Temat: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Witam
Mam problem z WOMEM, Gdy go włączam to zgrzyta w skrzyni i natychmiast sam się wyłącza, okazało się że był uszkodzony wałek dolny co napędza przedni napęd, a dokładnie rozsypały się łożyska igiełkowe na tym wałku i przy zgrzytaniu uszkodziło zębatki na wałku drugim od dołu co napędza pompę olejową. Na tym drugim wałku od dołu uszkodziło mi podwójną zębatkę od 1000 i 540 obrotów. Dolny wałek już wymontowałem, i na tym drugim wałku pompę olejową także wymontowałem. Jak mam wymontować ten drugi od dołu wałek aby wymienić tą podwójną zębatkę??? podaje numery katalogowe tej zębatki której nie mogę wymontować , to jest strona 71 grupa 3204 numer tej zębatki to 12 ,0176805/030032081.to jest forszaj zt303.

2

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Oj kolego nie martw sie ja wgl nie mam woma;D

Fortschritt ZT-303-D------------A w przyszłości Fortschritt ZT-323-A

Sprzedam lampy zespolone diodowe, diody LED.
Bliższe informacje i zdjęcia na tej stronie:http://www.was.eu/index.php3?action=wyroby&kategoria=diodowe&strona=1&sort=&lang=PL

3

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Numery katalogowe to Ci się chyba pokopały, to co podałeś to jest pierścień dystansowy na tylnym górnym wałku.
Co do zębatki to chodzi Ci o podwójne zębatki, między którymi chodzą widełki włączające WOM ? Co już masz wyciągnięte z tej skrzyni ? Jeśli wyciągnąłeś pompę od hydrauliki to ten wałek powinien wyjść do przodu jeśli porozpinasz segery, a właściwie jeden, który jest za 1 zębatką, która przy okazji napędza pompę oleju, smarowania skrzyni biegów.

4

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Dario numery są dobre, ale ja mam stary katalog.Tak to jest ta zębatka (ta zębatka jest taka podwójna) na drugim od dołu wałku między którą wchodzą widełki do włączania WOMU.Z tej skrzyni wyciągłem już tom pompę olejową , przystawkę do napędu i ten dolny wałek co napędza tą przystawkę od napędu. Został mi tylko ten drugi wałek do wyciągnięcia ,ten seger już ściągłęm , ale ten wałek dalej nie chcę wyjść. Jak mam wyciągnąć ten wałek???Proszę o poradę z góry dziękuję.

5 Ostatnio edytowany przez Dario (2009-02-17 21:27:04)

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

http://www.fotoload.pl/123aa7/23f5d377bbe0bc67d1463add6c375db414075_min.jpg

Sam wałek jest pokazany niżej nr.5, siedzi na 2 łożyskach nr.108 i 112, To pierwsze powinno wyjść do przodu, chociaż całość z zębatkami nie wyjdzie przez otwór z przodu bo zębatka nr.6 jest za duża. Rozepnij segery nr.111 są 2 chociaż na rysunku mają 1 numer. Ten pierwszy z lewej trzyma koło nr.6 na wałku. Ten wałek musisz jakoś wytargać, a zębatki zostaną w skrzyni. Najwięcej trzyma ostatnie łożysko nr.112. Skrzynie już mam złożoną i tego prawie nie ruszałem.

Co do numerów katalogowych to nie ma znaczenia stary czy nowy katalog, mają być te same, albo nie masz jednej strony albo tabelkę z opisem czytasz z następnej strony katalogu.

6

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Dzięki Dario za pomoc, masz u mnie +, dzisiaj będe próbował wyciągnąć ten wałek . A co do tego katalogu to u mnie na tym samym rysunku wogule niema tego wałka pokazanego na dole tak jak u ciebie i jeszcze nie ma tej obudowy co jest na początku, i dlatego nie wiedziałem gdzie ten wałek się kończy. A te widełki co włączają WOM też trzeba odkręcić żeby wyciągnąć ten wałek???

7

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Obudowa, czyli nr.14 to jest zaślepka, do wersji bez pompy hydraulicznej. Co do widełek to do wyjęcia wałka nie będą przeszkadzać, bo zębatki zostaną Ci w skrzyni, tylko wałek się powinien wysunąć. Jak go wysuniesz to wszystko co na wałek było założone spadnie raczej na dno. WOM chyba nie jest włączany widełkami, przynajmniej w katalogu jest to tylko ramię w którym na końcu jest tzw. kamień, który też poleci na dno, ale jak masz zdjęty dolny dekiel to podłóż tam jakąś skrzynkę, czy pudło kartonowe to znajdziesz większość części smile

http://www.fotoload.pl/123aa28/9d55c4158ef32c446aa8d131f328719e18210_min.jpg

Dźwignia do WOM-u to nr.22, a kamień to nr.11

8

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Próbowałem wyciągnąć ten wałek ,chyba ze trzy godziny się męczyłem z nim i nic z tego dalej nie chce wyjść,rusza się tylko w tom i z powrotem wychodzi tylko ze 2 cm. i dalej nie chce wyjść.A czy za tym drugim łożyskiem niema czasem jakiegoś zabezpieczenia na tym wałku???

9

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

To zobacz co go blokuje. Za łożyskiem z tyłu nic nie powinno być, możliwe że teraz łożysko Ci blokuje, wysuwa się ile ma miejsca i dalej musiało by wysunąć się z wałka.

10

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Nareszcie udało mi się wyciągnąć ten wałek, męczyłem się z nim 2 godziny,najwięcej trzymało to pierwsze łożysko ale jakoś wyszedł. Dzięki Dario za pomoc masz u mnie dużego +, ale to jeszcze nie koniec moich problemów bo teraz potrzebny jest mi drugi silnik bo w moim wał pękł.:beer:

11

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Miałeś wyciągnąć wałek ze skrzyni biegów, a nie kątówką przecinać wał w silniku wink
Jeśli tylko wał pękł, a reszta się nie rozpadła i silnik był w możliwym stanie, to może lepiej wał z panewkami dokupić ?

12

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Jak to zrobiłeś,naprawiając skrzynie rozwalić wał w silniku?

13

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Ja tak jeżdziłem na tych popsutych łożyskach i zębatkach tylko nie działał mi WOM, ale i tak go nie używałem. Gdy orałem to zaczęło coś strasznie walić w silniku i zjechałem do domu ,spuściłem olej odkręciłem miskę i okazało się że wał pękł. U nas za  nowy wał wołają se 1500 zł. a do tego jeszcze panewki, uszczelki odrzutniki oleju, to wyjdzie ze 2000 zł. a za cały silnik wołają se od 1500 do 2500. To chyba raczej opłaca się kupić cały silnik, ja tak myślę.

14

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Za dwójkę to spokojnie wyrwiesz silnik ja mam wał ale jak mi pęknie to znowu ja będę musiał szukać.Powiedz jak jeżdziłeś że pękł ci wał a może to silnik z 70 lat gdzie te sprawy były wadliwe.Gdzie pękł i czego nie robić żeby nie pękł.

15

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Byleby sprawdził ten silnik, bo kupić złom to już lepiej sam wał wink

16

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Ten silnik jest z 79r. a wał pękł na końcówce między ostatnim korbowodem a kołem zamachowym ,nie wiem dlaczego ten wał pękł olej był, a orałem na 1/III tak na pół gazu.Ja jak  kupiłem ten ciągnik to w silniku wymieniałem głowice , tuleje ,tłoki, wtryski,pierścienie i tą chłodniczkę co jest w misce olejowej i jeszcze olej szedł mi do wody,ale wału nie ruszałem bo był w porządku. Ten silnik co chcę go kupić to jest wyciągnięty z jakiegoś samochodu i niby gościu go odpalał i jest dobry.:)

17

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Najgorsze to "niby", bo czy dobry to będziesz wiedzieć jak go zamontujesz, odpalisz i dobrze zagrzejesz smile
W najgorszym wypadku z 2 złożysz 1 i trochę części Ci zostanie, jak jest z samochodu to pompę wtryskową załóż ze swojego, bo są trochę inne.

18

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Mam takie pytanie czy ten wałek co jest na nim tryb napędu pompy hydraulicznej i tryby od womu odbezpieczę jakoś od dołu ? bez wyjmowania górnego wału skrzyni ? chodzi o zt323

19

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

Dzisiaj urwalem wajche od wom podczas oprysków.Ah,ten Fortschritt......

20

Odp: Wyłanczający się WOM przez mpierzak92

nikt nie potrafi mi pomóc ? może jednak ktoś kto wyjmował ten zasrany wałek pamięta czy da się go odbezpieczyć dolnym deklem i wyjąć do przodu...