41

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Zacina się listwa zębata sterująca sekcjami, usterka występuje w miejscu łączenia się korpusu regulatora z korpusem pompy, z reguły tam najmniej dociera oleju i po prostu ośka sterująca łapie lekko korozje i to jest powodem tego niedomagania, wystarczy odkręcić górną pokrywke regulatora pompy, tą na dwie śrubki M6 i na samej górze jest ta właśnie ośka połączona z listwą, w miejscu wejścia jej do obudowy pompy trzeba lekko papierem ściernym przetrzeć, zaaplikować odrobinę WD40, rozruszać ręcznie to dziadostwo i jest ok.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

42

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Pokrywke odkręciłem i tam wszystko wygląda ok (dolączyłem zdjęcia) a ta ośka sterująca listwa zakreślona na czerwono wygląda dobrze powiedział bym nawet ze ma lekki luz i nie widać śladów rdzy oczywiście zadnych regulacji nie ruszałem. Tak czy inaczej będę musiał złozyć to wszystko do kupy i dać zarobić jakiemuś fachowcowi  http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f93 … 3be54.html      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7e … 01d45.html

43

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Zaczekaj chwilę, daj jej szansę.
Odkręć boczną pokrywę pompy. Jak masz regulator otwarty, przetestuj listwę (zaznaczona na czerwono) przód tył kilkanaście razy. Weź czysty olej silnikowy i potraktuj nim listwę i górę sekcji. Powinno pomóc.

44

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

A czy ta listwa powinna przesówać sie swobodnie? Bo umnie to albo jest wysunięta albo wskoczy do środka,na środku też mozna ustawić ale trzeba ostrożnie przesówać. Czy to normalne?

45 Ostatnio edytowany przez tatamarty.323a (2009-06-03 21:51:09)

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Ta listwa powinna przesuwać się swobodnie.Mam pytanie,czy odkręcałeś przewody wysokiego ciśnienia te od wtryskiwaczy?Czasami jest tak,ze jak sie je dokręca to lubi sie dokręcić króciec ,on przez zaworek dociska sekcje,która powinna w korpusie być osadzona swobodnie z lekkim luzem.Jak za mocno dokręcisz króciec sekcja sie krzywo ustawi i to powoduje,ze listwa sie zacina.Moja rada popuść delikatnie króćce zaczynając od przodu pompy. Popuszczaj pojedynczo i patrz jak sie zachowuje listwa.
A regulator zużywa sie w tym miejscu gdzie jest w nim ten pręt .jak wyjmiesz jedna zawleczkę i wysuniesz pręt to w regulatorze będziesz widział takie jak by widełki ,które dotykają tego pręta i w tym właśnie miejscu regulator sie wyciera,te powierzchnie styku muszą być płaskie.

Nie pisz posta jeden pod drugim, jeśli coś ci się przypomni to robisz "edytuj" i dopisujesz w tym samym poście.

GG 5704394

46

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Przewodów wysokiego ciśnienia nie odkręcałem ale być moze ktoś to robił przede mną jutro to sprawdze. A jeśli chodzi o te widełki to za bardzo nie wiem które, moze to te obok cięzarków odśrodkowych?   http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36b … 7bd06.html

47

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Listwa (zaznaczona na czerwono) ma się przesuwać lekko przód - tył. Bez zacięć i oporów. W przeciwnym razie, przeciwwagi regulatora, nie są w stanie sterować listwą (miejscową dawką paliwa) w precyzyjny sposób.
W Twoim przypadku, kiedy cięgła listwy odłączone są od regulatora, listwa musi chodzić lekko ! Spowoduj, żeby chodziła od punktu A, do punktu B, bez wyczuwalnych oporów. Po złożeniu całości - będzie OK.

48

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Jak juz wspomniałem listwa chodzi z oporami jak juz sie wsunie to od razu do końca albo odwrotnie. Jutro sprawdzę z tym króćcem moze się uda a może coś innego wam przychodzi do głowy?

49

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Nie o te widełki mi chodziło,one sa w regulatorze,będziesz je widział jak wyjmiesz z niego ten pręt,ale jak listwa Ci sie zacina to sprobuj z tymi króćcami jak pisałem.

GG 5704394

50

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Okazały się winne króćce jak je lekko odkręciłem nastąpiła diameteralna poprawa. dziękuje za pomoc i wysyłam +

51

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

mam pytanie banalne ale wole sie upewnic  w silniku ify  ustawiony kąt wyprzedzenia  to 22stopnie na pąpie wtryskowej ale  to ma by o te 22 stopnie wyprzedzony zapłon czy opuzniony big_smile  ??  bo ja miałem opuzniony masakrycznie  jak ustawiłem koło zamachowe na tym punkcie co trzeba tak jak to ktos kiedys opisywał to  wtedy ta podziałka na sprzęgiełku pąpy wtryskowej była centralnie do góry to to poprostu ustawiłem  tą kreske na sprzęgiełku na pąpie centralnie na srodku na tej drugiej stronie było(jest) 10 kresek to ustawiłem na 5.1\2kreski  odpaliłem  i nie było zbytniej ruznicy wkręcał się tak samo  itp  więc dodałem te 22 stopnie i moim zdaniem też się nic nie zmieniło ale nie mam nic ciezkiego dla  forszaja do roboty bo moze tylko mi sie zdaje ze nic sie nie zmieniło a możźe jednak :] nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem czy nie ale raczej mnie zrozumicie  tylko  też mam pytanie czy dobrze to wszystko zrobiłem ??:D

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

52 Ostatnio edytowany przez sławek 42 (2009-06-08 16:19:55)

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Ma być 22 stopnie przed GMP (górny martwy punkt).
Nie patrz na podziałkę przy sprzęgiełku, tylko na początek wtrysku pierwszej sekcji i podziałkę na kole zamachowym.
Bardzo prosta i wygodna jest metoda fabryczna, omówiona przez PiotraK.
Tu http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=51&p=4

53

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

ale GMP jest chyba właśnie oznaczone  tą podziałką na kole zamachowym jeśli sie kreska na kole zgra z tym wcięciem w tym otworze na tej basze to jest własnie GMP  przynajmniej tak mi sie wydaje   to chyba dobrze to ustawiłem  ale sie dopiero przy obciązeniu okaze czy dało to cos czy niezbyt

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

54

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Ja mam na kole zamachowym dwie kreski z oznaczeniem OT i jak mi się wydaje to dobra jest ta druga, która ma w obydwie strony dodatkowe kreski z oznaczenami 5°, 10°, 15°, 20°, 25°,30°. Do czego jest ten pierwszy OT nie mam pojęcia i nie wnikałem jeszcze.

55

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Dario,OT to jest górny martwy punkt,tzn.najwyższe polożenie tłoka w culindrze.

GG 5704394

56

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Tyle to ja wiem ale ja na kole zamachowym ma 2 takie punkty smile

57

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Na kole zamachowym powinno być OT (jak pisałem górny martwy punkt) a to drugie powinno być OT1 lub OT2. Sprawdź może masz niedobitą jedynkę lub dwójkę, czasami tak sie zdarza. Służy to do poprawnego ustawienia zapłonu stroboskopem

GG 5704394

58

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Dla mnie oznaczenie fizycznego OT jest to, które ma przed i po skale ze stopniami od 5° do 30 ° jeśli dobrze pamiętam, to drugie OT jest do robienia ludzi w jajo wink

59

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

Stroboskop - w dizlu ?!

60

Odp: sprzęgło pompy wtryskowej

@slawek42, da się sprawdzić przy pomocy lampy stroboskopowej, ale nie jest to za popularna metoda. Czujnik się zapina na przewód wtryskowy. Jak jest "kop" ciśnienia to jest to przetwarzane na sygnał elektryczny i lampka błyska.