Odp: Włacznik Przedniego Napędu
ale na tych oznaczonych strzałkami to jest chyba też tylko prawo-lewo
GG 5280421 Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Inne nie wymienione » Włacznik Przedniego Napędu
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ale na tych oznaczonych strzałkami to jest chyba też tylko prawo-lewo
postaran sie po weekendzie foto z realu wstawić. te jest mało wyraźne. A u mnie to są zwykłe zawory pneumatyczne i mają trzy położenia tak jak opisałem wcześniej.
te zawory maja tylko dwa polozenia -wlacz i wylacz nic wiecej no chyba ze sa juz dosc rozp...i nie sa to proste zawory bo jak go wylaczysz zawor spuszcza jeszce powietrze z ukladu napedu badz blokady.Do napedu i blokady przymocowane sa tez kabelki po jednej sztuce ktore po wlaczeniu daja mase do kontrolki jak chcesz sprawdzic kontrolke wystarczy dotknac kabelkiem masy jak ktonie ma takiego zaworu sprawnego mozna dostac na zlomach od autobusow co drzwi na powietrze mialy
Panowie jest sprawa. 323 mam już kilka sezonów. Jak go zakupiłem to miałem problem z prądami a dokładnie to musiałem posprawdzać styki, poczyścić itp ogólnie poprzeglądać bo nie załączało napędu i blokady. Poczyściłem i jakośc to chodziło. Ale .. no właśnie zawsze jest jakieś ale. Czasem to chodzi a jak mu sie nie chce to nie chodzi. Napędy sprawne bo przód jak nie jest włączony to przy poślizgu przednie koła ciągną. Zresztą blokada też działa bo czasem uda mi się włączyć. Ale do sedna. Wczoraj robiłem orkę i pech chaciał że nie mogłem włączyć blokady a tak by mi się przydała bo było w niektórych miejscach mokro. Wiem na pewno że problem leży z prądami i nie zawsze dochodzą do tych zaworów elektryczno-pneumatycznych.
I tu moje pytanie. Czy mogę poprowadzić wężykami do kabiny i w kabinie założyć 2 zawory mechaniczne które w razie potrzeby będę ręcznie otwierał i zamykał ?? Chodzi mi tylko o napęd i blokadę. Tak wiem mogę się bawić w przeglądanie elektryki ale nie chcę mieć już z tym problemu w momęcie gdy jest mi to potrzebne. Jeśli tak to czy może mi ktoś napisać które przewody odłączyć i poprowadzić do kabiny. Czy jak założe zawór to jak puszczę na nim powietrze to napęd czy blokada powinna się załączyć a jak zmknę to powinno sie porozłączać ?? No i czy ogólnie dobrze myśle ?? Do zaworów podłączył bym kontrolki i gra gitara. Co prawda cofam się z techniką do 303 ale wg mnie będzie to niezawodne.
Co o tym sądzicie ??
tak jak pepe pisał post wyzej potrzebujesz taki zawór który pusci ci powietrze na blokade lub przedni naped ale jak go wyłaczysz to musi zamknac dopływ powietrza a wypuscic na zewnatrz te powietrze co zostało podane do siłownika załanczajacego blokade czy naped moim zdaniem takie rozwiazanie jest najmniej skomplikowane i chyba niezawodne
czyli potrzebuje zaworu który podczas otwarcia (ręcznie) zasili układ i załączy blokadę a następnie podczas zamknięcia zaworu zamknie dopływ powietrza a jednocześnie spuści powietrze z napędu tym samym rozłączając napęd. Tylko czy gdzieś na składnicy lub w jakimś sklepie kupie taki NOWY ??
To tak z grubsza wiem jaki zawór ale jeszcze pozostaje który przewód z kąd odłączyć ?? Chyba najprostszym sposobem będzie ściągnąć tylne koło i przejżeć przewody który gdzie idzie i przerabiać.
Jeśli coś źle rozumuje to mnie poprawcie żebym jakiejś gafy nie popełnił. Zanim zabiorę się za to to jeszcze kilka dni minie więc każde rady są pomocne.
Proponuję jak wcześniej napisałeś cofnąć się do 303 i kupić oryginalne zaworki od tego modelu. Co za różnica czym włącza się napęd i blokady?Czu klawiszem elektrycznym czy pneumatycznym i tak trzeba sięgnąć ręką a w przypadku 303 przynajmniej nie jest to zawodne :dance:
jeśli juz mowa o tych od 303 to czy wystarczą same zawory (te które są w kabinie) czy jeszcze coś do tego ?? nie mam pojęcia jakieś przejścia, trójniki czy coś innego może gdzieś po drodze na przewodach jest ??
niemusisz sciagac tylnego koła szkoda roboty lepiej wlez pod ciagnik i pomiedzy tylnym kolem a rama jest tyle miejsca ze spoojnie na siedzaco sobie bedziesz odkrecał wezyki od blokady mostów to bedzie do elektrozaworu szedł trujnik wiec go odkrecisz i przykrecisz do zaworu recznego a do załanczania bedzie szedl chyba jakis nad skrzynia biegów wiec tez powinnes go zobaczyc przerabiałem to wle ja porobiłem te elektrozawory w moim przypadku prad dochodził ale elektrozawór spał wiec rozebrałem przeczysciłem przesmarowałem i chodza wszystkie
jeśli juz mowa o tych od 303 to czy wystarczą same zawory (te które są w kabinie) czy jeszcze coś do tego ??
wystarczą 303 to prosta maszyna
Ja bym ci doradził abyś sprzedał 323 i kupił 303 będziesz miał już przerobione zawory i kasa ci zostanie.
Mam jeszcze inne rozwiązanie,ja ci dam swoje z 303 a ty mi swoje z 323.
Ja bym ci doradził abyś sprzedał 323 i kupił 303 będziesz miał już przerobione zawory i kasa ci zostanie.
Mam jeszcze inne rozwiązanie,ja ci dam swoje z 303 a ty mi swoje z 323.
hehe marek514 nic z tego - jak na razie nie zamienię mojej maszynki. A już na pewno na 303 - mimo że to ta sama rodzina, ta sama technika ale jednak komfort pracy jest o niebo lepszy.
W tygodniu zapowiadają opady więc powinienem coś pogrzebać i dam znać jak mi idzie.
Kolego to jest bardzo łatwo napraić i zrobić tak ze bedzie chodziło jak w zegareczku.
PS. Co do ciśnienia u mnie napędy zaskakuja już przy ciśnieniu 2 atmosfer.
Kolego to jest bardzo łatwo napraić i zrobić tak ze bedzie chodziło jak w zegareczku.
No to słucham krok po kroku
Hej! Czy mógłby mi ktoś pomóc???
hehe ciekawe w czym ?:)
a co cie boli kinga1992?
lepiej nie wiedzieć
My zawsze pomagamy...
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Inne nie wymienione » Włacznik Przedniego Napędu
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo