1 Ostatnio edytowany przez Master (2008-03-24 10:53:32)

Temat: sprzęgło w 303

Witam.Koledzy poproszę o podpowiedź.Mam odłączony siłownik pneumatyczny od dźwigni sprzęgła.A teraz tak się zastanawiam czy to też bym mógł odłączyć.Czy coś by się stało?
http://www.fothost.pl/upload/08/13/2801c0e7_3303.jpg. Cosik źle to wklejam cheba.E jest dobrze.Ale w podglądzie nie widać że link się podświetla


admin  napisał/a:

bo nie dałeś spacji po linku , już poprawiłem

2

Odp: sprzęgło w 303

Tylko po co ?

3

Odp: sprzęgło w 303

Chyba tylko dla sprawdzenia czy siłowniczek tego hamulca nie przepuszcza oleju, przez co wspomaganie sprzęgła mogłoby być słabsze, ale tak bez potrzeby to nie widzę celu w odłączaniu tego hamulca :nie_wiem:
Ano tak, Ty masz 303, a w nich ten hamulec jest sterowany pneumatycznie, więc nie ma nic wspólnego z olejem, więc tym bardziej nie ma celu go dezaktywować.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

4

Odp: sprzęgło w 303

Poprostu chciałem zrobić porządek przy tym sprzęgle.Zostawiś jedną dźwignię i ok.Dzisiaj odłączyłem ten przewód i po krótkiej jeździe jest bezróżnicy.

5 Ostatnio edytowany przez guga47 (2008-03-28 21:13:42)

Odp: sprzęgło w 303

hmm...zapiołem dzis do mojego (nowego) forszajka rozsiewacz do nawozów i byłem w szkou ledwo co sie uporałem ze spalaniem paliwa to nastał kolejny kłopot, a mianowicie mam kompletnie rozregulowane sprzegło w sensie nie mam 2 stopnia.wciskam pedł do końca i nic WOM kreci sie nadal ciezko właczyc WOM. Nie mam przy swoim pedale od sprzegła tej zapadki do ULS. ale 2 stopien i tak powinien działac chyba ? powiedzcie jak wuregulowac sprzegło lub co to moze byc. odrazu mowie ze z pteumatyka jest u mnei wszytko ok cinienie jest dobre itd. nie wiem coik jest poprostu nie tak pomozcie

6

Odp: sprzęgło w 303

poszukaj na forum bylo dokładnie opisane jak wyregulowac sprzegło  a ta zapadka  jest tylko do blokowania pedału w pewnym momencie  i chyba do niczego innego

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

7

Odp: sprzęgło w 303

ten hamulec w skrzyni jest  potrzebny biegi wchodza bez zgrzytow <w miare >oczywiscie jak jest sprawny

8

Odp: sprzęgło w 303

a jak juz mowa o tym chamulcu to gdzie on sie znajduje i co go uruchamia ??:| mowa o ZT 320

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

9

Odp: sprzęgło w 303

Hamulec znajduje się z lewej strony skrzyni, mniej więcej pośrodku. To znaczy siłownik hamulca, bo sam hamulec jest w środku. Steruje nim pompa sprzęgła, i jako jedyny tego typu siłownik zasilany jest olejem hydraulicznym a nie powietrzem.

10

Odp: sprzęgło w 303

a mozna to jakos obrazowo big_smile bo mi sie wydaje ze cos umnie nie tak ten chamulec działa bo jak sie spieszy i wcisnie sie sprzeglo szybko i zybko sie chce wbic bieg to zazgrzyta ale wejdzie  a redukowac to juz  bez zgrzytu to trzeba byc czarodziejem big_smile albo dobrze wyczuwac predkosci bo inaczej dntysta big_smile

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

11

Odp: sprzęgło w 303

Wojtas, ja mówię o 323. Być może w 303 jest inaczej. Objawy o których mówisz, to typowe dla skrzyni bez synchronizacji. Żeby zgrzytów nie było, helmuty zastosowały hamulec wałka skrzyni. W białoruśce jest podobny, tylko inaczej skonstruowany. W 323 po wciśnięciu (za przeproszeniem) pedału sprzęgła, olej ze wspomagania z pierwszej pompy wspomaga wyciskanie sprzęgła i jednocześnie idzie do siłownika hamulca wałka skrzyni. Na niego za bardzo bym nie liczył. Lepiej postaraj się prawidłowo ustawić sprzęgło i redukcję robić z międzygazem.

12

Odp: sprzęgło w 303

w serii 300 zasilanie hamulca powietrzem polozenie to samo mozna go odkrecic od skrzyni bez rozbierania czegokolwiek i wymienic gumki w srodku bedzie lepiej działał ale na cuda raczej nie licz kipsko ekipie forszaja to wyszło:) owszem hamuje to troche ale okladziny w srodku sa jak od zwyklych hamulców ale w skrzyni olej robi swoje

13

Odp: sprzęgło w 303

Guga opis regulacji TUTAJ

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

14 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2008-04-02 08:48:18)

Odp: sprzęgło w 303

Ostatnio wyjechałem w pole z ciężkimi bronami. To pierwsza ciężka praca forszaja odkąd go kupiliśmy w grudniu. Po wielu remontach w końcu testy. Większość rzeczy działa super. Problem tylko dotyczy sprzęgła. Ciekł z wysprzęglika olej. Kupiłem zestaw naprawczy u pantery i wymieniłem. Niestety jeszcze po wielu wciśnięciach troszeczke widać że płynie ale nie w tym problem. Sprzęgło załącza jakby z jakimś opóźnieniem. Raz wcisne powoli rozłącza w połowie, raz wcisne powoli to rozłączy pod koniec, raz wcisnąłem szybko do końca to zatrzymał się po ok 2 sekundach, a raz przy szybkim wciśnięciu rozłącza w połowie. Poza tym czasami sprzęgło chodzi lżej a raz ciężej(wielokrotnie odpowietrzałem).Jeśli chodzi o żółwia to chodzi spoko-załącza się i wyłącza po ok sekundzie od wciśnięcia obu przycisków. Czy ta niepewność głównego sprzęgła może być spowodowana źle pracującym wysprzęglikiem, czy raczej trzeba szukać winy w elementach mechanicznych?? Bo nie wydaje mi się być winna regulacja chyba...

15

Odp: sprzęgło w 303

co do tego sprzegła raz lekko a raz czeszko to umnie tez to jest i niewiem co to jest co to za przyczyna tego robiłem wysprzeglik i pompe i dobrze poskładałem a tu dalej to samo neutral

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

16

Odp: sprzęgło w 303

wojtas napisał/a:

co do tego sprzegła raz lekko a raz czeszko to umnie tez to jest i niewiem co to jest co to za przyczyna tego robiłem wysprzeglik i pompe i dobrze poskładałem a tu dalej to samo neutral

ja też mam coś takiego jak wy:/

17 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2008-04-02 19:52:06)

Odp: sprzęgło w 303

No więc Panowie, sprawa pierwsza. Sprężyna powrotna sprzęgła. Jest zamocowana pod wysprzęglikiem do siłownika pneumatycznego. Musi być naprawdę zdrowa, żeby cofała dźwignię sprzęgła do końca. Cofa też tłoczek w wysprzęgliku do pozycji zero. Od tego momentu można dopiero prawidłowo ustawić łapki na sprzęgle.
Druga kwestia.
Zapchany filtr w zaworze oleju. Nie wiem jak fachowo ten pier**l się nazywa, mogę powiedzieć gdzie on jest i co w nim jest bo fotki mi wcięło. Jest obok prawej przedniej poduchy kabiny, 4 cm od niej w stronę skrzyni. Dochodzą do niego cztery przewody olejowe a z jednego tylnego króćca wychodzi trójnik. Od przodu ma śrubę na płaski klucz (ok 27 mm.) wkręconą już w zwykły sześciokąt (tak ze 36 mm.). Trzeba całość wyjąć, te dwie śruby wykręcić i tam jest filtr. To dużo powiedziane. Średnicy ma ze 4-5 mm., składa się z dwóch siatek gęstej i rzadszej. Wygląda jak kapsel od piwa tylko pięć razy mniejszy. Wciśnięty jest w sześciokątną końcówkę dyszy. Na oko prawie nie widać że on tam jest. Siedzi tylko na wcisk w takiej małej miseczce. Delikatnie podwadzić czymś ostrym żeby siatki nie pogiąć - wyjdzie. Przemyć, przedmuchać i delikatnie wcisnąć tam gdzie był. Dysza na której siedzi filtr, daje olej na przewód który idzie na pompę sprzęgła. U mnie filterek zaj..... był na zero. Pompa sprzęgłowa nie dostaje oleju i dlatego takie cuda się dzieją. Teraz sprzęgło chodzi lekko i precyzyjnie.
Wg. katalogu tab.3610 poz 41.
                                                                              Powodzenia

18

Odp: sprzęgło w 303

o wkocu ktos to wytłumaczyl jak powinno a juz kiedys sie pytałem jaka to przyczyna ze cos takiego sie dzieje i nikt niepotrafił odpowiedziec:D

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

19

Odp: sprzęgło w 303

Z tym filtrem to nie mój pomysł. Ktoś to omawiał wcześniej, tylko nie pamiętam kto. Nawet fotka była. Tylko nie wiem czy jeszcze jest, może ją wcięło razem z 1000 postów ? Nie szukałem.
W każdym razie tą metodę polecam. Dwie godziny roboty i sprzęgło jak w osobówce - tak jest u mnie. Warto spróbować.

20

Odp: sprzęgło w 303

hmm to tylko pogratulowac bo umnie czasami to trzeba sie zaprzec bo inaczej niedarady sad wcisnac ale tak to mozna jezdzic nawet sie do tego przyzwyczaiłem tongue  moze jutro tam zagladne bo bede i tak wtryski wyciagal bo wkoncu musze koncówki wymienic bo istna lokomotywa:D

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile