81

Odp: Koniec slinika

Wkład filtra jest przyczyną pośrednią, a bezpośrednią przyczyną zawsze jest brak oleju (to a propos mojej wcześniejszej, lekko ironicznej wypowiedzi) czyli brak odpowiedniego smarowania na wale i korbowodzie, do czego pośrednio przyczynia się:
- zły wkład filtra oleju i jego zakleszczenie – tu nie jest tak źle, bo gdy filtr oleju jest sprawny, czyli jego zawór bezpieczeństwa, czujniki i zegar ciśnienia działają jak należy, można silnik w porę się uratować,
- odłamane części tulejki i pozostałości z rozerwanego wkładu filtra oleju siedzące w kanałach olejowych silnika – tu czasem te kwiatki wychodzą nawet po kilku latach.
- nakrętki i inne badziewia siedzące w tych kanałach,
- zbyt mocno zużyty wał korbowy,
- zbyt mocno zużyty korbowód,
- przytarcie lub całkowite zatarcie tłoka w tulei,
- źle zregenerowany korbowód,
- źle przeszlifowany wał,
- wzdłużny luz wału, który często występuje w przekładanych silnikach z innych maszyn, pojazdów czy samochodów, w których operatorzy nawet nie myśleli o zadbaniu o swój sprzęt,
- założone złe panewki,
- niekontrolowany wyciek oleju z kanału olejowego silnika,
- za mały stan oleju w silniku,
- zły olej w silniku,
- przecieki paliwa do oleju przy centralnym smarowaniu pompy wtryskowej,
- trudne do przewidzenia różne wady różnych materiałów,
- itp., itd…

Na jedne rzeczy ma wpływ użytkownik, na inne tylko człowiek czy ludzie zajmujący się remontem czy też naprawami silników. Tu wszędzie, a zwłaszcza w silnikach IFY, diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach, a na każdy powyższy temat można by całe wątki pisać. Te wszystkie przypadki osobno lub kilka razem, powodują zatarcia silnika na wale, a w skrajnym przypadku wystawienie łokcia czy kopyta, jak kto woli.

Z tymi lejącymi wtryskiwaczami, to nie jest tak źle. Wtedy silnik jedzie na pół gwizdka i przecież łatwo to wyczuć, ale faktycznie sprawny wówczas cały zespół (tłok, sworzeń, korbowód, panewka i czop wału) dostają mocniej w kość.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

82

Odp: Koniec slinika

coś wiem już na temat zgniatania filtra. wydaje mi się że w takim pożądnym sklepie powinni informować że są 2 rodzaję filtrów chyba, że maja tylko jeden. po zgnieceniu przeczyściłem co mogłem, dobrze, że Piotr służy radą w każdym przypadku. Silnik chodzi ładnie. ale to nie znaczy że wszystko jest z nim ok. Oby chodził jak najdłużej ale jest już ta świadomość że gdzieś tam w kanałach może ruszyć się jakaś cząstka której nie było widać i przytkać smarowanie.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

83

Odp: Koniec slinika

Nie bede zakładał nowego tematu (nie chcę zaśmiecać) wiec napisze tutaj.
Jaki to silnik? Ile może mieć koni?
I dlaczego ten alternator tak wystaje?
http://moto.allegro.pl/ciagnik-rolniczy … 11624.html

Nigdy nie wierz handlarzowi bo zazwyczaj chcę cię w......

84 Ostatnio edytowany przez scoda19 (2012-02-10 16:12:31)

Odp: Koniec slinika

Ile koni to na pewno nawet właściciel nie wie około 100 powinien mieć a to co wystaje to jest pompa olejowa,i coś mi się wydaje że to maszyna kogoś z forum .To jest 4 cylindrowy a co masz ochotę na 6 :dance:

85 Ostatnio edytowany przez kamil2011 (2012-02-10 16:02:55)

Odp: Koniec slinika

A czemu tak wystaje?
To jest 4 czy 6 garowy?

Nigdy nie wierz handlarzowi bo zazwyczaj chcę cię w......

86 Ostatnio edytowany przez KsZyS (2012-02-10 16:11:48)

Odp: Koniec slinika

kamil2011 napisał/a:

A czemu tak wystaje?
To jest 4 czy 6 garowy?

To jest pewnie pompa od wspomagania. Standardowo jest pod chłodnica i napedzana przez sprzęgiełko z koła zamachowego. A tu chyba pompa ma napęd przez pasek klinowy. Tez tak chciałem kiedyś zrobić ale kupiłem nową oryginalną pompę i jest git smile

Silnik 4 garowy wink

http://img99.imageshack.us/img99/609/annimatiebalktx6.gif http://i51.tinypic.com/143g949.gif

"...badz czlowiekiem laskawym tak, i od czasu do czasu wcisnij prawy ALT."

ŁONA -ĄĘ (klik)

87

Odp: Koniec slinika

4gary Ifa z tym że przełożony ze samochodu. Znajomy ma w 323 przekładkę zrobione z Ify i pompę oleju zostawił tak jak ona była w samochodzie. Wystaje dokładnie tak samo.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

88

Odp: Koniec slinika

Czyli jak to jest ciągnik wszystko mający to za taką cenę to może być tak?

Nigdy nie wierz handlarzowi bo zazwyczaj chcę cię w......

89

Odp: Koniec slinika

bamreras ma rację, to jest pompa wspomagania...ifa ma pompę napędzaną dwoma paskami klinowymi i właśnie tak odstaje...a pompy są tak jak by prawe i lewe, ta nie jest oryginalna, jest odwrotnie, jej tył powinien być w tamtą stronę......

90

Odp: Koniec slinika

PiotrK Ty wygrywasz  lol
po co Go wkurzacie i każecie pisac Mu jak do dzieci ... smile

wujek google wysiadl ? big_smile