem, że poleciała tylko pompka i ma ona ten o-ring. Gorzej jak będzie to pompka bez o-ringu. Poza tym, oprócz sekcji lubią jeszcze puszczać ich uszczelnienia lub nawet sam korpus...
Oby to tylko była pompka, bo inaczej kilka stówek będziesz musiał na to przeznaczyć.
Miałem podobny problem i to do tego stopnia że pompa wtryskowa napełniała się w zastraszjącym tempie ale po wymianie pompki zasilającej jest wszystko ok.
Dzięki panowie za rady dzisiaj rozkręciłem pompę zasilającą i oringu nie znalazłem chyba że go niema gdzie on powinien byc?I czy z takim stanem rzeczy mogę jeszcze trochę pojeżdzic bo na regenerację trzeba poczekac
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » pompa wtryskowa
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo