Odp: Awaria Głównego Sprzegła w silniku E 512 lub E 514
jak nie jak tak wszystko idzie przerobić
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Awaria Głównego Sprzegła w silniku E 512 lub E 514
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jak nie jak tak wszystko idzie przerobić
witam kombajnistów, Wymieniłem oś jezdną, tuleję łożyska, itd i jak miałem pas zdjęty to zauważyłem że te koła pasowe przy silniku mają trochę luz do przodu i do tyłu taki nie duży ze 3cm może. Mogło się coś tam popsuć przy tym sprzęgle przy silniku czy taki luz może być czy ma byc tam na sztywno. Góra dół nie ma luzu na łożyskach tylko przód tył.pozdro
Nie może być tam tam takich luzów, żadnych luzów, bo tam jest tłumik drgań metalowo-gumowy i luzy na łożysku go demolują
Musisz kolego tam się dobrać aby w żniwa się nie babrać.I nie zapomnij o wymianie wszystkich łożysk.
Czyli jak jest tam luz przód tył to mogła ta tarcza się już wytłuc? albo wieloklin się poluzował? łożysko raczej dobre bo nic nie lata. Raczej od nowości to nie było ruszane. Jak się do tego zabrać? Tą obudowę odkręcić co ma śruby na około i mi zejdzie wszystko? Koło zamachowe też trzeba zdejmować, żeby tamte dalej łożysko zdjąć czy go nie ruszać narazie, tylko te co są w tej obudowie? bo w katalogu mam jedno z przodu drugie za kołem zamachowym
Aby ściągnąć obudowę masz tam nagwintowane otwory do wkręcenia śrub aby równo wszystko zeszło a te łożyska za kołem to bardziej pilne niż te w obudowie.
A można wyjąć te łożysko w kole zamachowym bez ściągania tego koła? bo widziałem jak ktoś tak robił... Tam są dwa łożyska jedno większe w tej obudowie na wałku a drugie siedzi w kole z tego co patrzyłem w katalogu. Zobaczę przed sezonem co tam się dzieje bo w sezonie będzie za duże zamieszanie, a jak coś wyskoczy to zaraz pół wsi się zwala na podwórko i ciężko wytrzymać..
Tak dla ścisłości, to to łożysko nie jest w kole zamachowym, tylko w wale korbowym. Czasami trzeba sporo gimnastyki żeby je wyjąć...
jest prosty sposób ,namaczasz troszku papieru i wbijasz go przesz otwór w łożysku i łożysko wychodzi jak ta lala
i łożysko wychodzi jak ta lala
Tamta lala, ta pierwsza...
jest prosty sposób ,namaczasz troszku papieru i wbijasz go przesz otwór w łożysku i łożysko wychodzi jak ta lala
Możesz rozwinąć?
Grześ tu nie ma co rozwijać, upychasz pulpę celulozy w dziurę i dobijasz ją walcem o średnicy minimalnie mniejszej niż wewnętrzna średnica łożyska i dokładasz pulpy ile trzeba dobijając wałkiem aż łożysko wyskoczy. To bardzo stara metoda, ale na skuteczności nic nie straciła.
Aha, dzięki nie słyszałem o tym sposobie. Jednak jak nie wierzyłem, że butelkę wina można otworzyć uderzając o dno to ten sposób pewnie też jest bardzo dobry. Dzięki.
o znalazlem ten temat. u mnie luz jest moze na cm na tym kole, ale martwi mnie to ze po 30 minutach pracy kombajnu kolo bylo nagrzane razem z pasami. Ciężko ustalić mi ile stopni mogło mieć, jak przyłożyłem ręce to było czuć że jest dość gorące ale parzyć nie parzyło. To normalne?
o znalazlem ten temat. u mnie luz jest moze na cm na tym kole, ale martwi mnie to ze po 30 minutach pracy kombajnu kolo bylo nagrzane razem z pasami. Ciężko ustalić mi ile stopni mogło mieć, jak przyłożyłem ręce to było czuć że jest dość gorące ale parzyć nie parzyło. To normalne?
Nie.
w takim razie co to może być za przyuczyna? zbyt mocno napięte pasy? czy lozyska?
Wyciągnąłem dziś ten tzw dzwon, wyszedł w miarę lekko, tylko widać że ktos coś tam kombinował. Nakrętki były przyspawane do śrub i trzeba było je odciąć. Ktoś wstawił nowe tulejki do tej gwiazdy, a ta tarcza gumowa wybiła się na tych tulejkach wtopionych i latało. Mogło do końca sezonu nie wytrzymać. Łożyska w miarę ale chce wymienić oba tylko nie wiem jak zdjąć te koła pasowe, odkręciłem te 8 śrub co są wokół kalamitki i nie wiem w którą stronę ma to wyjść?
Witam, chcę odgrzać temat jak ściągnąć te małe łożysko co jest w kole zamachowym?? A może ściągać całe koło w ostateczności, proszę o szybką odpowiedź. Dodam że skonstruowałem taki ściągacz z pręta, uderzyłem wiele razy i nic.
To łożysko siedzi wale korbowym a nie w kole zamachowym.
No tak, ale czy wydostanę je bez ściągania koła zamachowego? Coś jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=qTt6KuW2nTw , proszę o pomoc radę
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Awaria Głównego Sprzegła w silniku E 512 lub E 514
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo