1

Temat: ZT303 zmota

https://drive.google.com/uc?export=download&id=1_je9HZcwkI7VaXvrRN_jeLiW93oaVkAk



Zaczynam pracę nad zmotą na bazie fortschritta 303. Główne założenia to mniejszy promień skrętu i inny silnik. Jak narazie pierwsze przymiarki po przesunięciu mostu.

https://drive.google.com/uc?export=download&id=1LoiyZHnb9XR8Sq9PSUIc81THNGkObekR



Przesunięty jest o 3 śruby do tyłu. W ramie trzeba będzie wywiercić 6 otworów i skręcić. Od środka ramy dodatkowo chciałem dać kawałek blachy grubości ok 5mm żeby to usztywnić. Promień skrętu po takiej operacji powinien się poprawić. Teraz mam tak że podczas skrętu na maxa końcówka drążka kierowniczego prawie dotyka mostu. Jest jeszcze plan żeby zamienić te grube blachy do których przykręcony jest drążek, przez co końcówki nie będą wadzić o most i będzie możliwy jeszcze większy skręt po podcięciu ograniczników. Jutro to dokładnie obadam i zrobię jakieś fotki. Napiszcie co o tym myślicie.

Dodatkowo odkryłem że rama jest pęknięta. Tak jak oryginalnie jest przykręcony most tak zaraz za śrubami z przodu, od dołu popękała rama. Nie kumam od czego to się mogło zrobić. Te pęknięcia są wbrew logice. Gdyby przód podskakiwał i obciążniki przyczyniły się do pęknięć to powinno raczej pękać na górnej krawędzi, czyż nie?

Elektrodą ktoś to już spawał i pękło spowrotem. Myślę to oczyścić, powycinać rowki i tigiem pospawać.

2

Odp: ZT303 zmota

Jestem. Ciekaw co z tego wyjdzie. Jaki silnik chcesz tam wstawić?  Sam się zastanawiam żeby zt 300 tak przerobić żeby służył do siewu i do opryskow.

"Żadna dziedzina nauki, nawet medycyna, nie ma tak dużego wpływu na zdrowie człowieka jak rolnictwo". Pier Delbert

3

Odp: ZT303 zmota

zrób nakładkę na ten spaw.
No i nie przykręcaj mostu tak od razu  nie wierć dziur do puki nie będzie silnika bo się okaże że jest kolizja.....

4

Odp: ZT303 zmota

Z mostem wiadoma sprawa trzeba wszystko dopasować dopiero wiercić. Apropos wiercenia urwała mi się jedna śruba podczas demontażu mostu i ją rozwiercałem w ramie bo może się jeszcze do czego przyda wink A ziemi tam było z pół wiaderka.

Dzisiaj miałem jechać oglądać silnik ale się nieco plany popsuły. Faworytem jest 4ct107, jeśli to nie wypali to midlum 150KM, a jeśli i to się nie powiedzie to trzeci w kolejce 6ct107.

Nie było oglądania silnika więc wziąłem się za hydraulikę. Orbotrol wstawiony pod kierownicę, podpięte przewody, zamontowany dzielnik oleju, dopasowane rurki. Zostało z hydrauliki poprowadzić przewody do chłodnicy oleju.

W planach jest dać filtr oleju hydraulicznego na ramę z prawej strony z bizona gigant tylko nie mam pojęcia jaka tam wydajność jest. Filtr z góry zbiornika wyleci bo wkład się już sypie a trochę jest drogawy.

https://drive.google.com/uc?export=download&id=1eflFfGljxJ6fl2QWaI64FkVtNKf2o9kx

https://drive.google.com/uc?export=download&id=1OYclOHy9cRxoldd6kBmgJp34pWcgbKdn

5

Odp: ZT303 zmota

Kolejność raczej powinna być odwrotna, najpierw silnik, resztę się dopasowuje do niego.

6

Odp: ZT303 zmota

Most tylko przestawiony przyłapany na 2 śruby i czeka na silnik, reszta nie ma powiązania z silnikiem to dłubię sobie bo nie mam nic innego do roboty.

7

Odp: ZT303 zmota

a na jakiej zasadzie u ciebie ma działac ten dzielnik co wstawiłeś

Nie ma to jak FORTSCHRITT

8

Odp: ZT303 zmota

Też tak zrobie został mi jeden, cofnę trochę do tyłu przodek bo i tak skręt na siłownik mam robić, kelly możesz podać o ile cm go cofnąłeś tak jak jest teraz

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

9 Ostatnio edytowany przez kellyq (2019-11-11 11:17:52)

Odp: ZT303 zmota

Coś około 40 cm jest cofnięty most, na ostatni otwór w ramie. W sumie jak podnosiłem na lewarku i skręcałem kołami to extra to wyglądało, sporo powinno się poprawić z tym skrętem.

Dzielnik działa tak że dzieli strumień z pompy głównej na zasilanie orbitrola i podnośnika. Ustawia się wydatek na orbitrol reszta idzie na podnośnik. Nie mam oryginalnej pompy od wspomagania, miałem za to założoną taką zmotę przy silniku na pasek, ale bardzo dostawał po dupie ten pasek. Jak wleci inny silnik znowu trzeba by było przerabiać. Co prawda dużo różnych silników posiada pompy wspomagania ale nie jestem jakoś do tego przekonany. Jak się posypie taka pompa to zaraz koszta itd. A tak to mam jedną ruską 50-tkę do wszystkiego. Jak się skończu to przynajmniej jest łatwo dostępna i relatywnie tania. Jedyna trudność była taka że się trochę nalatałem docinając rurki, spawając je tigiem i przymierzając czy pasują.

Zapomniałem dodać że po przesunięciu mostu nie ma miejsca na błotniki przynajmniej w takiej formie jak są teraz i trzeba kombinować żeby koło nie ocierało o przewody siłownika od skrętu.

10

Odp: ZT303 zmota

no to czekamy na dalsze relacje

Nie ma to jak FORTSCHRITT

11

Odp: ZT303 zmota

Byłem dziś oglądać jednego starka. Stał sobie na środku pola, trochę zarośnięty. Generalnie paka się na nim połamała i właściciel go "porzucił". Po założeniu aku odpalił od pierwszego razu. Zimny ciśnienie podchodzi pod 6, po rozgrzaniu na wolnych niecałe 3, a jak się tylko trącnie gaz to idzie do góry, przy 1.5k obrotów ciśnienie na prawie 6 idzie. Jak się go zagrzało to nawet dyma nie puścił. Wtdaje mi się że zdrowy, jak myślicie? Trochę obrzygany olejem ze sprężarki ale to jest do ogarnieęcia. No i turbo jakieś inne bo oryginalne jakiś zawór upustowy miało a tu nic. Prawodopodobnie pod most trzeba będzie podłożyć ze 3-4cm płaskownika

12

Odp: ZT303 zmota

Właśnie mam na warsztacie mana 8 180 w 4 cylindrach *** fajny silnik forsz by ganial jak szalony

13

Odp: ZT303 zmota

Dziś robiłem przymiarki t359e do swojego zt323. Silnik od starka 1142 turbo 170km. Okazalo sie, że jest za dlugi, koliduje z przednim mostem. Wychodzi okolo 10cm na most, a żeby go minąć trzeba podnieść ramę wzgledem osi, nie jak kolega kellyq pisze 3-4cm, a ponad 20cm. Mowię tu o oryginalnym umiejscowieniem osi. Nie wiem jak to w przypadku kolegi gdzie bedzie przypadac misa olejowa.

14

Odp: ZT303 zmota

Ja właśnie wywalam że stara 244 silnik i wkładam z mana, silnik z skrzynią jest prawie pół metra krótszy niż oryginał

15

Odp: ZT303 zmota

Januu2711 napisał/a:

Dziś robiłem przymiarki t359e do swojego zt323. Silnik od starka 1142 turbo 170km. Okazalo sie, że jest za dlugi, koliduje z przednim mostem. Wychodzi okolo 10cm na most, a żeby go minąć trzeba podnieść ramę wzgledem osi, nie jak kolega kellyq pisze 3-4cm, a ponad 20cm. Mowię tu o oryginalnym umiejscowieniem osi. Nie wiem jak to w przypadku kolegi gdzie bedzie przypadac misa olejowa.

Ja cały czas mam na myśli stara 742, 4 gary turbo 105KM (taki mały leyland). On jest króciutki i  ma fajnie miskę wyprofilowaną że mostem można wjechać pod silnik.

Zaczeło mnie niepokoić coś w tym silniku który oglądałem, dlaczego tam tak ciśnienie idzie do góry jak się depnie w gaz. W bizonach podobno nadmiar ciśnienia jest zbijany poprzez zawór z kulką i sprężyną, że po przygazowanie ciśnienie pójdzie w górę ale po chwili spadnie do optymalnej wartości. Tam natomiast po dodaniu gazu i trzymaniu na obrotach ciśnienie stało na 5,5bara i nic nie drgneło nawet. Może mi to ktoś wyjaśnić co tam zaszło?

16 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2019-11-19 11:06:57)

Odp: ZT303 zmota

Możesz wkładać tego 4ct107  ale jakiegoś odczuwalnego przyrostu osiągów tego ciągnika nie oczekuj. Może bedzie ciszej, może bedzie zgrabniej ale to tylko 105KM i tylko 380Nm gdzie oryginał ma 400 czy 450 bo już nie pamiętam....  Ale z drugiej strony dziś większość motorów z plastykowych ciągników oscyluje pojemnością wokół 4 litrów.... Więc może .... Pogadaj z pompiarzem niech podrasuje pompę i wtryski. Poczytaj o sprężarkach może znajdziesz coś bardziej wydajnego załóż intercooler  dodatkową chłodnicę oleju  sam nie wiem co jeszcze i będziesz zadowolony....   I nie żebym cokolwiek odradzał baw się dobrze przy tym  wink no i nie zapomnij o filtrze cząstek stałych lol:lol::lol:

17

Odp: ZT303 zmota

Właśnie, zawsze się zastanawiałem skąd wzięli we forszu  taki duży Nm przy stosunkowo małej mocy? Z racji dużej pojemności?

Kompletny noob w temacie Fortschitt

18

Odp: ZT303 zmota

No z pojemności....  Gdzieś w wątku o zakładaniu leylanda ładnie rozpisał to PiotrK

19

Odp: ZT303 zmota

A przede wszystkim z bezwładności ogromnego sprzęgła roboczego i gumowego i wału i silnika długoskokowego. Podobnie jak w Ursusie C-330.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

20

Odp: ZT303 zmota

Krzysiek napisał/a:

Możesz wkładać tego 4ct107  ale jakiegoś odczuwalnego przyrostu osiągów tego ciągnika nie oczekuj

Powiem szczerze że mi na tym nie zależy ważne żeby z trójką obrotową latał i skręt miał lepszy i to mi całkowicie wystarcza.
ps. jakbyście zmotali tutaj sprężarkę, bo tak jak teraz jest na pewno będzie kolidować?

https://drive.google.com/uc?export=download&id=1Cxw81j1uwo9Gzhtqyc49wOuCqpm2COEk