Odp: Skrzynia Biegów
tak trzeba rodzielic skrzynie z silnikiem poszukaj a znajdziesz wszystko opisane dokladnie
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
tak trzeba rodzielic skrzynie z silnikiem poszukaj a znajdziesz wszystko opisane dokladnie
Mam dziobaka 323 od10 lat.Wpierwszym roku po zakupie wysiadła skrzynia biegów,a dokładnie zębatka20 na górnym wałku od biegów polowych.Po wyjęciu skrzyni i wałka udało mi się dostać oryginalną zębatkę.Dowiedziałem się też że aware te występują przy małej ilośći leju w skrzyni a najbardziej,gdy ciągnik jest przechylony w brużdżie,wtedy nawet stan oleju nie pomaga.Zrobiłem dodatkowe smarowanie.W pokrywie skrzyni nad zębatką wywierciłem otwór wkręciłem złączkę i dokręciłem wąż na klucz22.Drugi konec węża przykręciłem do trujnika wmontowanego do wyjśćia oleju w wspomaganiu sprzęgła.Trzeba jeszcze włożyć między trujnik a wąż podkładkę z otworem ok 2mm,żeby nie pompowało za dużo oleju do skrzyni.Przez 9 lat skrzynia bez awarii
hmm opisz to dokladniej w dziale zrob to sam i najlepiej jak bys wrzucił jakies zdjecia gdzie tą dziure wywierciles itp odemnie masz plusa za pomyslowośc
Ja słyszałem ze w ciągnikach Case jest taki system seryjnie.. Znaczy tuż po odpaleniu silnika olej jest tłoczony i "zrasza" tryby. Jeden mechanik jak rozebrał skrzynię coś około 15-letniego Case to powiedział, że można by tryby obmyć benzyną i położyć w sklepie na półce - taki stan!
taki system był też montowany we forsznitach mam to w swojej skrzyni.Wychodziło to w pierwszych modelach które miały pompę wspomagania montowaną na skrzyni biegów.Pompa była dwusekcyjna i 1 sekcja tłoczyła olej na górny walek i smarowała podobnie jak na wale korbowym
hmm moze to nie glupi pomysl takie rozwiazanie i moze przedłuzyło by rzywotnosc skrzyń cos mi sie zdaje ze przez zime wykombinuje cos takiego bo niechce mi sie remontowac skrzyni a cos mi sie zdaje ze moja przygoda z forszajem sie dopiero rozpoczyna
Pepe, masz rację. W moim właśnie taki system był. Był, bo wymieniałem skrzynię. Ten system smarował ciśnieniowo oba wałki, tak gwoli dopełnienia. Był nawet czujnik ciśnienia oleju w skrzyni i kontrolka, oczywiście. Niezłe, co?
No to fajnie. Tylko dlaczego z tego zrezygnowali? Przecież to już z założenia jest dobre rozwiązanie...
hmm musieli miec zbyt na cześci to przestali montowac takie rozwiazanie
no i chyba czeka mnie remont skrzyni dziś orałem i jak skończyłem to okazało się że nie mogę wyłączyć pierwszej grupy wchodzi tylko wsteczny a i biegi coś ciężkawo działają do wszystkiego dochodzi jeszcze wycie w skrzyni a ja nawet nioe mam czasu forum poczytać
hmm moze to nie glupi pomysl takie rozwiazanie i moze przedłuzyło by rzywotnosc skrzyń cos mi sie zdaje ze przez zime wykombinuje cos takiego bo niechce mi sie remontowac skrzyni a cos mi sie zdaje ze moja przygoda z forszajem sie dopiero rozpoczyna
Jakby co, to mam kilka tych pompek olejowych.
A w którym miejcu na pokrywie ma być ten otwór z weżem i jak podłączyć ten wąż do pompki.fajnie by było jakby ktoś dał fotki
panowie mam problem w 303 nie moge wyłączyć womu . ciągle chodzi co sie mogło stać? i jak to naprawic ?
Dzień dobry Wujobu !
Sprawdź zewnętrzny mechanizm sterowania - od dźwigni, do osi widełek w górnym deklu skrzyni i drugi stopień sprzęgła.
:hmmm: przeczytałem o nastu rodzajach skrzyni, zacząłem czytać o ciśnieniowym smarowaniu, o tym co kto leje żeby skrzynia i hydraulika chodziła ...... głowa mała.
Kiedyś jak tylko kupiłem swojego 323, rozmawiałem z posiadaczem 323 i mówił mi że w jego maszynie w skrzyni jest hipol w zbiorniku hydrol. skrzynia ma czujnik ciśnienia oleju (czyli cisnieniowe smarowanie) i kiedy miał mało oleju zapaliła mu sie kontrolka a wcześniej poczuł że biegi wchodzą ciężej. Od niego wróciłem do siebie
i po oględzinach mojego sprzętu stwierdziłem że mój kolega bredzi......
teraz przeczytałem wszystko co dotyczy skrzyni na forum i stwierdzam że wszystko chyba jest mozliwe. Jak ktoś napisze ze ma 323 w automacie to uwierzę.
Przydała by się instrukcja z dokładnym opisem co i jak bo mama wrażenie ze tylko gdybamy
pozdrawiam
Wujobu na pewno gdzieś puściło na frezach teraz musisz znaleść gdzie.Krzysiek twój znajomy to siłą woli rozdzielił te oleje bo 303 jest osobny zbiornik a 323 ma połączony ze skrzynią a co do opisu to co chcesz dokładnie.
Krzysiu, widzisz chaos - dobrze widzisz !
Żebyś całkiem się nie zasupłał, opowiem trochę o skrzyni 323.
300 i 303, mają oddzielny zbiornik olejowy na hydraulikę. 323, skrzynia ma wspólny olej z hydrauliką, więc ma być zalana olejem hydrauliczno - przekładniowym. Na deklu filtra jest czujnik ciśnieniowy, Twój kolega słyszał, że gdzieś dzwonią ... To czujnik zapchania filtra. Dokładnie na tej samej zasadzie działa czujnik zapchania filtra oleju silnikowego. Znajduje się nad zaworem bezpieczeństwa filtra. Jak filtr jest drożny, zawór domknięty, czujnik nie dostaje ciśnienia, nie łączy "masy", kontrolka nie świeci. Filtr się zamula lub zgniata (jak w moim przypadku), otwiera się zawór, ciśnienie nad zaworem uruchamia czujnik, kontrolka się zapala. Skrzynie w forszajach są wysokie. Najczęściej padają tryby czwartego biegu, tzn. zębatka na górnym wałku. Najdalej odsunięta od lustra oleju. Przypadek ?
Warunkiem długiego żywota skrzyni 323 jest; STAN OLEJU i jego parametry. Tylko przy pełnym stanie oleju, dolne wałki i tryby są w stanie rozbryzgowo smarować górne partie skrzyni. Jak nie to miałeś na myśli, to sprecyzuj pytanie.
panowie bo to u mnie jest tak... jak ciągnik jest na chodzie a nie jedzie to wałek stoij w obu położeniech dzwigni załączającej a gdy jede to wałek chodzi tez w obu położeniach dzwigni . zdjołem górną pokrywe skrzyni więc trzeba to zrobic mam na to całą zime . tylko nie wiem op czego zacząc . widełki sie przesuwają i niby rozłączają wom ale to nic nie daje bo ciągle jest tak samo.
Coś mi się zdaje że masz coś na trybach albo łożysku w tym miejscu. http://www.fotoload.pl/index.php?id=767 … ffffa04655
Odkręć dolny dekiel. Znajduje się na wprost napędu WOM, jak pokazuje Tomek na rysunku. WOM napęd bierze z drugiego stopnia sprzęgła, u Ciebie jakby z wałka zdawczego. Przy dźwigni WOM ustawionej na środkowej pozycji (zero), wałek ma się lekko obracać ręką. Zdejmij dolny dekiel i patrz dokładnie co się tam dzieje.
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo