Temat: 12v 323

Panowie
Na forum wyczytałem iż odczepienie 12V od jednego z akumulatorów powoduje brak ładowania tegoż właśnie. czy to prawda?
Mam tak podłączone radio i właśnie oddałem baterie do reklamacji

2

Odp: 12v 323

Zasilanie świateł przyczep oryginalnie jest wyciągnięte z jednego akumulatora więc to też powinno wykańczać aku.

3

Odp: 12v 323

Bzdura. Wszystkie nasze klamoty mają to od nowości i nagle jednej czy drugiej baterii to zaszkodziło? Baterii przede wszystkim szkodzi za duże ładowanie. Jak nie ma ładowania to się rozładuje i tyle, a za duże ugotuje ją na cacy i można ją zamiast na reklamacje zawieźć prosto do skupu póki po 1,2 zł/kg płacą.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

4

Odp: 12v 323

O tyle prądu ile pobiera radio drugi akumulator jest mniej ładowany od pierwszego.Przykładowo alternator ładuje akumulatory prądem 15A radio pobiera 2A więc drugie aku dostaje prąd 13A więc w czasie normalnej eksploatacji powinien się naładować  chyba że zamontujesz dużo odbiorników na 12v.

5

Odp: 12v 323

Tak dla pewności za duze ładowanie to za duże napięcie np 30V  a nie zbyt duża moc alternatora Ja mam 70A / 28V

6

Odp: 12v 323

www.star-hurt.pl/index.php?show=oferty&lang=pl&cat_id=25&cat=407 masz tam przetwornice i dodatkowo pompke zasilajaca do ciagnika

7

Odp: 12v 323

a czemu nie ma takich porzetwornic z 12-24V neutral

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

8

Odp: 12v 323

Ze wzrostem napięcia wzrasta natężenie, ale najważniejsze w tym układzie jest napięcie. Poszperaj na elektrodzie tam jest wszystko opisane na różnych przykładach.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

9

Odp: 12v 323

Krzysiek napisał/a:

Panowie
Na forum wyczytałem iż odczepienie 12V od jednego z akumulatorów powoduje brak ładowania tegoż właśnie. czy to prawda?

kompletna  bzdura

10

Odp: 12v 323

Ze wzrostem napięcia wzrasta natężenie, ale najważniejsze w tym układzie jest napięcie. Poszperaj na elektrodzie tam jest wszystko opisane na różnych przykładach.

Panowie troszeczkę nie tak jak wzrasta napięcie to pąd maleje wynika to z tego uproszczonego wzoru P=UxI
gdzie P to jest moc odbiornika nap. żarówka u to napięcie, a I to prąd i gdy moc odbiornika jest stała a żarówka przeważnie ma zawsze przykładowe 100W mocy przy napięciu 24V pobiera 4,1666666A gdy zwiększamy napięcie to prąd się zmniejsza.
Pozdrawiam


    Krzysiek napisał(a):

    Panowie
    Na forum wyczytałem iż odczepienie 12V od jednego z akumulatorów powoduje brak ładowania tegoż właśnie. czy to prawda?

kompletna  bzdura

Ato na przykład nie jest kompletna bzdura ponieważ akumulatory są połączone szeregowo i po odłączeniu jednego akumulatora przerywamy obwód i niema ładowania po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika alternator się wzbudza wzrasta drastycznie napięcie i w 80 % przypadków odbiornik dostaje przebicia , a jeśli jest to żarówka to się przepala w najgorszym przypadku mamy jeszcze do kompletu alternator do naprawy.
Natomiast gdy podłączymy w obwód tylko jeden akumulator to stracimy akumulator ponieważ zanim spali się alternator wygotuje nam akumulator aż się w nim płyty pokrzywią.
Pozdrawiam

11

Odp: 12v 323

O tyle prądu ile pobiera radio drugi akumulator jest mniej ładowany od pierwszego.Przykładowo alternator ładuje akumulatory prądem 15A radio pobiera 2A więc drugie aku dostaje prąd 13A więc w czasie normalnej eksploatacji powinien się naładować  chyba że zamontujesz dużo odbiorników na 12v.


Kolego z prądem jest jak z wodą jak jest większy dołek to woda wpływa tam szybciej i ograniczyć go może tylko za cienkie przewody na przykład ładowanie w traktorku jest około 30A to jeśli jeden jest bardziej rozładowywany do dostaje więcej prądu np. 18A a drugi jest mniej używany ponieważ ma mniej odbiorników i potrzeba mu tylko 12A i tyle dostaje jak się naładują to ten który niema odbiorników i naładował się od czasu rozruch nie będzie  odbierał się prądu wcale a ten drugi dostanie tyle ile potrzeba mu żeby grało radio tak działa ładowanie jeśli jest sprawny regulator napięcia w alternatorze.
Pozdrawiam

12

Odp: 12v 323

wojtas napisał/a:

a czemu nie ma takich porzetwornic z 12-24V neutral

http://allegro.pl/przetwornica-napiecia … 15056.html
z tego co w opisie to : ( przeznaczonym do podwyższania napięcia instalacji z 12V do 24V.
PRZETWORNICA NAPIĘCIA Z 12V DC NA 24V )

co do tej historii ziarno prawdy w tym jest np jak : mamy podświetlenie w radiu cały czas to w jakimś stopniu rozładowuje . lub jak jest zwarcie na zegarach .

GG-11131606 Spokojny ze mnie chłopak weź podejdź pogadaj looknij !!
Nie szukam awantury, powodu do kłótni !! Lecz męczę atmosferę jaka jest tu między ludźmi
http://koleso.topof.ru/logos/pneumant_logo.gif
błędów nie popełnia tylko ten kto nic nie robi smile

13

Odp: 12v 323

a jakby takie cudo zamontować w forszu i zamiast dwóch aku wystarczył by jeden , czy mam zbyt wybujałą wyobraźnie

http://img.userbars.pl/122/24382.jpg

14

Odp: 12v 323

marcin80 napisał/a:

a jakby takie cudo zamontować w forszu i zamiast dwóch aku wystarczył by jeden , czy mam zbyt wybujałą wyobraźnie

Życzę szczęścia.... rozrusznik o ile pamiętam ma coś koło 3kW - czyli gdyby przetwornica pracowała na 100% wydajności to musiałaby być conajmniej 20 razy silniejsza

15 Ostatnio edytowany przez fortschritt 323 (2011-08-31 22:18:46)

Odp: 12v 323

no jasne że nie do rozrusznika dałem link tyko dla tego że Wojtas mówił że nie ma przetwornicy z 12v na 24v a jednak jest . chyba że Wojtasowi nie o to chodziło ? to przepraszam

a i radą zmienić bezpieczniki na takie jak ja mam bo przez te stare oryginalne miałem tyle kłopotów z elektryką w 323

GG-11131606 Spokojny ze mnie chłopak weź podejdź pogadaj looknij !!
Nie szukam awantury, powodu do kłótni !! Lecz męczę atmosferę jaka jest tu między ludźmi
http://koleso.topof.ru/logos/pneumant_logo.gif
błędów nie popełnia tylko ten kto nic nie robi smile

16

Odp: 12v 323

Podepnę się do tego tematu. Otóż znikło mi napięcie 12V, które idzie na przyczepę. Na bezpiecznikach też nie ma napięcia. Gdzie szukać przyczyny?

17

Odp: 12v 323

na samym początku czyli przy pierwszym akumulatorze. Od dodatniej klemy idzie kabel i po nim jak po nitce do kłębka. Prawdopodobnie albo się ułamał przy klemie, albo gdzieś dalej wypiął...

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

18

Odp: 12v 323

Taki czarny kabelek, lekko grubszy, bezpośrednio przykręcony do klemy z lewej strony ciągnika?

19

Odp: 12v 323

zgadza się

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

20

Odp: 12v 323

Dobra to już wiem w 99% co się stało.. hmm Do tego przewodu podłączyłem radio i kabel ten został przecięty bo leżał między kabiną, a podłogą i zaczął się palić razem z tym przewodem