Odp: problemy z hydraulika
krrzyś29 a może masz zajechany ten jeden siłownik przy pługu
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » problemy z hydraulika
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 12 … 27 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
krrzyś29 a może masz zajechany ten jeden siłownik przy pługu
Ile masz wajch (dźwigni) przy hydraulice ?
Pług musiałbyś podłączyć chyba pod tą pierwszą od przodu, która nie ma obok takiej małej. Ta sekcja powinna mieć zawory odcinające na obydwóch gniazdach. Przy tych sekcjach, które mają te małe wajchy dodatkowo, tylko jedno gniazdo ma zawór odcinający.
krzys_29 w 323 po zdięciu blach nad dźwigniami podnośnika powinieneś zobaczyć małą dźwignię ptzy każdej sekcji po podniesieniu jej do góry rozdzielacz trzyma ciśnienie w obie strony tylko niewiem czy w 303 jest tak samo?
krzys_29 nic nie wykombinujesz ten rozdzielacz tak ma i przestawianie dzwigienek nic nie da.jedyne co przychodzi mi do głowy to dołożenie jakiegos rozdzielacza<rbsy na allegro juz widziałem za 150>który blokuje stale obydwie sekcje.podłaczenie tego jest łatwe bo na oryginalnym rozdzielaczu sa wyjscia na dodatkowy
To może od początku. Siłownik przy pługu jest jeden i działa na pewno, poniważ z drugim ciagnikiem (URSUS 5314) chodzi bez problemu. Rozdzielacz mam dwusekcyjny - jena sekcja do pompy podnośnika, druga dla hydrauliki zewnętrznej. Obie sekcje są z "małymi dźwigienkami" W 323 pod blachą mam też te dzwigienki o których pisałś Koseś, i z moją obrotówką nie ma żadnych problemów niezależnie od położenia "małej dźwigni". Myślałem już o zawnętrznym rozdzielaczu tak jak sugeruje pepe75 ale nic nie znalazłem. Jak byś mógł coś więcej o tym z allegro i o miejscu podłączenia (wyjścia na dodatkowy rozdzielacz) to byłbym wdzięczny. A tak na marginesie to po rozebraniu sekcji zawór zwrotny(kulka) jest tylko na dolnym odpływie z sekcji, ale tak jak wcześniej wspomniałem mam 323 i 300D i z moim pługiem obrotowym chodzą bez problemu i trzymają pług w każdym położeniu po obrocie, a przecież to są dokładnie takie same rozdzielacze.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9d … 4f6e2.html
2 i 3 sa do dodatkowego rozdzielacza
Teraz to ja już nic nie rozumiem, najpierw miałeś pług z 2 siłownikami, teraz masz z jednym, 3 Fortschritty i z 2 pług działa, a z tym 3 działa na "pół".
Dobrze zrozumiałem ?
Jeśli masz pług z 2 siłownikami i w we wszystkich 3 Fortschrittach tylko po jednej sekcji do hydrauliki zewnętrznej to raczej ten pług będzie działać na "pół" ze wszystkimi 3.
Najlepiej byłoby dokupić oryginalną sekcje rozdzielacza tylko w wersji bez "małej wajchy" lub kupić z "małą wajchą" i dokupić środek z 2 zaworami odcinającymi, wajche wywalić zawory założyć i będziesz miał oryginał. Albo kupić inny pług
Wydaje mi się (jeśli dobrze zrozumiałęm to co napisałeś)że podczas pracy drugiego siłownika "w drugą stronę" w pierwszym wytwarza się podciśnienie które po puszczeniu dźwigni obracania powoduje cofanie się pługu.... wg mnie źle połączona hydraulika w pługu. Daj jakiś schemat poglądowy (np narysuj to jakoś w Paincie co i jak podłączone , albo zdjęcie zrób )
Pozdrawiam!
Ciagnik miał pracować z pługiem obrotowym- obrót na dwa siłowniki, jednak po podłączeniu maszyny okazało się że przy obrocie w jedną stronę pług "trzyma" i jest wszystko OK a przy obrocie w drugą stronę po puszczeniu dźwigni pług się cofa się.
Ten typ poprostu tak ma i nic nie poradzisz. Jak jeździłem swoim z obrotówką to niestety dopóki pług nie wszedł w ziemię musiałem trzymać dźwignię
Być może rzeczywiście trochę zamieszałem. Ja mam dwa ciągniki fortschritta: ZT 300D i ZT 323A, oraz do nich pług obrotowy czteroskibowy, obrót na dwa siłowniki(dwa węże), w każdym ciągniku po jednej sekcji dla hyrauliki zewnętrznej. U mnie jest wszystko w porządku. Szwagier ma dwa ciągniki 5314 i ZT 303, i do nich pług obrotowy trzyskibowy Kvernelanda, obrót na jeden siłownik dwustronnego działania (dwa węże). W Ursusie jest wszystko OK natomiast w 303 tak jak pisałem wcześniej jest problem z obrotem. Nie mogę podłączyć pługa szwagra do moich ciągników bo mieszkamy dość daleko od siebie. Dario jak możesz to coś więcej o tych sekcjach "bez małej wajchy" ja spotkałem się tylko z tymi z małą dzwignią i tam jest jeden zawór zwrotny. Jeżeli są takie sekcje to być może to jest rozwiązanie problemu
W wersji obrazkowej będzie prościej, kupić normalną sekcję rozdzielacza z małą wajchą, wywalić tą wajchę z wnętrznościami i włożyć zaworki, które też trzeba dokupić, albo dokupić całą sekcję oryginalnie bez małej wajchy.
Oczywiście do tej dodatkowej sekcji trzeba założyć dodatkowe przewody i szybkozłączki z tyłu ciągnika, były oryginalnie Fortschritty z takimi sekcjami.
Dario bardzo dziękuję za przesłąnie zdjęć i dokładnego opisu. Chyba to rozwiąże problem. O efektach na pewno poinformiję.
Dzisiaj mierzyłem ciśnienie w swoim 323. Na zimnym oleju i wolnych obrotach wskaźnik pokazał mi 50atm... na maksymalnych obrotach z ledwością 130atm. Chcąc wykluczyć zawór przelewowy chcę podpiąć wskaźnik bezpośrednio pod pompe ale nie wiem jakie powinno być ciśnienie
Po rozmowie ze znajomym stwierdził że to będzie padnięta pompa a nie zawór przelewowy
Zawór bezpieczeństwa coś koło 160 at. jest ustawiony, więc koło tego powinno być. 150-160 at powinno być dobrze. Nie wiem tylko czy pomiar na pompie bez przepływu prawdę Ci powie o stanie pompy, bo może się okazać że napompuje ona do manometru i 200 at, ale jak będzie musiała działać z przepływem to ciśnienie będzie niewielkie.
pompe można podpiąć bez przepływu -jeśli będzie mniej niż 400 atm to jest już wyłechtana
a nie pęknie obudowa pompy przy 400 atm?
Jeśli taka jej karma to pęknie
sprwadzałem do 600 i nie pękła
Napisz lepiej pepe w jaki sposób wykonałeś te pomiary... przy jakich obrotach itp. Poza tym co wskazuje na zużycie pompy a co np na olej albo rozdzielacz. Czy powinna być duża różnica w ciśnieniu między zimnym a ciepłym olejem? Jakie to są wg was wysokie i niskie obroty i jaka rożnica powinna być w ciśnieniu na niskich i na wysokich...
podłączyłem na końcu przewodu manometr tam gdzie przykręca sie do rozdzielacza i zakręciłem rozrusznikiem obserwując manometr przy 600 atm odpusciłem .Jeśli układ nie ma przecieków i jest sprawny różnica pomiędzy ciepłym a zimnym nie powinna przekroczyć 3%
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 12 … 27 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » problemy z hydraulika
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo