1

Temat: Mechanik samochodowy

Mianowicie chodze do szkoly mechanicznej  ale nie ucza tam tego co potrzeba neutral:crez: ale to nie w tym problem tongue
Problemem jest to ze tato kupił samochód OPLA frontere 2.3TDI i teraz okazało sie ze jest walnieta uszczelka pod głowicą sad niestety trzeba to zrobic
dokładniej  mam problem z rozebraniem rozrzadu  jest na łancuszku wiec poustawiałem na znaki (na wszelki wypadek porobiłem jeszcze jedne swoje)  ale mam problem z napinaczem  jest chydrauliczy jak go zablokowac by go nie zepsuc? pytałem sie okoliznych mechaników  twierdza ze nie wiedza (albo nie chca powiedizec) poprostu zglupiałem :nie_wiem:

Morze jest ktos zapalonym mechanikiem i wie jak ten problem rozwiazac??:uuuu:

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

2

Odp: Mechanik samochodowy

Nie wiem jak zblokować napinacz. Wiem, że z Twoim ojcem cierpimy na tą samą chorobę. Obaj lubimy duże zabawki !
Twój starszy ma ode mnie +.

3 Ostatnio edytowany przez Dario (2008-11-27 23:10:49)

Odp: Mechanik samochodowy

Nie wiem jaki patent jest w tym silniku, kiedyś Opel miał silnik 2,3 D i w nim tak jak w każdym starym silniku Opla, napinacz można był wykręcić, tzn. ten tłoczek z cylinderkiem, który dociska plastikową listwę do łańcucha. Jeśli nic nie zmienili to z boku silnika w obudowie łańcucha powinna być taka większa śrubka na klucz coś koło 30 mm. Wykręcasz to i już masz po kłopocie.

http://images31.fotosik.pl/409/91c340e7d996b59em.jpg w silniku benzynowym
http://images36.fotosik.pl/35/cfa979f6c44b7b12m.jpg w dieslu z Omegi A

Przy okazji, forum tylko mnie tak opornie się ładuje ?

4

Odp: Mechanik samochodowy

to ze twoj tato kupił frontere to będzie dla niego rzeczywiście problemem bo niestety to bardzo awaryjne autko .nawet rzęch jak kto woli

5

Odp: Mechanik samochodowy

pepe75 napisał/a:

to ze twoj tato kupił frontere to będzie dla niego rzeczywiście problemem bo niestety to bardzo awaryjne autko .nawet rzęch jak kto woli

Kuzynowi Frontera się cała spaliła podczas jazdy i tyle miał z tego auta hmm

6

Odp: Mechanik samochodowy

no niewiem jak nazarie okazało sie po sciagnieciu glowicy ze wypalilo uszczelke  ale to bajka  najgorsze jest to ze jest minimalne pękniecie pomiedzy zaworami na 3 cylindrze i musze znalezc głowice   reszta jest dobra

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

7

Odp: Mechanik samochodowy

heh ;D juz nie strasznie kolegi bo sie załamie i impet do pracy straci hehe

8

Odp: Mechanik samochodowy

Również posiadam opla <w sumie to aż trzy sztuki>. Mam problem z vectrą A na tle elektryki. Od pewnego czasu zaczoł mi świrować obrotomiesz tzn skacze od min. do max. Czy ktoś spotkał się z czymś takim i jak to naprawić?

Czytałem na necie że to będzie połączenie między cewką zapłonową a komputerem ale... Z tego co wyczytałem to do komputera z cewki idą dwa kable <czarny i zielony> ja mam cztery kable hmm mimo wszystko przeczyściłem wszystkie cztery styki i nic hmm Później wyczytałem że może to być wina braku masy na zegarach. U mnie się to raczej wyklucza ponieważ jak nie ma masy świrują wszystkie liczniki, a masa zazwyczaj pada gdy zegary były juz kiedyś wyciągane, a u mnie zegary nie były wyciągane.

Jak sądzicie grzebać się z tym dalej czy jechać do elektryka ?

9

Odp: Mechanik samochodowy

być może zła podpowiedż ale czy obrotomierz nie jest po prostu zasilany bezpośrednio od alternatora ,zwykle alternatory maja dodatkowe uzwojenie napędzające obrotomierz<w dieslach na 100 % w benzynach być może też>

10

Odp: Mechanik samochodowy

U mnie obrotomierz jest z cewki hmm

11

Odp: Mechanik samochodowy

hmm u mnie na 100% jest z alternatora i teraz wiem czemu mi nie działa obr bo a alternatorze spalilo sie jedno uzwojenie:| i chyba będę musiał alternator wymienic

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

12

Odp: Mechanik samochodowy

Alternator to nie jest duży wydatek. Na allegro od 100zł można kupić zregenerowany z gwarancją na chyba pół roku. Doszukałem na necie że istnieje jakaś kostka za zegarami odpowiedzialna za napięcie, sam jednak nie będe rozbierał zegarów