Generalnie same "gołe" silniki 4VD są te same, bez znaczenia czy to kombajn, traktor czy inna maszyna. Różnice występują w osprzęcie silnika, w zależności do jakiej maszyny i na jaki kraj były przeznaczone. Teraz najwięcej różnic wynika z przekładania tych silników z różnych maszyn do innych, najczęściej z samochodów W50.
Głowice generalnie występują obecnie w dwóch rodzajach nowego typu i rzadko spotykane starego typu. Różnice miedzy nimi są niewielkie. Między "nowym", a "starym" typem różnica jest głównie w kształcie dolnej części głowicy i co za tym idzie w uszczelce głowicy, natomiast "nowsze" głowice maja lub nie "wcięcie" między zaworami, które jednak przy tej pojemności nie wydaje mi się aby miało jakiś znacząco odczuwalny wpływ na moc silnika. Podobne zwiększenie pojemności będzie po kilkukrotnym przefrezowaniu gniazd zaworowych i/lub użyciu regenerowanych zaworów. Pojemność można jeszcze trochę zwiększyć przez przeszlifowanie tulei cylindrowych i zastosowanie tłoków nadwymiarowych. Jednak moc, pomijając zużycie silnika, zależy od ustawienia pompy wtryskowej. W końcu to stary, poczciwy diesel. Co innego z wałkiem rozrządu. Tu choć IFA nie przewidziała żadnych zamienników tuningowych ;-) , wymiana zużytego wałka na nowy, znacznie ożywia silnik i dodaje mu sporo odczuwalnych kucyków.
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.