1

Temat: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

A wieć czy forszaje miały fabrycznie pneumatyke, niekótre ciagniki z zachodu własnie jej nie mają :gun: I ile gniazd jest od pneumtyki czy da sie dwuobwodowa przyczpe założyć:o

www.ursusy.pl Serwis o ciągnikach Ursus Zapraszam smile

2

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

tomek napisał/a:

A wieć czy forszaje miały fabrycznie pneumatyke, niekótre ciagniki z zachodu własnie jej nie mają :gun: I ile gniazd jest od pneumtyki czy da sie dwuobwodowa przyczpe założyć:o

Forszaj-to maszyna ze wschodnigo zachodu i pneumatyke ,a taką jak nasze ursusy:lol:

3

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

Zrobienie drugiego obwodu nie stanowi większego problemu.:beer:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

4

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

A zadam wam pytanie nie forshrittowe Jak dorobić do zetora 7211 zeby dało sie dwoobwodowa instalcje podmpiąć ? A moze da sie przczepe  z instalacja dwuobowodowa podpiąc do ciagnika który ma na jeden obwod wyjście ?

www.ursusy.pl Serwis o ciągnikach Ursus Zapraszam smile

5

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba powrót z przyczepy(drugi obwód), trzeba podłączyć przed zaworem hamulcowym ciągnika, tak, żeby ciśnienie z butli ciągnika szło do butli przyczepy(do siłowników hamulcowych podczas hamowania)po wciśnięciu hamulca

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

6

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

takie pytanka dla was banalne gdzie podlaczyc waz do pompowania np opon i jest takie cos zaraz kolo butli tam mi caly czas syczy czy to zawor bezp i czy tak powinno byc

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

7

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

Jeśli syczy od początku jak zaczynasz pompować to źle powinno zacząć syczeć jak wskazówka na zegarze od ciśnienia wyjdzie poza zielone pole. Jeśli chodzi o pompowanie to u mnie jest ten zawór niedaleko tego zaworu bezpieczeństwa

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

8

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

Jeśli syczy cały czas to znaczy ,że masz ten dinks przy zawoże bezp. zacięty i powietrze spier...a ci cały czas ,włóz kawalek zagietego drutu w miejsce przykręcenia węza do pompowania (gwint przy zaworze bezp. pasuje na wąz od szesdziesiątki)i wyciagnij taką krotka tulejkę musi przestac syczec i zacznie pompowac w uklad.

9

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

U mnie delikatnie syczy cały czas otworkiem w zaworze, od strony butli, jest taki mały otworek w zagłębieniu, prubowałem zlikwidować to uciekanie powietrza, rozebrałem cały zawór na części pierwsze, poskładałem ale nic, nadal ucieka, nie przeszkadza to zbytnio, bo sprężarka dość szybko napompuje potrzebne ciśnienie w układ, a jeśli wskazówka przekroczy kawałek zielone pole na wskaźniku, zaczyna syczeć mocniej wyruwnując ciśnienie w układzie, ale po zgaszeniu silnika po paru minutach wszystkie powietrze wysyczy i niema ciśnienia, planuje wymienić ten zawór na zwykły "psikacz" od np. sześćdziesiątki, oraz zwykły odolejacz, bo ten zawór który teraz mam jest coś troche kopnięty, bo powietrze ucieka również zpowrotem do sprężarki, po wygaszeniu silnika, więc podczas pracy również pewnie część powietrza cofa sie do sprężarki, przez co ta jest bardziej obciążona, a nie mam zamiaru ponownie jej remontować, bo to troche upierdliwa robota, a praca bez ciśnienia w pneumatyce jest niemożliwa.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

10

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

Jeżeli zawór spełnia soją role co do wyrównywania ciśnienia sycząc(oddając powietrze na zewnątrz układu) to wzrost obciążenia sprężarki bedzie(o ile jakis bedzie) raczej niewielki.

11

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

gdzies na foru pewien mod napisal ze ustawil sobie cisnienie na ponad 6 atm no wiec ja teraz pytam jak mozna dokonac takich czarow bo sa tam 3 nakretki kontrujace i 3 gwinty do regulacji dzis sobie nimi pokrecilem we wszystkie strony tak ze az mi sie wszystko pokrecilo i juz nie wiem co i jak

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

12

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

To ja napisałem, ze mam takie ciśnienie w moim forszaju, ale którą śrubą to sie dokładnie reguluje, to ci nie powiem, bo nie wiem, poprostu, jak podczas kręcenia którąś z tych śrub, powietrze z zaworu przestawało sykać, to oznaczało to, że ciśnienie w tym momencie wzrasta, więc na zasadzie prób i błędów, a dokładniej na chybił-trafił udało mi sie wyregulować do perfekcji zawór w pneumatyce. Ale czytając Twoją wypowiedź, nasuwa mi sie wniosek, że masz walniętą sprężarke, a dokładniej zaworki w głowicy sprężarki, bo jeśli kręciłeś śrubami w zaworze i ciśnienie nie ulegało zmianie, to poprostu sprężarka nie ma możliwości podać wyższego ciśnienia jak tylko do 3 atm, jak napisałeś, w związku z tym musisz dobrać sie do tej sprężarki, przedewszystkim- jeśli nie masz smarowania jej z silnika, to sprawdź olej, następnie odkręć głowice sprężarki, składa sie z dwóch części, w jednej jest zawór ssący, a w drugiej wydechowy, napisałem tak, żebyś miał wyobrażenie, o jej budowie, a w rzeczywistości to są tam tylko takie zastawki dociśnięte blaszkami sprężynowymi, musisz zwrócić uwage, czy nie są popękane, bo to od nich właśnie zależy cała sprawność sprężarki.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

13

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

ze to tatko pisal to wiem sprawdzam tylko czujnosc a wracajac do sprezary to jest centralne smarowanie a cos wiecej o tych zastawkach glowicowych jak to ustrojstwo rozkrecic aby sie nie rozpadlo

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

14

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

Przedewszystkim jak rozkręcić, żeby wyjąć?, bo to jest nie lada problem jeśli sie nie zna sposobu.
Na początku zwal sobie gumowy wąż od kolektora ssącego, będzie lepsze dojście, potem odkręć rurke od sprężary, z góry będziesz widział cztery śrubki ósemki z nakrętkami, poluzuj  lekko te nakrętki i wkręć na nie po jeszcze jednej nakrętce, a to wszystko w tym celu, zebyś wykręcił całe szpilki z bloku sprężarki, bo jeśli odkręcisz tylko nakrętki, nie wyjmiesz głowiczek właśnie przez te wystające szpilki, nie obawiaj sie, nic ci sie nie rozsypie, no chyba że już jest wszystko w częściach, ale miej nadzieje, ze nie, a jak już uda ci sie to wymontować, sam zobaczysz co jest nie tak, zastawki muszą szczelnie przylegać do gniazdek, a te sprężynki muszą je delikatnie dociskać. Powodzenia!!!:beer:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

15

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

jutro zadzialam a dokonania sfotografuje i je opiszemy wink

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

16

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

Oczywiście w "zrób to sam"

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

17

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

tak jest panie administratorze big_smile

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

18

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

dobr z innej beczki jak dostac sie do tych elektrozaworow do sprzegla przedniego nap itp tylko jak najszybciej prosze bo jutro wieczorkiem chce to rozkrecic a uczynic to musze bo pekl mi waz od drugiego stopnia sprzegla i nie moge wlaczyc przekaznika (to chba z tego powodu nie) i nie bardzo bede mogl siac moim nowym starym agregacikiem

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

19

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

Z lewej strony pod kabiną masz skrzynke na akumulator (nad butlą powietrza), otwórz tą skrzynke, spójż pod podłogą kabiny na wprost i ukażą ci się te zawory elektropneumatyczne. Powodzenia! smile

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

20

Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy

no i dopadlem dziada :gun: a przy okazji to znalalazlem powod braku przedniego napedu przy jezdzie do przodu ten przewodzik takze mam uszkodony :stu: tzn urwany w diably yikes napiszcie prosze gdzie podlaczyc drugi koniec nie ten od zaworu a najlepiej fotke roll no i jaki powinien byc dlugi

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]