Odp: ZT303 zmota
tak jak jest w 1224 z lewej strony silnika
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ZT303 zmota
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
tak jak jest w 1224 z lewej strony silnika
Wczoraj kupiłem takiego silniczka. Gabarytowo mieści się w ramę kiedy mamy cofnięty przedni most na maxa do tyłu na śrubach. Jedyne co to trzeba będzie podłożyć pod most ok 2cm jakiś płaskownik albo coś. Tak przynajmniej wynika z pierwszych pomiarów.
Druga ważna sprawa, niestety oryginalna połówka sprzęgła ifa nie pasuje w otwory w kole zamachowym. Średnica po jakiej są rozmieszczone otwory na kole jest większa o jakiś 1cm niż te na gumowym sprzęgle. I teraz jak ugryźć ten temat?
przerabiałem ten temat kilka lat temu i jedna połówka gumy nie zdawała rezultatu bo dzwoniło sprzęgło czy coś w skrzyni w końcu rozerwało je najgorzej jest podczas gaszenia zapalania i jak rusza się na wolnych obrotach wtedy bardzo szarpie ,najlepiej załóż dwa gumowe'' kapelusze'' tak jak jest w oryginale
Mam koło od motoru t359e (star 1142) przygotowane pod sprzegło gumowe wytoczone i nawiercone otwory oraz nagwintowane. Chętnie odsprzedam
Zrób flansze z otworami do koła i że szpilkami do sprzęgła gumowego
Właśnie myślałem o takiej flanszy tylko ciekawy byłem co powiecie, myślę wyciąć z blachy 8 albo 6mm
Mam pytanko do tych co zakładali autosana do 303. Skąd wzieliście obroty silnika? Zegar mam elektroniczny a prądniczki przy silniku brak, chyba z alternatora fabrycznie wzieli obroty ale nie jestem pewien. Tylko że znowu jak założę oryginalny alternator to on ładuje 24V a w 303 jest ładowanie 12 chyba? Jak to pogodzić?
Mój 6ct107 był z prądniczką i obroty w 323 mam. W 303 mam alternator z 323 i jest 24 V
Kurka wodna gdzie to jest tam opisane na alternatorze bo w moim oryginalnym w 303 jest tylko wybite 14 aż jutro zerknę jakie oznaczenia są na regulatorze. Ale coś mi tu nie pasuje bo instalacje mam 12v
A jaki masz alternator w tym silniku taki sam jak w bizonie? Jak tak to nie ma problemu dać taki regulator
https://allegro.pl/oferta/regulator-nap … e=facebook
Zamiast tego
https://allegro.pl/oferta/regulator-nap … e=facebook
I już 12v
Widzę u Ciebie taką wsuwkę przy diodzie (pomiędzy żółtym kablem a regulatorem) u mnie tego nie ma a właśnie jakoś z diody można wyprowadzić to napięcie do zegara oczyścić więc i powiedz czy jest tam jakieś oznaczenie.
A i tak przy okazji gdzie idzie drugi koniec tego żółtego kabla podłączony on jest do środka alternatora?
Jutro to obadam, poszukam jakie tam jeszcze są oznaczenia.
Dzisiaj dzień zakończony z powodzeniem, bo silnik umyty, dorobione 2 łapy, jutro jak się uda to może dorobię blachę żeby połączyć sprzęgło gumowe z kołem zamachowym no i będę powoli wstawiał silnik w ramę.
Ta wsówka to masa, jest opisana nr -10, drugi koniec żółtego kabla idze chyba do wsówki obok regulatora, jak się patrzy na niego jak na fotce to na godzinie 3. Chyba też jest spięty z jeszcze jednym kablem, nie widać tego dokładnie a nie chciało mi się rozbierać wszystkiego.
Z innej beczki, pod podstawą filtra oleju jest jeszcze taka blacha ze 2cm gruba, trochę jest mi ona nie na rękę bo filtr wystaje więcej. Są w niej 2 duże kanały wejście i wyjście oleju do filtra, jest też 3 mniejszy otwór. W środku jest kulka i sprężynka która aktualnie jest do wymiany. W bloku też jest ten 3 otwór. Wygląda trochę na drugi zawór regulujący ciśnienie - tylko po co ten drugi zawór jak jest ten pod filtrem na klucz 32?
Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy chodziło mi o tą wsuwkę na końcu żółtej strzałki. (Masę z numerem 10 mam na końcu czerwonej)
podpisałem jak u mnie podłączone jest
Do regulatora idzie żółty przewód z oznaczeniem 15 jest to zasilanie z stacyjki (ale nie wychodzi on z środka alternatora)
Z regulatora wychodzi 67 i idzie na szczotki oznaczone 18 (jak regulator nie jest przykręcony do alternatora muszą ich obudowy być dodatkowo połączone kablem masowym np poprzez wsuwkę z nr 10)
Odbiór prądu na śrubie z oznaczeniem 19
Wsuwka którą oznaczyłem znakami zapytania pasuje na wyjście zegara. W bizonie jednakże zegary obrotów są sterowane napięciowo dlatego są prądniczki. By odbierać sygnał z alternatora musi być zegar sterowany impulsowo.
W starku chyba jest ten impulsowy zegar no bo skąd by brał obroty?
Dzisiejsze boje, silnik wstawiony, traktor zaciągnięty pod dach, można dłubać dalej. Muszę skończyć blachę łączącą koło zamachowe z gumą sprzęgła.
Stawiam flaszkę jak ktoś da mi namiar gdzie można kupić śruby z łbem stożkowym z tym porypanym gwintem 7/16 cala bsf, 18 zwojów na cal. Jak nie to będę musiał przegwintować na m12 zwykłe otwory w kole zamachowym.
Zapytaj tutaj https://werbus.pl/pl/c/716-11%2C113mm-U … 2C-BSF/291
Niestety nie mają tam takich śrub, ale już nie ważne przegwintowałem na m12 metryczne
Łącznik
Silnik już siedzi stabilnie na ramie, łącznik gumowy podpięty
Ciekawostka, trzeba podcinać i ramę i filtr ;(
Jak dobrze wycentrowałeś o gumę się nie martw, u mnie 7 lat chodzi a rewelacyjna nie była jak zakładałem.
Podcina się tylko kielich, ramy nie rusz.
Ramę zostaw w spokoju . Podatnik kielich lub zrób tak jak ja miałem zrobione na wzór kolegi z forum o nicku "RM" ma film nagrany na YouTube wpisz Robert Machaj,dwie płyty z blachy 4 nyple i przenieś cała obudowę w inne miejsce . Jedna płyta z wspawanymi nyplami przykręcona do silnika, druga druga po podstawy filtra łączysz to dwoma wężami hydraulicznymi. Dołącz chłodnice oleju i podłącz pod podstawę filtra tam gdzie masz na foto dwie zaślepki bo ugotujesz oliwę w pracy .
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ZT303 zmota
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo