Odp: Skrzynia Biegów
O ile pamiętam, bez wyjęcia skrzyni górnego wałka nie wyjmiesz.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
O ile pamiętam, bez wyjęcia skrzyni górnego wałka nie wyjmiesz.
no to qtwa ładnie
To prawda. Jak górny wałek, to już cała skrzynia. Najlepiej przy tej okazji przejrzeć wszystko od a do z
jak skończe żniwa to ostro biore sie za skrzynie bo bedzie jeszcze tak ze bede musiał na orke ruska przeprosić
Panowie mam problem. Robiąc dziś orke zablokowała mi się skrzynia <ta wajcha od reduktora> i moge tylko jeździć na wolnych polowych. Prosze o szybką pomoc
Zdejmij blachę podłogi w miejscu wybieraka i odkręć przystawkę z wajchami od skrzyni.
Pewnie wyskoczył bolec z rurki lub coś się urwało.
Zdejmij blachę podłogi w miejscu wybieraka i odkręć przystawkę z wajchami od skrzyni.
Pewnie wyskoczył bolec z rurki lub coś się urwało.
Nie to nie będzie to. Rozkręciłem i jest wszystko ok. To coś w środku skrzyni będzie :(
W takim razie zdejmij górny dekiel i popatrz na wodziki z widełkami. Między wodzikiem a widełkami nie ma żadnego punktu ustalającego wzajemne ich położenie. Widełki blokowane są na gładkim wodziku śrubą. Jak je ustawisz i dokręcisz - tak są. Może to połączenie się poluzowało i widełki zostały na najwolniejszym reduktorze a wodzik sam się przesuwa. Oby to było to !
Zrobiłem już :smiley:
Ściągnołem tą przystawke z drążkami od biegów i jak się patrzy od góry w ten otwór w skrzyni to widać takie kwadraciki. Wszystkie ustawiłem na środku poskręcałem i działa
Też miałem taki problem, kilka razy mi się zdarzyło..
Mam taki sam problem co zrobić aby biegi się nie blokowały ?
Mam taki sam problem co zrobić aby biegi się nie blokowały ?
Żeby się nie blokowały to nie wiem ale wiem co zrobić jak się zablowują.
P.S W sumie to wiem co zrobić żeby się nie blokowały. Do 323 wsadzić skrzynie z 303 ponoć nie zdarzają się takie rzeczy, a jak już to wystarczy uderzyć młotkiem w dźwignie zmiany biegów
panowie czy mógłby ktoś podesłać katalog częsci do skrzyni biebów 303 na górny wałek
Koledzy mam problem z Fortschritt'em ZT 325A, a konkretnie z biegami. Podczas pracy nagle się zakleszczają biegi, konkretnie zakres terenowy II (dolny). Jadąc na 4ce przy nieznaczącym obciążeniu po prostu "wyskakuje" zakres i trzeba odkręcać te lewarki i przestawiać zapadki. Jak można tego uniknąć? Czy może przyczyną są za krótkie wodziki? Aha... W sumie jeszcze jeden problem mam. Wydaje mi się że nie włącza się przedni napęd. Czuć ze praktycznie stoję w miejscu tylne koła się kręcą lecz przednie niestety nie. Co możecie poradzić?
Cześć Wojmer !
Na dwa tematy przez Ciebie poruszone można napisać nowelkę. Zacznę od końca. Sprawdź wszystkie elementy tej układanki pt. przedni napęd. Czy klawisz włączający jest sprawny, czy prąd i powietrze dochodzą do elektrozaworu (tego właściwego elektrozaworu), czy powietrze z elektrozaworu dochodzi do siłownika i czy on chodzi, czy drugi stopień sprzęgła jest prawidłowo ustawiony, czy przedni most jest sprawny ? Sprawdź to co jest do sprawdzenia bez rozbierania czegokolwiek. Powinno pomóc.
Co do skrzyni, obawiam się że niewiele da się zrobić. Pewnie łożyska i złożenia igiełkowe poszły na spacer. Możesz jeszcze próbować reanimacji. Zdejmij górny dekiel skrzyni, spuść olej i przy okazji sprawdź stan trybów i wałków kiedy jest okazja. Daj maksymalnie w robotę tryb drugiego reduktora, przesuwając widełki po wodziku w odpowiednim kierunku. Na wodziku nie ma żadnych nacięć, dołków, jak przykręcisz widełki - tak będą. W przednim łożu wodzików są kulki i sprężynki zabezpieczające wodziki przed samoczynnym przesuwaniem, wypadałoby je sprawdzić a sprężynki wymienić na nówki. Sprawdź dokładnie wodzik w miejscu wycięć pod kulkę blokującą. Czy nie jest wytarty. Jak sprawdzisz to o czym mówię a reduktor nadal będzie wyskakiwał - skrzynia do remontu.
ale przedni napęd podczas jazdy do przodu powinien załanczać się samoczynnie
Jestem troche zielony z mechaniki ale czlowiek uczy sie na błedach mam takie pytanie jak dostać się do skrzyni co należy zrobić po koleji aby się w tym wszystkim nie pogóbić narazie chce tylko zajżeć do niej ale i tak puzniej ją bede musiał wyciągnąc na stół chodzi mi o ZT323A
No to musisz się kolego uzbroić w cierpliwość i zdjąć fotel, blachy podłogi, lewarki, lewy przewód hamulcowy bo biegnie nad deklem i dopiero dekiel skrzyni. Fajna robota a za trzecim razem to już na macanego.
w Weekend biore się do roboty i zobacze co w trawie piszczy może jakieś fotki wrzuce z tej operacji
czy trzeba oddzielać silnik od skrzyni biegów przy wymianie sprzęgła w Fortschritt? prosze o pomoc
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo