Te silniki co ma rafalik1, też występują w odmianie do tropików. Mają wtedy dodatkowe klapki w obudowie, sterowane mechanicznie, w zależności od temperatury głowicy. Klapki przestawiają się tak, aby zwiększyć siłę nadmuchu na cylindry gdy temp. osiągnie 150 stopni. Może masz tą wersje silnika? Temperatura 120 st., jest normalną temp. pracy tego silnika.
Co do mocy, to fabrycznie są ustawiane na 68kW przy 2000 obr/min i 55kW przy 1800obr/min. Jednak występują w dwóch wersjach i w jednej można zwiększyć obroty i moc na pompie wtryskowej do 120KM, tak jak w chłodzonych wodą, ale pod warunkiem, że sworznie zaworowe mają 12mm (zawory takie same jak w chłodzonych wodą). Jeśli sworznie masz grube na 11mm, to nic nie zrobisz, bo ogólnie te zawory są mniejsze i nie wytrzymają takiej mocy.
A jaki masz filtr oleju? Wkład masz papierowy czy metalowy, bo tu jest ten sam problem z wkładami co w silnikach chłodzonych wodą.
Ogólnie silniki te są bardzo przyjemne i mają te same dolegliwości, co chłodzone wodą.
Ważna jest tu jeszcze sprawa wtryskiwaczy, bo komora wstępnego zawirowania jest inna niż w chłodzonych wodą, przez co i końcówki są inne - mają cztery strzyki paliwa. Pamiętaj o tym przy wymianie. Sprawdź jeszcze luzy zaworowe, co by rozrząd Ci nie padł – na ssącym i wydechowym powinno być 0,3mm.
To tyle tak, na szybko.
Pozdrawiam
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.