Odp: ogień z komina
Więc wychodzi że ogień z komina jest bo w czasie spalania nie spala się cała mięszanka i w tłumiku następuje dopalanie spalin chyba?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ogień z komina
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Więc wychodzi że ogień z komina jest bo w czasie spalania nie spala się cała mięszanka i w tłumiku następuje dopalanie spalin chyba?
Spalanie następuje w tłumiku i jest tego sporo zważywszy że ogień wychodzi poza wirówke (pochłaniacz iskier). To co się dopala raczej nie jest sadzą bo podczas odpalania jest zbyt niska temperatura tłumika aby do tego doszło a same spaliny sadzy tak nie ogrzeją.
Więc jeśli zawory i zapłon jest ok to coś (coś łatwopalnego) musi dostawać zapłonu w kolektorze wydechowym - albo jest to spalanie nadmiaru ropy z komory wirowej tłoka albo oleju silnikowego spływającej przez prowadnice zaworów ale to drugie raczej odpada bo przy spaleniu tego byłaby raczej kupa czarnego dymu a i temperatura spalania jest znacznie wyższa (najpierw wychlapałoby przez tłumik a po rozgrzaniu tłumika nastąpiłoby ew dopalenie).
Moja rada wykręcić kolektor wydechowy. Jak nic nie wypłynie (suchy kolektor) to spróbować odpalić bez niego.... jak ogniem dupnie z konkretnego wyjścia z głowicy to będziesz mieć odpowiedź...
To mówisz że tylko jedna dziura może dawać takie efekty,przypuśćmy że z kolektora będzie szedł odzień to co to znaczy że jest za duża dawka paliwa czy wtryskiwacz leje bo zawory to by stukały.Do tego oleju to nie jestem do końca przekonany bo umnie też brał olej i to potrafił na 10 godzin wziąść 5 literków i ogień nie szedł.A gdyby był żle ustawiony zapłon to w grę wchodzi za pużny i wtedy mogłaby się mięszanina nie dopalać w komorze spalania.Co myślisz bo mi pomysłów brakuje.
wiesz dokładnie ci nie powiem co bym robił... ale gdyby się to ograniczało do jednej dziury to bym po pierwsze winił w tej kolejności: wtryskiwacz, powrót paliwa, zawory czyli podnoszenie głowicy (wtryskiwacz sprawdzasz podpinając go na zewnątrz i kręcąc np korbą, przelew odkręcając przewod metalowy do wtrysków i pompując pompką powinien przelew trykać i powinno paliwo przez zawór wyrzucać - to są rady PiotraK ). Jeśli by z wszystkich huknęło to wiadomo że to coś związane z ustawieniem dla obu głowic/bloków więc zapłon ew inne czynniki.
Najpierw trzeba zacząć diagnozować najniższym kosztem a uszczelki kolektora znacznie tańsze od uszczelek głowicy...no i roboty nieporównanie mniej.
Tylko taka rada od serca --- niech nikt nie stoi na wylocie kolektora. Najlepiej to obserwować z kabiny i mimo tego polecam nauszniki wygłuszające. Jeden rolnik ze wsi tak osiemdziesiątke chciał sprawdzić i stał przy dziurach.... potem był lekarz i trwała utrata słuchu....
...a u niego ognia nie było chciał sprawdzić równiemierność wtrysków. Szkoda zdrowia za młodzi i piękni jesteśmy :walka:
Dzięki za rady teraz już wiem od czego zacząć.
Zapomniałem jeszcze o jednym... jeśli ten ogień będzie z pierwszej dziury od strony chłodnicy to na 99% jest to lejąca świeca. I w sumie od tego bym zaczął.. odłączył przewód świecy... ona może lać po zgaszeniu
maxi ty chyba piszesz o silniku w wforszaju znaczy ify a mowa od początku o silniku w 1212 znaczy ursusie
tzn ja pisze o silniku ify ponieważ odpowiadam na pytanie tomka w sprawie podobnego problemu jego kolegi w forsszaju
aa to wracam honor :) ale tak czy siak w kazdym silniku o zapłonie ZS bedą podobne przyczyny ale ja i tak bym stawiał na zapłon najtaniej i najszybciej sprawdzic
No dobra zapłon ale co za póżny czy za wczesny?A przy okazji to silnikiem ursusa bym się nie interesował bo to przecież takie niezawodne maszyny.
zawodne czy niezawodne przeciesz wszystko nawala no może keidyś wymyślą silniki niepsujące się ale czy gogule cos takiego jest możliwe ??:D:)...
Odświeżę troszkę temat, dzisiaj wymieniałem kolektor wydechowy w zt 323 i z ciekawości odpaliłem maszynę bez kolektora i zauważyłem że z pierwszej głowicy ( od chłodnicy ) idzie ogień a na drugiej nie. Głowica do regeneracji czy coś innego ?
masz zawory nieszczelne czyli głowicę trzeba zwalić
Albo chociaż sprawdź czy masz luz zaworowy ?
Zawory już sprawdziłem luz był prawidłowy 0,2 ssący 0,3 wydechowy mierzone na zimnym silniku
Według mnie to mogą być dwie przyczyny ,jedna -leje wtrysk lub trochę za duża dawka,druga- wypalone gniazdo ale to by stukał na rozgrzanym.
ale panowie odpalcie co kolwiek bez kolektora to zawsze zobaczycie ze ogień jest w mniejszym lub większym stopniu ... jak z komina nie idze to jest ok .. . a jak komin świeci to inna bajka
Może ktoś to juz tutaj powiedział,ale jest sprawdzany filter powietrza?
Jak idzie silnik bez niego?
Sławek poczekaj co PiotrK powie ja tez bym sie nie zdziwił gdyby tak miało być oczywiście wszystko ma swoje granice. NAgraj filmik bo zaraz będzie problem pt. "ile tego ognia było"
Sprawdzałem też bez filtra powietrza, na wolnych obrotach ok 800 obr na jednej głowicy widać przedostający się ogień przez zawory wydechowe ( tylko w kanałach wylotowych, nie przelatuję na zewnątrz ) a na drugiej głowicy nie ma ognia, sprawdziłem też płomieniówkę czy podczas pracy silnika nie daje ropy i żadnych wycieków do kolektora nie zauważyłem
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ogień z komina
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo