1

Temat: Silniki zmarynizowane, tzw. morskie, rzeczne, jeziorowe...

Poszukuję silników SW400 i SW680 (te najbardziej mnie interesują) w wersjach morskich, które jako zmarynizowane nazywały się Krab (SW266), Rekin (SW400), Tuńczyk (6CT-107/3), Delfin, Delfin 2, Delfin Zibi (SW680 w różnych wersjach) itd... Mogą być w stanie agonalnym.

Poza tym szukam też i innych, różnych silników zmarynizowanych z jakichś łodzi, motorówek, kutrów itp. Konkretnych typów nie podaję, bo jest tego sporo, ale generalnie jestem potencjalnie zainteresowany każdym zmarynizowanym silnikiem, tzw. morskim, obojętnie w jakim stanie.

Jakby ktoś coś  wiedział, to prosiłbym o jakieś info.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

2

Odp: Silniki zmarynizowane, tzw. morskie, rzeczne, jeziorowe...

Jak napisałeś ''zmarynizowany'' co rozumiem, że czymś musiały się różnić od zwykłych silników. Możesz pokrótce opisać czym się różniły czy charakteryzowały? Zaciekawiłeś mnie.

3

Odp: Silniki zmarynizowane, tzw. morskie, rzeczne, jeziorowe...

Piotrek polską flote chcesz odbudować??? ;-)

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

4

Odp: Silniki zmarynizowane, tzw. morskie, rzeczne, jeziorowe...

Różnice głównie są w kolektorze wydechowym (tu musi on być chłodzony wodą i czasami jest jeszcze zaopatrzony w mocowania do termometrów/pirometrów mierzących temperaturę spalin z każdej dziury), różnice też są w pompie wody i układzie chłodzenia (brak chłodnicy, brak wiatraka, bezpośrednie chłodzenie wodą zaburtową (słodką częściej, słoną raczej nie) lub chłodzenie pośrednie za pomocą specjalnych wymienników ciepła (chłodzenie wymuszone dodatkową pompą wody lub przez sam wymiennik będący częścią dna łodzi)). Do tego nieraz dochodzą różnice w filtrach paliwa - skonstruowane tak, żeby dokonywać wymiany lub czyszczenia filtra podczas pracy silnika, drobne różnice w dodatkowym osprzęcie itp., ale generalnie zawsze są to te same silniki, bez większych ingerencji konstrukcyjnych w główną budowę.
To tak w największym możliwym skrócie, bo można by o tym pisać i pisać...
Oczywiście wszystkie IFY w większości przypadków też występowały w wersjach zmarynizowanych i te jak zwykle interesują mnie najbardziej. Silniki chłodzone powietrzem też występują na różnego rodzaju sprzętach wodnych, bo nie sposób nie docenić ich walorów, zwłaszcza na wodzie...

bamreras napisał/a:

Piotrek polską flote chcesz odbudować??? ;-)

He, he smile Woda to moja druga natura i ostatnimi laty coraz częściej łącze przyjemne z pożytecznym smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

5

Odp: Silniki zmarynizowane, tzw. morskie, rzeczne, jeziorowe...

to pewnie uboty też miały jakąś ife na pokładzie do ładowania baterii będąc na powierzchni... smile

E 516 na części
Telefon 695 076 269

6

Odp: Silniki zmarynizowane, tzw. morskie, rzeczne, jeziorowe...

He, he smile Pewnie tak..... wink

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.