21

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

grzesiu jeli śledzisz forum to pewnie zauwazyłes ze nikt nie pisze (DUżYMI  LITERAMI )  poniewaz takie litery sa uwazane jako krzyk a o ile mi wiadomo to nikt na tym forum nie jest głuchy  tak wiec staraj sie ich nie uzywac  poniewaz  wszyscy musimy dbac o forum  by sie nie rozsypało od nadmiernego chałasu tongue chyba ze sie myle to niech którys z modów usunie tą wypowiedż

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

22

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

niema sprawy pozdrawiam

23

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

jeden świeży pan z tego forum to chyba wszystkie rozumy pozjadał  mądrzejszy  niż książeczka ale za to mu chwała i oczywiście +

24

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

Nie musiał rozumów zjadać, poprostu życie go nauczyło smile

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

25

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

a jeśli coś wie to niech dzieli się wiedzą z innymi do tego służy forum a jeśli tylko wydaje mu się że wie to już my go z błędu wyprowadzimy bo także do tego jest forum każdy może się wypowiedzieć byle na temat

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

26

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

nie no sorki jak  zabrzmiało ta jak bym był najmadrzejszy  ale poprostu tak jak tata napisał zycie nauczyło mnie  trzymac ład i porzadek we wszystkim co  robie  i nie wydaje mi sie ze wszystko wiem  wrecz przeciwnie  ale jak kogos wkuzyłem to przepraszam sad

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

27

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

witam. próbowaliśmy dzisiaj zapalać 323 i niby garażowany, aku dobre bo kręcił dobrze a silnik nie chciał palić tylko strasznie na biało kopcił... co to by mogło być?

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

28

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

ja z moim mam tak samo i wiem na 100% że mam pompe do regeneracji i co najmniej wymiane pierścieni z powodu zbyt słabego sprężania, ale to w moim ciągniku którego znam a co w twoim nie gra to niewiem może brak świecy płomienioej

29

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

to nie jest mój... kolega chce kupić takiego i byliśmy oglądać właśnie taki ciągnik

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

30

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

możliwe że brak spręzania albo pompa wtryskowa nie dawała rady albo świeca nie działa

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

31

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

możliwe jest że to źle ustawiony zapłon?

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

32

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

Z teorii książkowej opisze te kolory dymu, ich najczęstsze przyczyny i powage sytuacji tongue

I. Niebieski
Świadczy o zużyciu silnika i spalaniu oleju silnikowego
Sytuacje:
1)na biegu jałowym i przy wchodzeniu na obroty ->zużycie pierścieni tłokowych i/bądź gładzi cylindra
2)przy schodzeniu z obrotów -> zużycie uszczelniaczy zaworowych

II. Biały
Świadczy najczęściej o spalaniu płynu chłodzącego (czasami też o złym składzie mieszanki).
Najczęstsze przyczyny: uszkodzona uszczelka pod głowicą, niesplanowana głowica lub pęknięta tuleja. Często mylony z parą wodną która jest naturalnym składnikiem spalania. Ilość pary wodnej wyraźnie zwiększa się w niskich temperaturach. W niskich temperaturach zubaża się minimalnie skład mieszanki (więcej tlenu w 1dm^3 powietrza) co też może powodować lekkie białe dymienie.

III.
Świadczy najczęściej o dużym obciążeniu silnika bądź zbyt bogatej mieszance. Często jest też spowodowane zużytymi końcówkami wtryskiwaczy (leją zamiast rozpylać) lub pompą paliwową. W małych ilościach kompletnie niegroźny i zupełnie naturalny. Jeśli natomiast jest kupa dymu przy lekkim dodaniu gazu należy niezwłocznie usterkę usunąć aby nie powodować dalszego "niszczenia" silnika.

To tyle z teorii. Jeśli forszaj jest zalany wodą to jak jest możliwość to zalejcie go płynem. Jeśli kolor dymu się zmieni bądź dym zrobi się znacznie gęstszy to masz odpowiedź wink

33

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

a w kombajnie mam tak, że mułowato na obroty wkręca.. i przy zimnym silniku ciężko pali

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

34

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

ciekawe te teorie  big_smile ale np dam swój silnik i  gdy go zapale  to  przykopci na niebiesko i przy dodawaniu  gazu kopci też na niebiesko  i chyba taka jego uroda jeszcze nie sprawdzalem  zapłonu ale raczej dobrze bo na obroty wchodzi dobrze  oleju nie bierze końcówki wtryskiwaczy nowe  ustawione na 185atm  o 10 atm więcej niz na końcówkach pisze  pompa dobra bo nowa  a kopci i o co mu chodzi to nie wiem tongue

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

35

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

Przy tej temperaturze odpalić jest kłopot, a Wy marudzicie, że kopci na biało. Ważne żeby w ogóle odpalił. Jak się nagrzeje to już kopcić nie powinien.

36 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2009-01-07 23:31:12)

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

@wojtas - to wg mnie za wysokie ciśnienie. Ja mam 175 bo chciałem chociaż pompiarz mi radził 145.. staruszek który wiele lat pompy ify robił. Ja się uparłem bo mówiłem że ciągnik ma inne warunki pracy i zresztą tak pisze w konspekcie. Przy zapłonie ustawionym dzięki poradnikowi Sławka nadal dymi na różne kolory, szczególnie jak zimny:) . A o tych 145 już parę dobrych opinii słyszałem.

@ Dario - w niedziele odpaliłem MTZa żeby odśnieżyć bo forszaj  ma remont hamulców. Po godzinie odśnieżania miałem 70*C (z zasłoniętą na maxa tą kurtyną przed chłodnicą) i jak depnąłem to kupa białego dymu... a w lato na max obciążeniu nawet przed rozgrzaniem tylko lekko dymi... a białego dymu w ciepłą pogode wogóle nie widziałem

Moja rada dla Andrew -> nie dowiesz się za wiele jak go nie nagrzejesz porządnie i nie posmakuje ciężaru pracy big_smile Ja bym się umówił na jakąś robotę właściciela... i popatrzył go w czasie pracy. Jak się nagrzeje... i jak skrzynia pod ciężarem śmiga

37

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

Przy takim mrozie, może trochę kopcić na biało. Co prawda wilgoci w powietrzu przy ujemnej temperaturze to za bardzo nie ma, ale jakie masz paliwo to nie wie nikt smile Wystarczy w nim trochę wody.

38

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

maxi może zeczywiście za wysokie ale  prędzej jak mi pompiaz wymienił koncówki na nowe ustawił 150atm  +\-5atm  to miał problemy z odpaleniem na zimnym silniku  i kopcił  intensywnie na kazdych obrotach a przy tych obecnie pali jak wściekły  w normalnych warunkach  bo teraz wiadomo big_smile zobacze na iosne jak będzie z siłą przy tym ciśnieniu bo wiadomo większe ciśnienie  = mniej paliwa w cylindrze tongue

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

39

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

Wczoraj wieczorem próbowałem odpalić swojego 303 temp -11 podgrzałem obrócił ze 4 razy i zapalił troszkę dymi ale później jest Oki, moja c330 i MF 255 tak samo. Końcówki w 303 ustawione mam na 165 atm i pompa wtryskowa po robocie.  Dzisiaj rano -12 problemu nie było.

40

Odp: Silnik Cieżko Pali Pw

mój forszaj całą zime stoi pod chmurką , dzisiaj poszedłem go odpalić , odpalił po drugim zakręceniu. ale nie o to mi chodzi chciałem rozjezdzić breje na drodze , dojechałem na wstecznym do zakrętu i chciałem wrócic na szosowym ale na 3 zaczeło coś zgrzytać nie chciał jechać (zamulony) poradzcie czy siada w nim skrzyna? a może coś innego?