1 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2009-03-15 19:47:08)

Temat: 1 atm zamiast 3atm

Panowie wczoraj odpaliłem moją trzysetę nie mylić mercedesem i przy odpalaniu kiedy jeszcze kręcił rozrusznik ciśnienie skoczyło do prawie 3 atm a kiedy opalił w 2 sekundy spadło do jednej i tak zostało. zgasiłem opaliłem po 5 min  i nic 1 atm. nic przy nim nie grzebałem

A ciśnienie jest stałe nie zależne od obrotów.

Jesienią miał koło trzech atm
Pracował około minuty  bo nie miałem wody... tak na koniec dnia odpalałem... jutro może zaleje go i opale jeszcze raz.... ale co jest???
olej? zawór? filtr jest siatkowy...

2

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Zdejmij pokrywę filtra.. jak ok wyciągnij zawór ciśnieniowy (kulka, sprężynka).. jak tam wszystko ok możesz jeszcze bąka obejrzeć. Jak nic nie zauważysz pewnie trzeba będzie miskę zwalać....

Przy filtrze obejrzyj ten zaworek u góry filtra co się go zakłada i pod filtrem tą plastikową nasadkę!!!

3

Odp: 1 atm zamiast 3atm

zaworek u góry?
jest tam coś takiego w filtrze siatkowym?

4 Ostatnio edytowany przez Dario (2009-03-15 20:47:07)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Filtr siatkowy masz ?
Jak jesienią było dobrze to zalej go wodą, odpal, niech pochodzi trochę może się naprawi. Za wcześnie misia obudziłeś, to jeszcze zima jest wink

5

Odp: 1 atm zamiast 3atm

U góry filtra siatkowego (jak dobrze rozumiem nazwa "siatkowy" określa nie bąka lecz ten drugi filtr... ten co najczęściej jest papierowy)... tam u góry masz taki zaworek przelewowy który w razie zapchania filtra przelewa górą olej nie powodując zgniatania go. Natomiast nie powinien on powodować takiego spadku ciśnienia bo nawet jakby górą się przelewało i nie było filtrowane to wchodzi w końcu do magistrali. Więc czy przez filtr czy zaworem to raczej ciśnienie skoczyć nie powinno.

Ja bym z tych prostych usterek bardziej się skłaniał ku zaworowi ciśnieniowemu (taka śruba po lewej stronie podstawy filtrów (pod bąkiem). Jak ją wykręcisz to ci wyskoczy sprężyna i będzie tam kulka. To ona może być winna braku ciśnienia (np jakiś syf pod nią podszedł i nie może docisnąć się do gniazda).... ale od razu mówie włożenie tego na założonej podstawie wymaga gimnastyki wink

6

Odp: 1 atm zamiast 3atm

wiem coś o zakładaniu tej sprężyny , mi to zajeło z godzinke ! już miałem go potraktować młotem (5kg) ale się udało. u mnie przy odpalaniu jest prawie 5atm a
potem spada na 1 atm. i tak juz zostaje ale nie wiedziałem że można coś jeszcze z tym zrobić byłem przekonany że silnik nie trzyma ciśnienia, że czeka mnie remont kapitalny
napiszcie co tam można jeszcze zrobić żeby ciśnienie było wyższe

7 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2009-03-15 22:05:13)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

ja dałem pompe do PiotraK.

Na zimnym miałem prawie 6.. na gorącym 0.8 do 1.4. Myślałem że remont mnie czeka. Przy wymianie oleju zdjąłem mise i wykręciłem pompę (przy okazji obejrzałem panewkę i się okazało że ok).
PiotrK zregenerował pompę (wstawione nowe wałki). Koszt koło 350 zł.

Teraz ciśnienie na zimnym 5.5 ... na gorącym przy 700 obr. spada do 4.5 smile Jestem happy smile

Ogólna rada przy naprawie ciśnienia - kolejność:filtry,pompa,rozrząd,wał... chyba że np widziałeś panewki wału i wiesz że bida. Przy okazji zajrzyj tu http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=537&p=2 i jest tam cała historia ze zdjęciami. Możnaby z tego poradnik zrobić wink

8 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2009-03-15 23:15:03)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

A czy czasami nie masz za mało oleju w silniku?Do Krzyśka                                                   Opaladarek wyciągnij miskę olejową odkręć kopyto główne i sprawdz czy są wyczuwalne wytarcia wału jak wał jest gładki czyli nie wytarty to na pewno pompa.

9

Odp: 1 atm zamiast 3atm

jeżeli pompa to co - do regeneracji?---- tylko gdzie?

10

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Masz na górze strony zakładkę serwis -> http://www.ifa-grudziadz.neostrada.pl

11

Odp: 1 atm zamiast 3atm

to nie takie proste- 250 km. może znajde coś bliżej?

12

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Pamiętaj że są jeszcze firmy kurierskie i one to dostarczają tak więc to nie problem dasz radę

13

Odp: 1 atm zamiast 3atm

ja wysyłkowo to zalatwiłem... kurier priorytetem kosztował coś koło 45 zł.... dzwonisz.. umawiasz się na naprawę i oni czekają na paczkę, robią i odsyłają za pobraniem. Dwa dni i masz pompe. Cena naprawy zależy oczywiście od zużycia. Ale lepiej zrobić póki da się zregenerować po pompy nie da się zamienić bo jest dopasowana do silnika (tzn się da ale koszty rosną strasznie)

14

Odp: 1 atm zamiast 3atm

opaladarek napisał/a:

to nie takie proste- 250 km. może znajde coś bliżej?

Nawet zwykłą przesyłką pocztową możesz wysłać pompe, nie trzeba zaraz robić problemu, że jest tyle kilometrów, a jeśli nawet to sama przyjemność co jakiś czas zrobić sobie taki wypad, co to jest 250 km? cool przynajmniej pompe i dozownik adrenaliny troche rozruszasz big_smile

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

15

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Mój ojciec tak zrobił pojechał 620 km po rozrusznik do panów  z pszenna odwiedził ich i rodzinę na śląsku wracając do domu gość przytarł cały bok w samochodzie

16

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Dzięki temu w okolicy blacharz i lakiernik mają pracę wink

17

Odp: 1 atm zamiast 3atm

dobrze ze tylko bok a nie tatę

18

Odp: 1 atm zamiast 3atm

marcin napisał/a:

Mój ojciec tak zrobił pojechał 620 km po rozrusznik do panów  z pszenna odwiedził ich i rodzinę na śląsku wracając do domu gość przytarł cały bok w samochodzie

To już są dodatkowe atrakcje podróży, z którymi w każdej trasie trzeba się liczyć, na pewno powodem uszkodzenia auta nie były kilometry, przecież równie dobrze mogło się stać takie coś podczas wyjazdu po bułki do sklepu oddalonego o 300m :beer: Biedny tata, pewnie za bardzo zabalował u rodzinki big_smile oczywiście to żart smile

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

19

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Dokładnie Tatko ma racje. Nie ma co się zrażać jednym wypadem. Ja rocznie tygodniowo robie ponad 1000 km (mój golfik 3 ma 316 tyś smile ) i miałem jak dotąd trzy (na szczęście drobiazgowe) stłuczki.. wszystkie nie dalej niż 3 km od domu :]  nie ma na to mądrych...

i nie ma co się blokować przed dalszymi wyjazdami... nasza Polska (ba.. cały świat!) jest zbyt piękna i życie zbyt krótkie żeby się zamykać w swoim obejściu wink

20 Ostatnio edytowany przez marcin (2009-03-16 23:51:28)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Dobrze jest nikomu się nic nie stało ucierpiał tylko golf 3. Mi się pomyliłó nie był w pszennie a był w pankowie u panów Paździorków których pozdrawia