141

Odp: Po zniwach 2014

no to trza wipić za ta zgodę!! wink

Odp: Po zniwach 2014

koseś napisał/a:

Oj chłopaki chłopaki i tak siedzimy w jednej zupie .....   Polacy to frajerzy i my tu na forum też ,Krzysiek napisałeś aby kupywać produkty Polskie a ciągnik zagraniczny ,kombajn też ,i zdanie o naszym sprzęcie że to z plasteliny,a od miasta chcesz aby kupywało nasze produkty ? niby dlaczego ? Sprawa dopłat nie powinna nawet istnieć ,wyobraźcie sobie że zamiast płacić na jałmużnę mamy dzięki temu niższe podatki ,vat, zus..... , to i  paliwo, nawozy ,maszyny....... też mamy tańsze. Dzięki temu koniunktura się bardziej nakręca  .Państwo dodatkowo zyskuje zaoszczędzając na wielu urzędasach i agencjach .  Moje wywody nie są skierowanie personalnie  ale to takie ogólne przemyślenia . Wielu rzeczy nie pojmuję ale co maja niemcy z płacenia do wspólnotowego budżetu więcej niż z niego biorąc ? Pewnie to że większość kasy unijnej i tak do nich wraca za maszyny kupione przez rolników . Nawet autostrady i ekspresówki są robione na kruszywie zachodnim bo nasze się nie nadaje ?

Dokładnie o to mi chodziło, nikt nie da Polsce nawet centa nic z tego nie mając. Kto zyskał na modernizacji gospodartsw? Pronar, Ursus, Farmtrac czy może zachodnie koncerny? Do tego zniesienie dopłat oznacza wywalenie na zbity pysk armii nierobów siedzących w agencjach rządowych. Zachwycają się wszyscy Unią a zapomnieli jak podobne zasady panowały na Wschodzie pod nazwą ZSR. Jeszcze nam brakuje planów, obowiązkowych dostaw  i mamy typową gospodarkę centralnie kierowaną.
Jakby co biorę dopłaty bo jak dają to trzeba brać ale wolałbym paliwo po 2zł i vat o połowę niższy, zamiast jałmużny.