Wirnik powinien się kręcić od razu po włączeniu silnika, tzn., chwilkę później, w momencie odpowiedniego wzrostu ciśnienia oleju w silniku, co widać na zegarze ciśnienia. A to, czy wirówka się kręci, jak i kiedy się kręci i czy w ogóle jeszcze filtruje olej, to zależy od różnych czynników, głównie od jej zanieczyszczenia i stopnia zużycia. Generalnie po wyłączeniu silnika, powinno być jeszcze przez chwilę słychać jej szum, co oznacza, że się jeszcze kręci. Dla pewności można odkręcić tą górną śrubę kontrolną z korpusu wirówki i sprawdzić czymś ostrym, czy wirnik się obraca, a podczas pracy silnika jej praca powinna być wyczuwalna gołą ręką. Najważniejszym miejscem tej wirówki jest miejsce górnego mocowania jej wirnika w korpusie wirówki, ponieważ pracuje on tam na wprasowanej w korpus mosiężnej tulejce. Jak się ta tulejka wyrobi, to olej zamiast do środka wirnika, idzie na boki i spływa do misy olejowej silnika bez odwirowania, a wirówka stoi. W ten sposób na wirówce silnik potrafi zgubić nawet i 2 atmosfery ciśnienia oleju, a wirówka jest wówczas zupełnie bezużyteczna, a wręcz nawet szkodzi silnikowi. Najlepiej ja rozkręcić do ostatniej śrubki, dobrze umyć, przeczyścić obie dyszki w wirniku i wówczas dokładnie sprawdzić jej stan i działanie.
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.