Odp: sprzęgło w 303
ciśnienie jest dobre dziś miałem popatrzeć ale nie mogłem się dokopać do ciągnika bo taki śnieg ,narazi dziękuje za podpowiedz
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzęgło w 303
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ciśnienie jest dobre dziś miałem popatrzeć ale nie mogłem się dokopać do ciągnika bo taki śnieg ,narazi dziękuje za podpowiedz
Panowie W moich puzzlach 323 na początku nic nie działało..... naprawiałem prawie wszystko
Między innymi wspomaganie sprzęgła (pękła sprężyna) Poskładałem włozyłem jakąś tam spręzynę no i po odpaleniu chodziło zdecydowanie lżej. Aż tu wczoraj niespodzianka naciskam pedał a on lata jak w osobówce!! co teraz coś się chyba urwało!!! Ale nie wszystko działa!! wysprzęgla ładnie lekko rusza. Pochodziało tak trochę i wróciło do stanu poprzedniego.... dlaczego? Dzis jeszcze raz się "włączyło" o co chodzi?
Normalnie palcem wskazującym można wysprzęglić I i II stopień
Przez moment sprzęgło działało Ci prawidłowo bo w moim zawsze tak lekko działało a winny takiego stanu jest zawór po prawej stronie pod kabiną z tym malutkim siteczkiem.
wymienić? czyścić? regulować?
Najpierw rozkręć w drobny mak. Regulacji tam nie ma żadnej więc w grę wchodzi tylko czyszczenie i ewentualnie wymiana sprężynek i uszczelnień. Reszta raczej będzie O.K..
Witam,od 3 dni posiadam zt 303,i mam w nim kilka problemów,narazie najwazniejszy to sprzegło.Nie da się wrzucić biegu,zgrzyta okropnie,z zawou pod pedałem sprzęgła ucieka powietrze,jak go uszcelnić?Dziś go rozbrałm i założyłem w środku oringi dużo mniej ucieka ,ale i tak leci.Nawet gdy sprężarka nabije do 7 atm to biegi nie wchodzą.
Pomóżcie,od czego zacząć???
Może od regulacji łapek, ale tak na poważnie to prześledź w wątkach o sprzęgle i odpowiedź znajdziesz. Wszystko jest dokładnie kilkukrotnie wytłumaczone co i jak pracuje. JAk się nie doczytasz to dalej pytaj.
Może powinieneś zacząć od wątku- Przedstawmy się i uzupełnienia danych osobowych (chociaż województwo i symbol ciągnika )
Więc położyłem sie pod ciągnik,łapki i śruby wyglądają ok.,łożysko hałasuje i ma luz,więc niedługo do wymiany.Z tego zaworu pod pedalem sprzegła cały czas ucieka mi powietrze,rozebrałem go i w srodku załozyłem 1 oring bo wydawało mi sie że tam powinien być,przez kilka min było ok,i nadal to samo.-powietrze ucieka wokół tego cienkiego tłoczka co z niego wychodzi.
Jak go uszczelnić???
Najpierw rozkręć w drobny mak. Regulacji tam nie ma żadnej więc w grę wchodzi tylko czyszczenie i ewentualnie wymiana sprężynek i uszczelnień. Reszta raczej będzie O.K..
jak dokładnie wygląda ten zawór??
Zrób mechanicznie i będziesz miał spokój
Tu na forum jest już kilka jego fotek. Zaraz go poszukam.
Już mam,
http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/zawor.jpg
Jakby co, to mam oryginalne sprężynki do niego.
ma pan zdjęcie zaworu od zt 303 jeśli tak to bym prosił,bo nadal niewiem jak go uszczelnić.
pomożecie mi z tym zaworem??jak go uszczelnić?
Gdzieś powinienem mieć jakąś fotkę tego zaworu od 303. Jak ją znajdę, to tu wrzucę.
Witam,od 3 dni posiadam zt 303,i mam w nim kilka problemów,narazie najwazniejszy to sprzegło.Nie da się wrzucić biegu,zgrzyta okropnie,z zawou pod pedałem sprzęgła ucieka powietrze,jak go uszcelnić?Dziś go rozbrałm i założyłem w środku oringi dużo mniej ucieka ,ale i tak leci.Nawet gdy sprężarka nabije do 7 atm to biegi nie wchodzą.
Pomóżcie,od czego zacząć???
Ale ten zawór nie ma nic wspólnego z tym, że Ci skrzynia zgrzyta. Na pewno masz źle wyregulowane sprzęgło albo włączona preselekcję. To ta wajcha pod wajchą od obrotów wałka odbiornika mocy. Jak masz włączoną preselekcję, to żeby np. zmienić bieg, musisz wysprzęglić jednocześnie obie tarcze sprzęgła. Normalnie do jazdy i zmiany biegów używasz tylko pierwszej tarczy. Druga to pompa hydrauliczna i WOM. Na forum jest dokładnie opisana regulacja tego sprzęgła więc to poszukaj i zrób tak jak jest tam napisane. Na pewno to Ci pomoże. Do samej jazdy i zmiany begów powietrze nie jest Ci potrzebne.
Gdzieś powinienem mieć jakąś fotkę tego zaworu od 303. Jak ją znajdę, to tu wrzucę.
grala13 napisał/a:Witam,od 3 dni posiadam zt 303,i mam w nim kilka problemów,narazie najwazniejszy to sprzegło.Nie da się wrzucić biegu,zgrzyta okropnie,z zawou pod pedałem sprzęgła ucieka powietrze,jak go uszcelnić?Dziś go rozbrałm i założyłem w środku oringi dużo mniej ucieka ,ale i tak leci.Nawet gdy sprężarka nabije do 7 atm to biegi nie wchodzą.
Pomóżcie,od czego zacząć???Ale ten zawór nie ma nic wspólnego z tym, że Ci skrzynia zgrzyta. Na pewno masz źle wyregulowane sprzęgło albo włączona preselekcję. To ta wajcha pod wajchą od obrotów wałka odbiornika mocy. Jak masz włączoną preselekcję, to żeby np. zmienić bieg, musisz wysprzęglić jednocześnie obie tarcze sprzęgła. Normalnie do jazdy i zmiany biegów używasz tylko pierwszej tarczy. Druga to pompa hydrauliczna i WOM. Na forum jest dokładnie opisana regulacja tego sprzęgła więc to poszukaj i zrób tak jak jest tam napisane. Na pewno to Ci pomoże. Do samej jazdy i zmiany begów powietrze nie jest Ci potrzebne.
jak to zawór niema nic wspolnego?przecież on steruje siłownikiem,który wciska sprzęgło,zgrzyta jak chce wbić bieg (niewysprzęgla),piszesz,ze do samej jazdy i zmiany biegów powietrze nie jest potrzebne?przcież to powietrze wciska siłownik,pomyśl,chyba że myślisz o przeróbce na mechaniczne.
Siłownik powietrzny jest TYLKO do drugiego stopnia i nie ma nic wspólnego ze zmianą biegów . Poczytaj forum a zrozumiesz .
W 303 też? Ojciec ma 303 ale szczerze nie jeździłem nim nie wiem. Myślę że Piotrowi chodziło o 323, stąd to nieporozumienie.
ale nawet w 303 da sie wcisnąc sprzegło jak siłownik nie działa, ciezko chodzi ale da sie, jak mi kiedys spręzarka padła to normalnie pracowałem. grala13 na twoim miejscu zacząłbym od regulacji sprzęgła.
Ucieka ci powietrze z siłownika, pytanie jak bardzo? mi tez troche ucieka, ale wysuwa sie siłownik.
powietrze ucieka mi z zaworu,a nie z siłownika,ucieka mocno,wiec żeby uzywać sprzegła musze ciagle gazować,bo na wolnych obrotach wiecj ucieka niz nabija sprężarka.
czyli twirdzicie,ze 1 stopień działa bez siłownika,a od 2 jest siłownik??czyli w 303 używacie sprzegło bez czekania na nabicie spręzarki??to może ja mom coś inaczej?już sam niewiem.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzęgło w 303
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo