Temat: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Panowie mam prośbę chcę przerobić w swoim 303 wspomaganie , w tej chwili mam serwo , a chcę załozyć orbitrol w zwiazku z tym prosiłbym o wstawienie foty siłownika i jego mocowania (przy przedniej osi) oraz mocowanie orbitrolu przy kolumnie kierowniczej.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

2

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Piotrze nie radze kupować org. podzespołow od 323 . Kup sobie orbitrol z alegro za 500 zl (ma od razu frezy pod kierownice ) i silownik dwustronnego dzialania (Romek chyba tak montował ) Podejrzewam ,że bedzie to dzialac dużo lepiej .

3

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Fakt serwomechanizm w 323 nie jest super rozwiązaniem. Przypomina to trochę siłownik z listwą montowany starych MTZach. W 323 Siłownik obraca trzonem który steruje łapą... serwo w moim już się troche poluzowało ze względu na momenty jakie przenosi.. niezależny siłownik to znacznie lepsze rozwiązanie

4

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Chodziło mi tylko czy tam jest siłownik czy coś w rodzaju serwa teraz już wiem . Moja przeróbka będzie się opierała na orbitrolu z bizona i jakimś siłowniku tylko nie wiem jeszcze gdzie go zamontować trochę tam mało miejsca

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

5

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Jeśli ma to być nowy zestaw (siłownik + orbitrol) a nie jakiś z odzysku to rzeczywiście zestaw od bizona jest to jedną z tańszych i łatwiej dostępnych opcji... tylko pamiętaj żeby przekrój tłoka siłownika był taki sam jak ten oryginalny w bizonie ma.... bo potem jest problem że albo zbyt wolno skręcają (jakby słaby orbitrol był) albo strasznie szarpią koła przy delikatnym skręcaniu (bardzo nieprzyjemne przy transporcie) jeśli siłownik jest węższy niż oryginał bizona....

6

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Bizonowski orbitrol musi mieć dlawiki na wyjściu (mogą to byc przewiercone monety 2gr. ) ich brak również powoduje szarpanie . I regulator przeplywu by sie przydal .

7

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

dokładnie jeden dławik na wejsciu o srednicy 2,5mm no i jest rozdzielacz trojdrozny co na orbitrol daje 9 litrow na minute pompa ma 25 litry i reszta na hydraulike idzie

8

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Co do zamontowania siłownika, to ja w swoim też się przymierzam do takiej przeróbki, a najlepiej jest dobrać siłowniczek odpowiedniej długości i zamontować go jednym końcem (cylindrem) do ramy w miejscu, gdzie przykręcone sa mocowania lamp-są już tam gotowe cztery gwintowane otwory ze śrubami trzymającymi korpus z obciążnikami, a drugim końcem siłownika do wąsa zwrotnicy, ale siłowniczek musi być o takiej długości, że przy wyprostowanych kołach powinien być w połowie otwarty.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

9

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

zamontowanie takiego siłownika w sposób który podał tata znacznie zmniejszy sie promien skretu

Ciężko jest i być ciężko musi
gg 8499045

10

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

okładnie jeden dławik na wejsciu o srednicy 2,5mm no i jest rozdzielacz trojdrozny co na orbitrol daje 9 litrow na minute pompa ma 25 litry

Te wymiary muszą być skorygowane forszajowska pompa ta która jest w moim 303 daje 16l/min

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

11

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

zamontowanie takiego siłownika w sposób który podał tata znacznie zmniejszy sie promien skretu

Dlaczego tak sądzisz?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

12

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

no to się montuje siłownik o mniejszej średnicy.... a co do ustawienia długości skrętu to zawsze można skorygować wydłużając/skracając wąs... o ile jest tam to możliwe

13

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Dżejsi napisał/a:

zamontowanie takiego siłownika w sposób który podał tata znacznie zmniejszy sie promien skretu

Wszystko zależy od długości siłownika, od tego jaki będzie miał wysów i wogóle od prawidłowego zamontowania, trzeba to wszystko dobrze "wyśrodkować" aby nie okazało się, że np. w lewo będzie skręcał w 5 metrach a w prawo w 8 metrach. Można też zamontować ten siłowniczek nie koniecznie od przedniej części ramy, tylko od tylnej, tam też są otwory w ramie, wszystko zależy od tego, jakim kto będzie dysponował siłownikiem.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

14

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Ja planuję tak przerobić tłoczysko siłownika aby zespolić je z drążkiem który łączy serwo z wąsem zwrotnicy dlatego bo końcówki drążka będą pracować jak pochylenie przedniej osi będzie się zmieniać

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

15

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

maxi900 napisał/a:

no to się montuje siłownik o mniejszej średnicy.... a co do ustawienia długości skrętu to zawsze można skorygować wydłużając/skracając wąs... o ile jest tam to możliwe

Tam już raczej wąsa nie wydłużysz, a poza tym, to i tak nie ma znaczenia, znaczenie ma tylko długość wysuwu siłownika, oraz jego odpowiednie dopasowanie względem wąsa.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

16

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Piotrfire napisał/a:

Ja planuję tak przerobić tłoczysko siłownika aby zespolić je z drążkiem który łączy serwo z wąsem zwrotnicy dlatego bo końcówki drążka będą pracować jak pochylenie przedniej osi będzie się zmieniać

Jeśli zamontujesz siłownik na przegubach kulistych, jak to zwykle są montowane, to siłownik też będzie pracował razem z osią, będzie się razem z nią wychylał, więc nie koniecznie musisz łączyć siłownik z drążkiem od wąsa serwa, chyba, że siłownik zamontujesz z przodu, tuż przy serwie, w poprzek ciągnika.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

17

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

hyba, że siłownik zamontujesz z przodu, tuż przy serwie, w poprzek ciągnika.

Siłownik musi być w zgodzie z osią ciągnika nie może być w poprzek

zobacz http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=11&p=1



tylko pamiętaj żeby przekrój tłoka siłownika był taki sam jak ten oryginalny w bizonie ma.... bo potem jest problem że albo zbyt wolno skręcają (jakby słaby orbitrol był) albo strasznie szarpią koła przy delikatnym skręcaniu (bardzo nieprzyjemne przy transporcie) jeśli siłownik jest węższy niż oryginał bizona....

Tylko pamiętaj że pompa w bizonie napedza wspomaganie i całąchydraulikę u mnie pompa jest tylko od wspomagania

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

18

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Tak, masz racje, że w tym przypadku siłownik musi być wzdłuż osi ciągnika, ale wyjaśnij mi Piotrze, czy chcesz zamontować siłownik do istniejącego wąsa od serwa? do tego wąsa, który wydłużył Miras? wcale nie głupi pomysł, tylko musisz odłączyć, lub wymontować siłownik od istniejącego serwa, chyba, że chcesz to wszystko razem podłączyć pod hydraulike? nowy dodany siłownik+istniejące serwo?

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

19

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

a we forszaju jest serwo?? ja mam orbitrol i silownik na grzebieniu zadnego serwa wiec jak ktos ma orbitrol i chce ten silownik grzebieniowy zmienic na inny niech policzy ilosc machniec kierownica z punktu srodkowego do krancowegowyprostuje potem kola odkreci 1 przewod od orbitrola co daje na silownik i pokreci do sloja olej tyle obrotow co wyszlo .potem zmierzyc objetosc tego oleju wymierzyc miara ile ma miec dlugosci skok silownika i skorzystac z kalkulatora hydraulicznego celem dobrania silownika nastepnie kupic gdzies uzywany silownik by bylo tanio big_smile spawarka maska i elktrody troche żelastwa i gotowe < wiem ze nie na temat ale na jesieni dorobilem wspomaganie do 3603p  w ten sposob i jest bosko kreci sie 1 palcem>         no ale po co zmieniac we forszaju nie wiem u mnie kieruje sie jakby kierownica luzem latala {lekko a nie "dojenie krowy} big_smile

20

Odp: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Dżejsi napisał/a:

zamontowanie takiego siłownika w sposób który podał tata znacznie zmniejszy sie promien skretu

Niestety zmniejszy tylko na tyle ile pozwolą ograniczniki (a co sie da wycisnąłem ze swojego opis jest na forum )