Temat: Ropa w oleju ?

Jak w temacie. Teraz nie ma mnie w domu, ale jakis koles co robi ciagniki siodlowe zobaczyl miarke oleju w forszaju i mowil ze jest troche rzadki i to nie woda lecz ropa prawdopodobnie sie z wtrysku jakiegos dostaje.  I teraz pytanie jak mozna sprawdzic wtryski ? Zapewne tylko w jakims zakladzie ? A i mowil ze narazie mozna wymienic tylko olej i mozna poorac pare godzin. A dopiero w poniedzialek wracam i zaczynam orki.

gg 2215972

2

Odp: Ropa w oleju ?

Masz centralne smarowanie ?
Chyba z pompy przepuszcza, a nie wtrysku.

3

Odp: Ropa w oleju ?

A skad mam wiedziec czy mam centralne smarowanie ? a wskaznik oleju to zawsze wskazywal po swojemu a bąk co jest przy filtrze oleju to zaczyna chodzic dopiero po jakims czasie.

gg 2215972

4

Odp: Ropa w oleju ?

Chodziło mi o to, czy pompa wtryskowa i kompresor są smarowane przez olej z silnika. Leci taka metalowa rurka, która łączy pompe, kompresor i chyba po drugiej stronie jest podłączona nie wiem gdzie bo u mnie już tego nie ma.

5

Odp: Ropa w oleju ?

Radku w W TYM poscie masz foto pompy z centralnym smarowaniem,  to ten przewód w oplocie z prawej strony pompki zasilającej , Której uszkodzenie było przyczyną obecności ropy w oleju , w moim wypadku

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

6

Odp: Ropa w oleju ?

Doktorze Radek, pytasz o ustawienie wtrysków ? W czym  - w forszaju ? Jak mówisz poważnie, to jestem podłamany.
Wtryski można sprawdzić na kilka sposobów, nie wszystkie polecam ale je wymienię.
Wyjąć i sprawdzić na zegarze.
Położyć dłonie na rurkach wysokiego ciśnienia i wyczuć który wtryskiwacz nie trzyma ciśnienia.
Odkręcić kolektor wydechowy i obserwować kolor spalin z każdego cylindra przy różnych obrotach.
Sposób pierwszy i owszem. Reszta to szarlataństwo.
Ropa w oleju jeśli już koniecznie (bo "fachowiec" może mieć zły dzień), może być jeszcze z powodu awarii urządzenia rozruchowego w zimie, zużycia sekcji tłoczących w pompie wtryskowej, padnięcia uszczelnień w pompie zasilającej i na końcu lania wtryskiwacza.
Odłączyć centralne smarowanie pompy wtryskowej, zaślepić przewód spływowy oleju z pompy do silnika, zaślepić wlot paliwa do zaworu urządzenia rozruchowego w czasie chłodów, wyjąć wtryskiwacze i ustawić ciśnienie tłoczenia. Po tych zabiegach jeśli nadal będzie ropa w oleju, zostaje pompa zasilająca lub dawkowanie paliwa.

7

Odp: Ropa w oleju ?

Teraz nie moge tego sprawdzic bo nie ma mnie w domu, ale

sławek 42  napisał/a:

z powodu awarii urządzenia rozruchowego w zimie

no wlasnie chyba chodzi o ta swiece plomieniowa bo juz pisalem na forum ze mam tam troche przeciek i wogle chcialem ją ominąć łącząc przewody ale mi odradzano ... roll

Dario napisał/a:

Jak je podłączysz razem to pompa zasilająca będzie podawać paliwo na powrót, wybuchnąć nie wybuchnie, co najwyżej będzie brakować paliwa silnikowi.

a więc :
1.

Odłączyć centralne smarowanie pompy wtryskowej

- czyli wystarczy odkręcić ten przewód

w oplocie z prawej strony pompki zasilającej

i zaslepic go i wejscie do pompy wtryskowej , ale czy do tego weża nie jest jakos pompowany olej ? I czy nic nie bedzie pompie nie mając smarowania juz nigdy ? hmm
2.

zaślepić przewód spływowy oleju z pompy do silnika

żebym to ja jeszcze wiedział który i tak samo zrobić z nim jak w 1 przypadku ?
3.

zaślepić wlot paliwa do zaworu urządzenia rozruchowego w czasie chłodów

czyli świecy plomieniowej ( 1 strona -> Piotrfire -> zdjecia ) http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=481&p=1 jaki moze być inny sposób jak ich tylko nie połączyc ?

gg 2215972

8

Odp: Ropa w oleju ?

Jejku bład błąd smile
1. Przewód centralnego smarowania to ten metalowy cienki dochodzący od sprężarki. Możesz przewód zaślepić i nic się nie stanie. To samo z pompą. Ona MA STAN OLEJU NA WYSOKOŚCI PRZELEWU (właśnie ten gumowy w oplocie), i odlączając smarowanie nie będzie przekraczania stanu i olej nie będzie uciekał przelewem. Nie zatrzesz pompy odłączając smarowanie smile

2. Przewód przelewowy to ten gumowy w oplocie schodzący w dół do silnika. Odpinasz go i również nic się nie stanie.

Musisz tylko pamiętać że po paru mth odkorkuj przelew i zobacz czy się z niego wylewa. Jeśli wcześniej odczepiłeś przelewowy i stan oleju się zwiększył to znaczy bez smarowania centralnego mogło przybyć tylko ropy.....  jeśli natomiast z przelewu nie ucieka a tobie uda się  dolać oleju silnikowego do pompy (zrobisz to samo co centralne smarowanie tongue ) to znaczy że w pompie ubyło oleju czyli widocznie poszedł na wtryski.... w obu przypadkach wiadomo co jest wadliwe i musi iść na regeneracje... jeśli nic z tych rzeczy to trzeba szukać dalej

9

Odp: Ropa w oleju ?

Ten przewód od centralnego smarowania obetnij tak ok. 10cm od pompy. Część od sprężarki zakleszcz i zagnij kombinerkami, a część prowadzącą do pompy skieruj pionowo w dół, luzując go na śrubce przelewowo-mocującej. Zapewni to prawidłowe odpowietrzenie pompy, bo w przeciwnym wypadku wywali Ci z niej uszczelnienia.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

10

Odp: Ropa w oleju ?

ja też odłączyłem centralne smarowanie i nie przybywa oleju w pompie

11

Odp: Ropa w oleju ?

Jestem juz w domu to jutro zobacze.. tylko jeszcze nie wiem za bardzo ktory to ten cienki metalowy idacy od sprezarki bo na zdjeciu nie widze a nie pamietam zeby tam jakis przewod szedl u mnie.
Ale jeszcze jedna sprawa. Teraz mi sie przypomnialo... ten wezyki, krotki, cienki co jest pod swieca plomieniowa, gdzie on idzie ?
Bo jak kupilem mojego forszaja to on byl wyciagniety i rozwalony to go wymienilem i polaczylem odpowiednio... moze to on jest przyczyna tej ropy. Bo ile pamietam jak kupowałem mojego forszaja to mu raczej brakowalo troche oleju niż bylo za duzo.

gg 2215972

12

Odp: Ropa w oleju ?

http://images50.fotosik.pl/10/e8e63672e2c2f0d9m.jpg
64, 65, 66, 67, to przewód zasilający olejem kompresor i pompę wtryskową.
75, to przewód którym olej powraca z pompy wtryskowej do miski olejowej silnika i jeśli pompa wtryskowa lub pompa zasilająca przepuszcza paliwo do oleju, to tym przewodem idzie Ci paliwo do oleju.
Wywal te przewody, zaślep otwory, wcześniej wlej trochę oleju do kompresora i do pompy wtryskowej. Do pompy słyszałem, że najlepszy jest Lux (nie żartuje), bo jak się zmiesza z "ropą" to pompa się nie zatrze.

http://images27.fotosik.pl/274/370d6c69da7ea92cm.jpg
10 elektrozawór, 12 świeca płomieniowa, 13 wężyk łączący obydwa patenty. Jeśli elektrozawór przepuszcza paliwo to silnik dziwnie pracuje, bo dostaje dodatkową dawkę paliwa i raczej nie jest to powodem rozcieńczania oleju w silniku przez paliwo.

13

Odp: Ropa w oleju ?

Wymienilem olej i po 4 godzinach pracy nie stwierdzilem zeby jakos diametralnie wzrosl poziom oleju. Jest tyle ile bylo. Albo cos sie kolesiowi pomylilo ze czul rope w oleju albo zobaczymy co bedzie po 10 h pracy.

gg 2215972

14

Odp: Ropa w oleju ?

Nie musi poziom oleju wzrastać. Jak się ma pecha, zwykłe zużycie eksploatacyjne oleju będzie w takiej samej ilości uzupełniane przez ropę. Stan na miarce będzie taki sam. Po dłuższym postoju, kiedy jest pełny zbiornik paliwa, może z pompki zasilającej i z urządzenia rozruchowego w zimie grawitacyjnie spływać ropa do oleju. Z pompy wtryskowej i złomowego wtryskiwacza, ropa może spływać do oleju tylko w czasie pracy silnika.

15

Odp: Ropa w oleju ?

Panowie a jak się zaślepi to centralne smarowanie to którędy wlać olej do pompy??

16

Odp: Ropa w oleju ?

Od góry, korkiem wlewowym.

17

Odp: Ropa w oleju ?

a czy jakiś odpowietrznik musi być tej pompy

18

Odp: Ropa w oleju ?

Rurkę metalową od magistrali olejowej przykręconą do pompy przekręć końcem w dół. Będziesz miał odpowietrzanie i przelew jednocześnie.

19

Odp: Ropa w oleju ?

chyba warto nad tym pomyśleć

20

Odp: Ropa w oleju ?

Wczoraj zorientowałem się że w pompie wtryskowej 323 zamiast oleju mam ropę ( nie mam smarowania centralnego ), wymieniłem pompkę zasilającą i teraz tak
Ile należy wlać oleju ? Śrubka spustowa oleju jest tylko jedna tam gdzie regulator ale olej z ropą zleciał tylko z regulatora a z drugiej części pompy dopiero gdy odkręciłem pompkę wspomagającą. Czy olej trzeba wlać osobno do regulatora i osobno do drugiej części pompy ?