21

Odp: Ropa w oleju ?

Nie musisz ale możesz on i tak przejdzie.

22

Odp: Ropa w oleju ?

ja tam wlewam 0,1l
Ale jak Scoda pisze nie musisz

23 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-05-15 10:03:57)

Odp: Ropa w oleju ?

Dla pewności najlepiej wlać olej i do korpusu pompy, i do regulatora, bo są wersje pomp ze szczelnym uszczelnieniem pomiędzy korpusem, a regulatorem i wtedy ten olej się nie przeleje. Instrukcja mówi, że wlewamy od o,7 do 1 litra oleju. Jak będzie go trochę więcej to też nic się nie stanie, bo przecież przy centralnym smarowaniu olej jest utrzymywany na poziomie wylotu do silnika, a to jest już na pokrywce korpusu pompy. Poza tym, ropa w pompie często, a teraz niestety coraz częściej, pojawia się z powodu nieszczelnych już sekcji/elementów tłoczących, więc gdy po wymianie pompki ten problem nie ustanie, to niestety pompę wtedy trzeba robić całą.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

24

Odp: Ropa w oleju ?

podczepię się do tematu, kupiłem niedawno 323 i jeszcze nie wymieniłem oleju w silniku. Wydaje mi się , że leci mi ropa do oleju ponieważ olej jest bardzo rzadki( poprzedni właścicel zalewał go ELFem), mam centralne smarowanie. Pompa była niby regenerowana, ciągnik pali na dotyk, silnik pracuje równo.
Jedynie olej cieknie mi na uszczelniaczu wału, poziom oleju na bagnecie wskazuje mi dużo więcej niż kreska z zaznaczonymi 17 litrami. Nie chciałbym wymienić oleju  i wtedy się okaże że moje przypuszczenia okażą się słuszne. Poza zwiększonym stanem oleju po czym rozpoznać, że mam w nim ropę? Dodam, że płynu nie ubywa ani trochę.

25

Odp: Ropa w oleju ?

PiotrK i jego tata zalecają zaślepiać centralne smarowanie, oleju natomiast lać 23 l

26

Odp: Ropa w oleju ?

Androl a ty u Siebie masz zaślepione? Ile wtedy wlewać oleju do sprężarki i do pompy?

27

Odp: Ropa w oleju ?

Roberto323 napisał/a:

podczepię się do tematu, kupiłem niedawno 323 i jeszcze nie wymieniłem oleju w silniku. Wydaje mi się , że leci mi ropa do oleju ponieważ olej jest bardzo rzadki( poprzedni właścicel zalewał go ELFem), mam centralne smarowanie. Pompa była niby regenerowana, ciągnik pali na dotyk, silnik pracuje równo.
Jedynie olej cieknie mi na uszczelniaczu wału, poziom oleju na bagnecie wskazuje mi dużo więcej niż kreska z zaznaczonymi 17 litrami. Nie chciałbym wymienić oleju  i wtedy się okaże że moje przypuszczenia okażą się słuszne. Poza zwiększonym stanem oleju po czym rozpoznać, że mam w nim ropę? Dodam, że płynu nie ubywa ani trochę.

Najpierw  zacznij od płomieniówki może puszczać ten zaworek nad kolektorem sącym a żeby to sprawdzić zdejmij wężyk pod tym zaworkiem co idzie do płomieniówki i zapal ciągnik jeżeli będzie leciało paliwo to masz walnięty ten elektro zaworek i przez to będzie przybywać oleju w silniku

Świat należy do młodzieży Stary robi Młody leży

28

Odp: Ropa w oleju ?

Roberto323 napisał/a:

Androl a ty u Siebie masz zaślepione? Ile wtedy wlewać oleju do sprężarki i do pompy?

jak odcinasz centralne smarowanie od pompy to sprężarka dalej jest smarowana nie trzeba do niej lać oleju pompa jest ostatnim odbiornikiem centralnego smarowania i trzeba zaślepić rurkę między pompom a sprężarką i oczywiście odkręcić przewód między blokiem a sprężarką i zaślepić otwory w bloku i pompie

Świat należy do młodzieży Stary robi Młody leży

29

Odp: Ropa w oleju ?

dzięki Farmer 1, widzę że niedaleko mieszkasz ode mnie (ok. 80 km). Plusy lecą dla Ciebie i dla Androla

30

Odp: Ropa w oleju ?

Robert od sprężarki nie odcinaj.

31

Odp: Ropa w oleju ?

Przy sprężarce zostaw smarowanie ale od pompy wtryskowej odłącz bez względu czy paliwo leci czy nie leci do oleju

32

Odp: Ropa w oleju ?

Roberto323 napisał/a:

dzięki Farmer 1, widzę że niedaleko mieszkasz ode mnie (ok. 80 km). Plusy lecą dla Ciebie i dla Androla

dzięki za plusa jak będziesz gdzieś w pobliżu to zapraszam smile

Świat należy do młodzieży Stary robi Młody leży

33

Odp: Ropa w oleju ?

Roberto posty na tej stronie są o tym http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=434&p=16

34

Odp: Ropa w oleju ?

Ropę w oleju możesz mieć z powodu :
- nieszczelny zawór świecy elektro płomieniowej
- przepuszczania sekcji w pompie wtryskowej
- lejący wtryskiwacz
- nieszczelna pompa zasilająca
Między metalową rurką wychodzącą ze sprężarki i rurką metalową wychodzącą z pompy wtryskowej jest gumowy łącznik. Zdejmij go, rurkę od strony sprężarki zawiń i zaklep (spawnij), na rurkę od pompy nałóż igelit i  skieruj w górę lub w dół. Będzie robiła za odpowietrznik lub spływ nadmiaru "oleju" z pompy.
Tym ruchem załatwisz dwa powody, drugi i czwarty.
Omiń lub zaślep zasilanie zaworu świecy elektro płomieniowej. Ustaw lub wymień końcówki wtryskiwaczy, przy świeżym zakupie to podstawa.

35

Odp: Ropa w oleju ?

Roberto tego + daj Sławkowi 42 nie mi ! On dogłębnie podszedł do tematu i doradził dokładnie co powinieneś zrobić.

36

Odp: Ropa w oleju ?

sławek 42 napisał/a:

Ropę w oleju możesz mieć z powodu :
- nieszczelny zawór świecy elektro płomieniowej
- przepuszczania sekcji w pompie wtryskowej
- lejący wtryskiwacz
- nieszczelna pompa zasilająca
Między metalową rurką wychodzącą ze sprężarki i rurką metalową wychodzącą z pompy wtryskowej jest gumowy łącznik. Zdejmij go, rurkę od strony sprężarki zawiń i zaklep (spawnij), na rurkę od pompy nałóż igelit i  skieruj w górę lub w dół. Będzie robiła za odpowietrznik lub spływ nadmiaru "oleju" z pompy.
Tym ruchem załatwisz dwa powody, drugi i czwarty.
Omiń lub zaślep zasilanie zaworu świecy elektro płomieniowej. Ustaw lub wymień końcówki wtryskiwaczy, przy świeżym zakupie to podstawa.

Dzięki sławek42. Najpierw  uporam się z tym centralnym  smarowaniem. A czy od sprężarki nie powinien być odpływ do silnika tak jak jest za pompą paliwową?
Co do wtrysków to poprzedni właściciel mówił że robił, pompa rzekomo też jest po regeneracji. Tak sobie teraz myślę :hmmm: że miał z tą ropą w oleju problem i tak próbował naprawić. Widzę że świeca płomieniowa też jest nowa. Nie chciałbym na razie ruszać pompy bo ciągnik stał  2 tygodnie na dworze i przy minusowej temperaturze zapalił na strzał:)

37

Odp: Ropa w oleju ?

A tak w ogóle sławek42 z której części łódzkiego jesteś?

38

Odp: Ropa w oleju ?

Olej ze sprężarki spływa przez podstawę jest tam otwór.

39 Ostatnio edytowany przez farmer1 (2015-01-17 21:01:41)

Odp: Ropa w oleju ?

Roberto323 napisał/a:
sławek 42 napisał/a:

Ropę w oleju możesz mieć z powodu :
- nieszczelny zawór świecy elektro płomieniowej
- przepuszczania sekcji w pompie wtryskowej
- lejący wtryskiwacz
- nieszczelna pompa zasilająca
Między metalową rurką wychodzącą ze sprężarki i rurką metalową wychodzącą z pompy wtryskowej jest gumowy łącznik. Zdejmij go, rurkę od strony sprężarki zawiń i zaklep (spawnij), na rurkę od pompy nałóż igelit i  skieruj w górę lub w dół. Będzie robiła za odpowietrznik lub spływ nadmiaru "oleju" z pompy.
Tym ruchem załatwisz dwa powody, drugi i czwarty.
Omiń lub zaślep zasilanie zaworu świecy elektro płomieniowej. Ustaw lub wymień końcówki wtryskiwaczy, przy świeżym zakupie to podstawa.

Dzięki sławek42. Najpierw  uporam się z tym centralnym  smarowaniem. A czy od sprężarki nie powinien być odpływ do silnika tak jak jest za pompą paliwową?
Co do wtrysków to poprzedni właściciel mówił że robił, pompa rzekomo też jest po regeneracji. Tak sobie teraz myślę :hmmm: że miał z tą ropą w oleju problem i tak próbował naprawić. Widzę że świeca płomieniowa też jest nowa. Nie chciałbym na razie ruszać pompy bo ciągnik stał  2 tygodnie na dworze i przy minusowej temperaturze zapalił na strzał:)

w sprężarce masz odpływ bezpośrednio do bloku w podstawie sprężarki i sprawdź ten elektro zaworek nad świecą

Świat należy do młodzieży Stary robi Młody leży

40

Odp: Ropa w oleju ?

farmer1 napisał/a:
Roberto323 napisał/a:

Androl a ty u Siebie masz zaślepione? Ile wtedy wlewać oleju do sprężarki i do pompy?

jak odcinasz centralne smarowanie od pompy to sprężarka dalej jest smarowana nie trzeba do niej lać oleju pompa jest ostatnim odbiornikiem centralnego smarowania i trzeba zaślepić rurkę między pompom a sprężarką i oczywiście odkręcić przewód między blokiem a sprężarką i zaślepić otwory w bloku i pompie

Czy dobrze rozumiem że powinno być "i oczywiście odkręcić przewód między blokiem a pompą i zaślepić otwory w bloku i pompie"
"