Odp: Awaria sprzęgła w 303
Mnie się włącza ABS w sprzęgle, pedał skacze, ciągnik też i kto żyw ucieka Ale będzie naprawione jak tylko chęci nabiorę.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Awaria sprzęgła w 303
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mnie się włącza ABS w sprzęgle, pedał skacze, ciągnik też i kto żyw ucieka Ale będzie naprawione jak tylko chęci nabiorę.
Ale mi teraz chodzi o wciskanie sprzęgła a nie o puszczanie.Te śruby najbardziej są nararzone na zerwanie podczas wciskania bo w tedy łapki je ciągnom dociskają sprężyny i wtedy robi się luz między tarczą sprzęgłową.Nie ma innej możliwości zerwania tych śrub.Moim zdaniem to taki błąd fabryczny jak by włożyli śruby o 2 milimetry grubsze to nigdy bym na ten temat nie rozmawiali.
Bo źle jest wyregulowane sprzęgło, wspomaganie działa dobrze i nie czujesz oporu. Musi się urwać albo śruba albo łapka.
Sprzęgło wyregulować to chyba nic trudnego ja wczołguje się pod ciągnik patrze na luzy między łapkom a dociskiem podręcam albo popuszczam tak żeby był jednakowy luz potem zapalam ciągnik i jak sprzęgło ciągnie to popuszczam a jak niechce wejść bieg to dokręcam ale tak żeby zawsze był jednakowy luz między łapkami a dociskiem.Ważna sprawa docisk musi wracać i nie powinien dotykać łapek jeśli dotyka trzeba coś zrobić żeby się cofał jak najbardziej do tyłu ktoś zakładał dodatkowom sprężyne.Jeśli po dodknięciu pedału sprzęgła są drgania to mogą byś dwie sprawy albo żle wyregulowane łapki albo luzy na łożyskach.
Sprzęgło się inaczej reguluje, ale to nie ważne. W moim zawór fiksuje, nie mówiąc, że łożysko oporowe jest już dawno zatarte, a łapki wytarte Na razie nie używam potwora, sprzęgło będzie wyciągane bo muszę skrzynie robić. Wszystko się zrobi w swoim czasie
Pamiętajcie Panowie, że sprzęgło w Fortschritt'kach reguluje się w 3 miejscach! Na łapkach, na śrubkach w okienku i na siłowniku. Pamiętajcie jeszcze o smarowaniu towotnicą łożyska.
Na siłowniku to nie wiem, łapki powinny być raz ustawione na nowych tarczach, oprócz tego jest regulacja na cięgle, na śrubach od włączania II stopnia i 2 ograniczniki skoku pedału sprzęgła.
chetnie bym nasmarował zeby tylko węzyk był założony a tu lipa a założyc bez rozbierania nie sposób
Raczej się nie zgodze że sprzęgło ustawia się raz na nawej tarczy.Spzęgło jak i chamulce podlegają zcieraniu i po pewnym czasie zmieniają się odległości miedzy dociskami a śruby jak ustawisz pierwszym razem tak zostą.Nie pisałem o wszyskich regulacjach bo chodziło mi o podregulowanie a nie ustawianie wszystkich elementów.A a zakładaniem nowych tarczy to nie jest tak miodzio zakładałem sąsiadowi nową tarcze w 28 zamiar był szlachetny ale szęści brak i co tu zrobić 30 ma inne frezy i tarcza 1 stopnia jest wieksza.Cały dzień zmajaczyłem na szukaniu tarczy od 28 i nic nigdzie nie ma.Więc zadanie sam wraz dla mnie trzeba dorobić no to tak kupiłem tarcze od 30 2 stopnia wywierciłem nity nie wolno wybijac bo pokrzywicie tarcze chodzi mi o nity na tulejce z frezami tą w sirodku to samo trzeba zrobić z tarczą 28 1 stopnia przełorzyć,poprzewiercać bo w 30 są inne nity, znitować ale trzeba to doładnie zrobić żeby nie pokrzywić bo jak tarcza będzie krzywa to szkoda waszej roboty.Ale to nie wszysko po założeniu tarczy i zkręceniu ciagnika po odpaleniu nie moge włączyć biegu troche się spociłem co tu może nie grać podreciłem śruby na sprzegle a tu na dal zgrzyt.Zostało mi jedyne wyjście włączyć jedynke jak ją włonczyłem to ciągnik stoi w miejscu pużniej wszyskie biegi a ciągnik stoi więc zaczołe popuszczac śruby na sprzegle i w końcu wyregulowałem to sprzęgło.Teraz ciapek śmiga.
bardzo ładnie to zrobiłeś masz +
To się nazywa fachowe podejście do sprawy nasz +
Koledzy Często Mi Peka Łapka Od Sprzęgła Co Sie Dzieje
Jaka łapka?
pewnie jedna z 3 co są i trzeba je poprawnie wyregulować by nie pękały
MICHAŚ, zawsze ta sama łapka-dźwigienka, czy za każdym razem inna ?
Dzisiaj o mało nie zerwałbym 3 śrub od "łapek" dźwigienek. Na szczęście zachciało mi się regulować sprzęgło przed włożeniem silnika. Wszystko ładnie wyregulowałem i po wciśnięciu sprzęgła do końca nie dało się obrócić wałem. Okazało się, że śruby, nowe które kupiłem są ZA DŁUGIE i po wysprzęgleniu 2 stopnia blokują się o wałek widełek, które pchają łożysko dociskowe. Po obcięciu o 7 mm na szybko kątówką, sprzęgło się kręci bez kłopotu
Jeśli komuś rwą się śruby lub odpadają dźwigienki, to niech sobie odkręci lewe okienko na obudowie sprzęgła (to duże), wciśnie sprzęgło do oporu (przy użyciu 2 osoby) i pokręci ręką za sprzęgło gumowe (te 2 kapelusze skręcone razem). Jeśli się da obrócić o cały obrót i nic nie haczy to ja nie wiem dlaczego mogą się rwać śruby :hmmm:
W moim pękały śruby dokupiłem oryginalne 10,9 używane i dalej pękały,wkońcu kupiłem polskie 8,8 i odpukać w nie malowane narazie wytrzymują.
witajcie mam problem z moim 303 sprzeglo dziala ale nie moge ruszyc powoli tylko szarpie mam problem przy zaczepianiu maszyn co moze byc przyczyna
Luzy w sterowaniu sprzęgła, rozpadający się zawór pneumatyczny wspomagania, zła regulacja, drewniana noga ??
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Awaria sprzęgła w 303
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo