701

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Mam  nadzieję , że Panowie lejlandowcy sie nie obrażą ale nie wiedziałem gdzie się mogę dołączyć . Oto mój forsz z silnikiem renault

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c56 … 0252e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/861 … 528a2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50f … fd4e7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/128 … 47106.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43d … f409b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9f … 4b951.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c6 … 75dcd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/655 … 0d4a3.html

http://www.youtube.com/watch?v=U0y4iVOHkDk
http://www.youtube.com/watch?v=n6NCgpdQxcY

702

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Ładnie mruczy. Plusa masz, a silnik ilu konny? Wydaje się mały.

703

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Silnik posiada 145 km a czy mały ? może niższy od ifki ale sporo dłuższy

704

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Tez mam w swoim forschu SW 400, wcześniej był 4 cylindrowy ifa. Rama przycieta na filtr oleju oraz miska olejowa z przodu silnika bo most przeszkadzał. Chłodnica, wentylator, alternator oryginalne.
Tylko zimą jedynie odpalamy z palnikiem, zaciąga ogień i pali na dotyk. Fotki podrzucę poźniej
Przeszczep się przyjął, już minęło kilka lat od przekładki i wszystko ok. Spalanie mniejsze niż z oryginalnym silnikiem. Co do predkości to 60km/h idzie z pewnością ale czy więcej to musiałbym zmierzyć z nawigacją

705

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Ujban a jakie maksymalne obroty silnika osiągasz? Bo z tym 60km/h to Cie poniosło i to nieźle smile

706

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Roboty miałeś bo i zbiornik przerabiałeś więc + poszybował no i praca ładniejsza chyba niż SW.

707

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

40hm/h to forschaj leciał na oryginalnym silniku ale wtedy obrotomierz przekraczał 2100 obr/min, sprawdzane z autem.
Obrotomierza nie podłaczaliśmy do tego silnika wiec Ci nie powiem, będe nim jeżdził w sezonie to wezme nawigacje i zrobie przelot po wsi

708

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Zasłużony plusik , silnik od czego ?

709

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Silnik pochodzi z renault midlinera , Posiada 530 Nm czyli więcej niż SW mimo mniejszej mocy i pojemności skokowej . Pali od strzała mimo że świece żarowe są niepodpięte . Dziękuje za plusy

710

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

+ dla Ciebie PRZYPAŁ, no jeszcze oponki na przód bo moc nie będzie wykorzystana.
Ujban liczniki w autach zawyżają co najmniej 5 km/h, także sprawdzać tylko z nawigacją.
6ct107 w autobusach kręcą do 3000 tys. obrotów, ja przyblokowałem na 2500 fabrycznie maks 2600 tabela strona 32 post 621

711

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Bardzo ładnie mruczy i ten dźwięk turbiny,+ leci .

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

712

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

androl napisał/a:

no jeszcze oponki na przód bo moc nie będzie wykorzystana.

W planach na ten rok jest jeszcze większe obuwie tył 23.1 R26 a przód 24

713

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Załóż osobny wątek bo zgubi się wśród tych leylandów smile
Plusik leci

714

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

jakie remonty skrzyn i awarie sprzegiel? ja juz 5 rok mam w 303 silnik od dafa 1700 160koni, nic sie nie dzieje, zero awarii, ciaga grubera 3 metry, siewnik z broną wirowa z ktora lekko nie ma , plog fortschritt 4 skiby i same góry. nie polecam wogóle sw400 , duzo palą i maja niską trwalość, jak juz to daf jak w moim ( nawet otwory w kole zamachowym pasują na jedną połówke gumy) lub od renault midliner ale tylko turbo bo zwykly nie daje rady

715

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

W 1987 przedsiębiorstwo DAF połączyło się z Leyland Trucks . To z wiki.  Tak że ostrożnie ze słowami Oskar smile

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

716 Ostatnio edytowany przez Tadeuszchelinski (2014-02-17 23:08:50)

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Z tym wysokim spalaniem w sw400 i podobnych z turbo się zgodzić z Tobą oskar nie mogę. Przerabiałem te silniki u siebie z turbo i bez więc wiem co z czym się je. Dobranie odpowiedniego sprzętu i prędkości ( przełożenia przy wykonywanej pracy) to podstawa . 6ct107 wciąga u mnie od 13-17 litrów w orce na 1ha czy to tak wiele . Ziemi nie mam ani glin ani piachów.  Niska trwałość może wiązać się z jakością części jakie stosuje się np przy remoncie tych silników a sami wiemy jaka jakość części niektórych producentów mamy lub poprostu jak kto dba tak ma. Z dafem nie miałem do czynienia. Według mnie te 150KM które mam u siebie jest wystarczające  , moment tego silnika nie jest zabójczo wysoki ale wyższy niż ify i to czuć szczególnie na sprzęgle bo bynajmniej u mnie ślizgnie się czasem i zaśmierdzi jak dam mu w pędzel z niskich obrotów lub strzele ze sprzęgła i w pędzel odrazu i to akurat na minus dla sw. No ale sprzęgło było konstruowane pod ifkę więc nie marudzę, założę przed orkami nową tarcze i zobaczymy smile

Ten daf to nawet wizulanie trochę przypomina leylanda http://autoline.com.pl/sf/czesci-zamien … 01700.html

717

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Z tym momentem to bym tak nie przesadzał. SW400 bez turba to Ifie do pięt nie dosięga. Dopiero założenie turba pozwoliło parametrami zbliżyć się temu silnikowi do czwórki IFY. Jaki masz mniej więcej moment max. w tym silniku i przy jakich obrotach?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

718

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Piotrze tego w stanie nie jestem Ci powiedzieć, a suchymi danymi z internetu nie chce się podpierać, z tego co piszą to mój silnik powinien miec 490Nm przy 1600 obrotach. Nie miałem zamiaru wzbudzać wojny typu wyższość silnika nad drugim silnikiem, po prostu na ifie uślizgu nie miałem a pracując na 6ct107 to wydaje się być dużo żwawszy :beer:

719 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2014-02-19 22:49:57)

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Eee tam, wojny silnikowe są znacznie przyjemniejsze, bo tu przynajmniej żadna niezrównoważona emocjonalnie lub psychicznie dewota sądem straszyć Cię nie będzie za obrazę uczuć motoryzacyjnych... Tu przynajmniej można rozmawiać o konkretach, a nie o jakichś urojonych czy wyimaginowanych bożkach, duszkach itd...
A konkrety są takie, że SW400 zawsze niestety przegrywa z Ifką. Silnik IFA 4VD 14,5/12-2 SRW w fabrycznym stanie traktorowym ma max. moment na poziomie 445Nm przy 1250obr/min - tu też są różne różnice, ale tak jest przy ZT320/323. Teraz jeżeli silnik poddamy lekkiemu tuningowi na pompie wtryskowej, co obecnie już jest normą (ja też zawsze tak robię), to z łatwością przekraczamy 500Nm przy tych 1250obr/min. I to wszystko mamy tylko z czterech garnków i bez turba, co ostatecznie dyskawlifikuje SW w przedbiegach... W dodatku jest to silnik wielopaliwowy, czyli z dużą nieczułością na jakość paliwa. Poza tym zapewniony mamy w nim dostęp praktycznie do wszystkiego z zewnątrz, w związku z czym jakiekolwiek naprawy w porównaniu do SW są przy nim o wiele łatwiejsze. Kapitalkę możesz zrobić nawet w polu w ciągu jednego dnia, jeżeli oczywiście będziesz do tego odpowiednio przygotowany i to bardzo korzystnie wpływa na koszty eksploatacji i remontów tego silnika w porównaniu do SW400... To wszystko powoduje, że SW400, nawet ten z turbem i w wersji jaką Ty masz jest niestety daleko, daleko za IFĄ. Trzeba tylko powiedzieć sobie jasno, że jeżeli mamy porównywać te silniki ze sobą, to trzeba brać pod uwagę silniki w podobnym stanie technicznym. Jeśli chodzi o żwawość, to tu też sprawa jest dyskusyjna, bo przecież turbina w stanach nieustalonych czy przy rozruchu (zwłaszcza w zimę) jest przeszkodą dla silnika. Zanim ona dobrze się rozkręci, to silnik niestety  "widzi" ją tak jak brudny czy zapchany filtr powietrza... 

Piszesz, że ten silnik jest dużo żwawszy i silniejszy niż Ifka, którą prędzej miałeś, więc wniosek z tego jest tylko jeden, miałeś po prostu do czynienia albo z bardzo zajechanym silnikiem Ify, albo po prostu "bawili" się przy nim tacy ludzie, którzy nigdy nie powinni go dotykać.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

720

Odp: SW 400 Leyland do ZT323

Piotrze jak miałem 303 to w nim siedział ifoski silnik , oleju nie brał ale słaby to był , palił nie źle jak był zimny i ciepły, miałem go nie cały rok brałem go od Wiesia z postolic w zamian za c360. Nigdy nie uważałem że silnik ify to silnik zły czy słaby. Być może było tak jak piszesz że sporo koników temu mojemu uciekło. Mam leylanda w drugim już ciągniku i na nie nie narzekam, na ife też nie narzekałem mimo tego że moja była słaba, dla ify na plus to na pewno to że ten swój moment to ma już od niższych obrotów bo leylanda to muszę kręcić dużo wyżej jakby jechał. A co do spalania w mojej tej słabej ifie miałem tyle co w swoich leylandach.
A tak szczerze to muszę sprawdzić na dniach jak mój leyland zapali bo od czasu jak go postawiłem po sezonie to nie był odpalany smile