1

Temat: Koniec slinika

W sobotę mój tata wyjechał w pole aby ściąć jęczmień zimowy i niestety prawdopodobnie zatarł się silnik w 512 sad
Jechał akurat pod górę i zaczął strasznie kopcić tak jakby kombajn się zapalił. Mój tata nie zauważył tego odrazy, ale gdy tylko to zobaczył to podniósł heder i zgasił kombajn.
Zaciągneliśmy kombajn do domu i z tego co ja zauważyłem to tak
- wywaliło wodę z chłodnicy, prawdopodobnie musiało coś pociągnąć do środka
- ubyło oleju

Niestety kombajn już teraz nie chce odpalić, kręci na rozruszniku ale strasznie opornie

Teraz trzeba to rozkręcić i upewnić się czy na pewno się zatarł sad

Według mnie padła uszczelka pod głowicą i to mogło stać się przyczyną tego nieszczęścia.

I teraz Panowie pytanie do was. Czy opłaca się remontować jeśli będzie zatarty, czy lepiej poszukać jakiegoś silnika na chodzie do Forszajka :nie_wiem:

gg:5578646

2

Odp: Koniec slinika

rozbiez będziesz widział

3

Odp: Koniec slinika

gdy zatarł się mój remontowałem wiem co mam a jak kupisz trupa który pochodzi 20mtg sad

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

4

Odp: Koniec slinika

u mnie też był taki przypadek i kupili drugi który ledwo wytrzymał sezon. a po rozbiórce okazało się że ten co mieli był dużo lepszy niż ten co kupili później. jeśli blok jest ok to proponował bym remontować swój.

GG 7727942 Pisać nawet jak niedostępny

5 Ostatnio edytowany przez skizo (2008-07-15 14:51:03)

Odp: Koniec slinika

Już mi ulżyło hmm na szczęście sie nie zatarł choć i tak dobrze nie jest
usterki:
-skrzywiony popychacz jednego z zaworów
-padnięte pierścienie
-padnięte uszczelki pod głowicami
kilka zdjęć
1.http://img112.imageshack.us/img112/2784/1002162ht2.jpg
2.http://img176.imageshack.us/img176/8376/1002163hg5.jpg
3.taki luz miał jeden z zaworów po skrzywieniu popychacza (zawór się nie otwierał) ta śrubka do kontrowania tej regulacji miała oberwany gwint co spowodowało wkręcenie się do góry tej śrubki
http://img297.imageshack.us/img297/4494/1002165tp9.jpg
4.no i ten nieszczęsny popychacz
http://img179.imageshack.us/img179/4151/1002166me0.jpg

gg:5578646

6

Odp: Koniec slinika

Na pewno silnik "pożera" olej w większych ilościach, bo wszystkie elementy pod pokrywą zaworów nie są oblepione smolistą mazią, wręcz są czyściutkie, płukane świerzo dolewanym na bierząco olejem, ale żeby popychacz tak sam z siebie zgiął się do tego stopnia i w dodatku żeby ściął się gwint na śrubie regulacyjnej, to samo z siebie tak się nie zrobiło, to na pewno nie jest powód niedomagania silnika, tylko skutek, efekt niedomagania, wygląda to tak, jak by tłok walnął w otwarty zawór, być może jest to efekt pękniętego tłoka, którego fragment dostał się do komory sprężania i na skutek tego uszkodzeniu mogła ulec głowica lub cylinder, a dokładnie płaszcz wodny. Tłumaczyło by to gwałtowny ubytek wody z chłodnicy, chyba że wywaliło wode przez korek.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

7 Ostatnio edytowany przez skizo (2008-07-16 15:26:45)

Odp: Koniec slinika

jednak silnik idzie do wymiany
Wodę wywaliło przez chłodnicę
Tatku masz rację ze tłok uderzył o zawór. Spowodowało to chyba oberwanie części kotbowodu w miejscu mocowania go do wału (tłok można podciągnać do góry jakieś 5-6cm bez poruszania wału
Tu jest więcej zdjęć
http://img180.imageshack.us/img180/3305/1002170sx4.jpg
http://img172.imageshack.us/img172/7319/1002171cn8.jpg
http://img329.imageshack.us/img329/6055/1002172lp5.jpg

gg:5578646

8

Odp: Koniec slinika

współczuje skizo znam ten ból przeżyłem to na własnej skórze i też w żniwa

9

Odp: Koniec slinika

całe szczęście ze to się stało przy jęczmieniu zimowym. Gorzej jakby to się stało w pierwszy dzień żniw :uuuu:
Całe szczęście znalazłem już silnik
tylko muszę jutro jechać pomóc go wyciągać z samochodu.
Silnik ten ma przebieg 70 tys. jest jeszcze w samochodzie IFA W50 (która stoi w garażu od 4 lat) dziś było pierwsze przepalanie tego silnika od 4 lat big_smile zapalił od strzała. Silnik czyściutki nie dmucha z odmy nie kopci (troszkę przekopcił na początku ale po 4 latach coś musiał )
Silnik ładnie trzyma wolne obroty i ładnie się wkręca. Nawet sie przejechalem trochę tą ciężarówka. Stwierdzam że ta IFA to piękny sprzęt stara ale piękna big_smile, troszkę słabe hamulce ale poza tym to miodzio.

Za niedługo umieszczę fotorelacje z wyciągania silnika z tej IFY i z wkładania go do Froszajka big_smile

gg:5578646

10

Odp: Koniec slinika

Zanim wstawisz nowy silnik do kombajnu, zwróć uwagę, czy jest w nim przekładnia napędu licznika obrotów, bo z reguły samochodowe silniki nie miały obrotomierza, a w kombajnie jest on niezmiernie przydatny, więc warto by było przełożyć to pierdołko zanim silnik trafi już do kombajnu, bo potem to przerąbane, brak dojścia.
Powodzenia!!!

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

11

Odp: Koniec slinika

a misy olejowej nie trzeba przekładać?

GG 7727942 Pisać nawet jak niedostępny

12

Odp: Koniec slinika

właśnie myślałem że trzeba będzie zmieniać misę, lecz jest ona identyczna :smiley:

gg:5578646

13

Odp: Koniec slinika

a podobno pompa paliwowa też jest inna. u mnie znajomy zakładał silnik tez od samochodu i wszystko było ok. ale jak pojechał w pole to mówi że jakoś obrotów silnika nie mógł dobrze ustawić i  nie chodził jak powinien. ale przełożył pompę i wszystko już było ok...... wiem to bo to mój sąsiad........

GG 7727942 Pisać nawet jak niedostępny

14

Odp: Koniec slinika

bo są różne pompy różnią się właśnie regultorem obr jedne trzymają obroty w czasie pracy inne nie

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

15

Odp: Koniec slinika

no nie wiem jak to jest, ale mój kol na pewno miał z tym problem

GG 7727942 Pisać nawet jak niedostępny

16

Odp: Koniec slinika

u mnie to samo sie stało co skizo opisał tyle ze teraz w środku żniw:(. narazie po rozebraniu wiadomo ze tuleje do wymiany są i mechanik powiedzial ze lepiej kupic uzywany silnik bo taniej wyniesie niż remont tego. Ma możę ktos namiary na silnik do e-512 w dobrym stanie za małe pieniadze?

17

Odp: Koniec slinika

znalazlem takie ogloszeni ale czy to mozliwe ze po generalnym remoncie za taka cene?
http://moto.allegro.pl/item406565964_si … oncie.html

18

Odp: Koniec slinika

na pewno  jest po remoncie zwłaszcza że mnie generalka w zeszłym roku wyniosła 7 tyś :nooo: :crez:

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

19

Odp: Koniec slinika

O ile się nie mylę PiotrK ma coś na sprzedaż

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

20

Odp: Koniec slinika

Wiec nie kuppilem silnika tylko wymienilem tuleje. I nie chce zapalac. Przyczyną prawdopodobnie są wtryski. Jakie powinno być cisnienei ustawione na wtryskach?