Odp: pompa wtryskowa
Zanim ją wypatroszysz dmuchnij powietrze przez wężyk od zasilania pompki do zbiornika bo tam lubi się sitko zasyfić
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » pompa wtryskowa
Strony Poprzednia 1 … 7 8 9 10 11 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Zanim ją wypatroszysz dmuchnij powietrze przez wężyk od zasilania pompki do zbiornika bo tam lubi się sitko zasyfić
heh ale odkracałem tego wężyka i wmiare płynnie paliwo leciało
A nie myślał nikt o tym, żeby zamiast oryginalej pompy wtryskowej zastosowac pompę wtryskową Bosch. Tam jest smarowanie i chłodzenie popmy paliwem krążącym od zbiornika do pompy.
Tylko jak dobrać pmpę Bosch do takiego ustrojstwa z DDR jak Fortschritt.
Pompiarz i mechanik mówił, że jest to mozliwe.
? a po co? Ta jest zła?
Może ktoś mi pomorze, mam pompę od IFY która nagle przestała wkręcać silnik na obroty.
Jak się potrzymało chwilę na gazie to weszła na obroty bardzo leniwie. Ja zmieniłem pompę bo miałem drugą, niestety ta druga cieknie gdzieś a w aucie ciężko jest zobaczyć gdzie ten wyciek. Chcę stara pompę reanimować...co jej może być i czy sam jestem w stanie ją naprawić, dodam że ona stoi już 5 lat na półce, ale ma w sobie olej i ropę...
Jak już się bawic to zakładać pompę rotacyjna. Wtedy bedzie jeszcze mniejsze spalanie i silnik bedzie lepiej brzmial. bedzie miecej chodził. Widziałe taką pompę w MTZ 82. kazdy wie jak MTZ chodzi na zwykłęj pompie. Na rotacyjnej miał dzwięk taki jak ferguson 4 cylindrowy i według właściciela był jeszcze oszczędniejszy.
Mając dobrego pompiarza to taka podmianka jest możliwa.
Tylko się trzeba zastanowić czy warto bo koszt regeneracji pomp forsza to jakieś grosze okolo 300 zł a koszt regeneracji pompy rotacyjnej to wydatek znacznie większy.
Może ktoś mi pomorze, mam pompę od IFY która nagle przestała wkręcać silnik na obroty.
Jak się potrzymało chwilę na gazie to weszła na obroty bardzo leniwie. Ja zmieniłem pompę bo miałem drugą, niestety ta druga cieknie gdzieś a w aucie ciężko jest zobaczyć gdzie ten wyciek. Chcę stara pompę reanimować...co jej może być i czy sam jestem w stanie ją naprawić, dodam że ona stoi już 5 lat na półce, ale ma w sobie olej i ropę...
Jak się coś znasz na mechanice to dasz rade.
W srodku pompy jest listwa ktora steruje dawką paliwa może on się poluzowała.
Co do wycieków to musisz wyminic simeringi i powinno byc ok.:D
bastelli z ta pompą rotacyjną dobrze kombinujesz tylko od czego dopasować sam kiedyś myślałem o tym ale z braku funduszy dałem spokój.
No nie wiem. musiałbym pompiarza zapytać. Jak bede odbierał od niego 2 rotacyjne pompy to zapytam. Tylko może być problem bo to 4 o poj 6.0l zazwyczaj o takiej pojemności są 6-stki.
ale go potpytam jaki by to był koszt i czy wogóle gra warta swieczki:hmmm:
dobiera się do dawki paliwa a nie do pojemności, raz widziałem pompę od c 330 w zetorze 25 i to działało lepiej jak oryginał a swoją drogą myślałem nad pompą z Bułgara rotacyjną tylko ją ostawić na dawkę ify.Jest tylko jedno ale, trzeba zastosować pompkę paliwa elektryczną poniewaz silniki Perkins nie ma pompki przy pompie tylko przy rozrządzie.
tak do dawki, co rowna sie pojemności silnik. bo inna dawka jest na 3.0l pojemności silnika a inna na 6.0l pojemności. Spalanie jest procesem stechiometrycnym. By doszło do zapłonu musi być ustalony stosunek objetościowy paliwa i powietrza pod określonym cisnieniem by doszło do samozapłonu.
Pompa zasilająca to juz najmniejszy problem.
Jupi napisał/a:Może ktoś mi pomorze, mam pompę od IFY która nagle przestała wkręcać silnik na obroty.
Jak się potrzymało chwilę na gazie to weszła na obroty bardzo leniwie. Ja zmieniłem pompę bo miałem drugą, niestety ta druga cieknie gdzieś a w aucie ciężko jest zobaczyć gdzie ten wyciek. Chcę stara pompę reanimować...co jej może być i czy sam jestem w stanie ją naprawić, dodam że ona stoi już 5 lat na półce, ale ma w sobie olej i ropę...Jak się coś znasz na mechanice to dasz rade.
W srodku pompy jest listwa ktora steruje dawką paliwa może on się poluzowała.
Co do wycieków to musisz wyminic simeringi i powinno byc ok.:D
Rozbiorę tą pompę i zerknę, jak nie będę wiedział co robić to zawiozę do fachowca
Zmiana pompy na rotacyjna np. Bosch oraz końcówek wtryskiwaczy zmieni ten silik na cacko.
Ja zamierzam troche poeksperymentować. Na razie mam wizję na pompe od VW T4 1,9 TD.
Poza tym od właśnie tego VW T4 chcę wstawić turbo.
A czym różni się sposób podania paliwa do wtryskiwacza w pompie rotacyjnej od pompy rzędowej?
A czym różni się sposób podania paliwa do wtryskiwacza w pompie rotacyjnej od pompy rzędowej?
Niczym...
Jak to niczym?
W pompie rzędowej jest krzywka (coś jak wałek rozrzadu) która porusza tłoczkami sekcji i jest smaronana olejm.
Pompa rotacyjna jest smarowana paliwem
a jej działanie wygląda tak
http://instrukcja.pl/i/rotacyjna_pompa_ … typu_bosch
Ale tu nie chodzi o budowę i sposób działania.
A czym różni się sposób podania paliwa do wtryskiwacza w pompie rotacyjnej od pompy rzędowej?
Nadal twierdzę że niczym...
to dlaczego pompa rotacyjna jest oszczędniejsza od rzedowej?
¬le sie wyraziłem
dlaczego silnik z pompą rotacyjną jest oszczędniejszy niż z rzędową?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_rozdzielaczowa
ciekawy temat obok tematu turbo się zaczyna....
Strony Poprzednia 1 … 7 8 9 10 11 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » pompa wtryskowa
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo