Temat: układ wydechowy
witam zastanawiam czy cieżko byłoby wyprowadzic wydech na róg słupka od kabiny bo mam kolektor od ify( stary byl spawany i pękł), od fortschrita krzycza po 800zł
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » układ wydechowy
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
witam zastanawiam czy cieżko byłoby wyprowadzic wydech na róg słupka od kabiny bo mam kolektor od ify( stary byl spawany i pękł), od fortschrita krzycza po 800zł
łatwo ale trzeba kupic elastyczny łacznik i miec migomat
masz ten kolektor z wyjsciem na tlumik od dolu ?? a gdzies na forum były zdjecia własnie z wyprowadzeniem wydechu w zdłuz słupka kabiny na 100% bedziesz potrzebował taki łacznik gietki(elastyczny) którym połaczysz kolektor z tlumikiem przy kabinie bo jak bys zrobił na sztywno mogło by cos popękac poniewaz silnik drzy mocno w poruwnaniu do kabiny takie laczniki wystepuja w samochodowym układzie wydechowym tyle to wiem a reszte niech powiedza ci co juz taki bajer maja ja jeste w trakcie szukania kolektora z dolnym wyjsciem na tlumik a jak juz taki znajde to tez cos takiego wykombinuje
ja miałem taki tłumik (baniak) koło kabini i rure obok słupka kabiny
fotka podobnej przeróbki jest w dziale allegro i inne 323 138 KM tylko że tam jest mój ciągniczek a wnim silnik 6tc107 -lejland ale wcześniej w oryginale też miałem kolektor od ify tłumik był ten sam co na zdięciu i połączony był podobnie .Powodzenia w przeróbce!
Tłumik przymocowany do dachu. Super rozwiązanie ! Kabina to świetna puszka rezonansowa. To będzie druga taka perkusja na świecie ! Karlos, nie lepiej zrobić tłumik gdzieś na dole ?
na dole no nie wiem wolał bym aby mi się rżysko od jakiejś iskry z komina nie zapaliło ale bardzo poważnie myśle o słupku
Tłumik na dole gdzieś przy ramie a z niego rura przy słupku i wylot trochę nad dach. Robiłem taki prostokątny tłumik z blachy 4 mm. Dwie rury(wlot i wylot) po 150 otworów, trochę blachy, dwa dni roboty i masz tłumik. Wymiary, mocowania, wlot i wylot, co chcesz i gdzie chcesz to masz !
no powiem że mnie zaciekawiłeś może i sam się pokuszę o "produkcje" tłumika a jak z dżwiękiem no i jakieś tam wymiary chyba trzeba zachować
Po żadnym tłumiku rewelacji się nie spodziewaj. Ifa to głośny silnik. Robiłem tłumik do silnika Ify w Zile. Wcześniej chodził na starowskim, po zmianie na mój - nie było różnicy. Orginalny jest pusty w środku. Jak zrobisz go na dwu dziurkowanych rurach, powinien być cichszy. Wylot wyżej od oryginału, nad kabiną, to też sporo wyciszy (w środku).
witam zastanawiam czy cieżko byłoby wyprowadzic wydech na róg słupka od kabiny bo mam kolektor od ify( stary byl spawany i pękł), od fortschrita krzycza po 800zł
Witam!
A dlaczego pękł Ci kolektor? Nie masz przypadkiem krzywo przykręconych głowic? Kolektory te pękają głównie z tego powodu. W takim razie i ten kolektor od IFY też Ci pęknie.
Na wszelki wypadek najlepiej odkręć głowice, odkręć od nich kolektor ssący i wodny, tak aby były luźne, przykręć do nich kolektor wydechowy ale bez uszczelek i dokręć głowice. Następnie odkręć kolektor wydechowy i dopiero wtedy załóż uszczelki pod niego, skręć go na stałe i całą reszte. To zapewni Ci, że głowice ułożą równo względem siebie i kolektora i nie powinno być z tym więcej problemów.
Oryginalny tłumik od Fortschritta, ma w środku specjalną wygłuszającą wirówkę i przez to jest taki drogi, ale za to jest cichy. Na takim tłumiku odpalamy remontowane u nas silniki w warsztacie pod mieszkaniem, i w warsztacie i w domu jest całkiem cicho i przyjemnie.
Mamy jeszcze jeden w sklepie, ale teraz sprowadzamy je tylko na zamówienie.
Pozdrawiam
panowie jak coś to my robimy tłumiki do zt 300-325. Wyglądają jak zetorowski. Dam jutro foto
W jakiej cenie?? I czy jest wystarczająco długi (czy wystaje ponad kabine-żeby dymu pod wiatr nie wdychać)??
powstawiaj foty
cena to 600 zł a wysokość 130 cm http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/813 … 355dc.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cc … 24926.html
Hmm no ciekawy ciekawy. Ale jednak chyba za drogi . Gdy np w GRENE ceny tłumików do osiemdziesiątek wahają się w granicach 120-180 zł jest to jednak zbyt droga alternatywa....
A wiesz ile kosztuje oryginał?? 1050zł netto. Co ty na to, więc jest to jakaś alternatywa.
Z tego co widać na fotach, to te tłumiki są chyba malowane, więc za długo czarne nie pozostaną, ale jeśli ktoś ma dwie lewe i nie ma pojęcia, lub nie chce mu się dorobić, przerobić, założyć tłumika za 150 zł emaliowanego od Zetora, czy Ursusa, to tłumiki z Pankowa z oryginalnym mocowaniem są jakąś alternatywą dla tych laików, ale jednak cena trochę wysoka. Za tłumiki Pantera masz +
Kupiłem oryginalny(...)tłumik pomalowany sreberkiem. To sreberko trzeba było zedrzeć, odtłuścić, pomalować na nowo. Najlepszą farbą jaką dało się kupić. Do tem. 350 stopni C. Po pół roku jest bury. Tato, z całym szacunkiem, kupiłem (oryginalny) tłumik, nie z powodu lenistwa. Moim celem było osiągnąć oryginał, lub trochę go poprawić. Jaki problem jest do oryginalnego miecha przyspawać rurę pizdniętą trzy razy Jasiem u podstawy ? Żaden problem. Teraz z perspektywy czasu wiem że masz rację. Ale wcześniej nie wiedziałem. Mimo to, propozycję Pantery uwarzam za sensowną. 6 stów za tłumik z odpowiedniego materiału, odpowiedzialnio pomalowany, to całkiem ciekawa propozycja. Na dziś wybrałbym rozwiązanie PiotraK. Dać tysiąc zł., założyć i zapomnieć.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » układ wydechowy
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo