1

Temat: Luz Przegubu

Jak już wspominałem,że będę was dręczyć tak to czynie.W 323 mam luz osiowy na przegubie przedniego koła.Zdemontowałem piastę z tą przekładnią i nie wiem gdzie leży przyczyna.Myślałem,że będzie odkręcona nakrętka ta przy tym dużym kole zębatym ale jest ok.

2

Odp: Luz Przegubu

Nie wiem o co chodzi może jakieś zdjęcie albo dokładniej opisz.

3

Odp: Luz Przegubu

chyba masz na myśli zwrotnicę? tak?
zapodaj foty, te forum to gniazdo fanatyków :brawo: Fortschritt większych niż hamas i dżihad, rozpracują twój problem.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

4 Ostatnio edytowany przez Master (2009-01-15 11:16:04)

Odp: Luz Przegubu

Patrząc na przednie koło z przodu to widzisz przegub (krzyżak), który napędza to koło.I ten właśnie przegub po podniesieniu koła przesuwa mi sie osiowo w stronę piasty i potem w strone przekładni napędowej.Na oś przegubu od strony przekładni nakładane jest duże koło zębate,które napędzane jest poprzez półoś z małym kołem zębatym.I właśnie te duże koło zębate przesuwa mi się razem z przegubem osiowo.A nie wiem jak zdjąć te duże koło zębate bo ono jest zakręcone nakrętką koronkową i zabezpieczone.A jak oni włożyli tą zawleczkę to nie mam pojęcia bo to wszystko siedzi w tulei,która później jest osadzona w łożysko.

5

Odp: Luz Przegubu

Master musisz przegub wysunąć aż wyjdzie z tej tulei potem rozkręcić . Ja miałem ten problem z obydwu stron , nie wiem dlaczego ale tak jest to zbudowane że wciąga tam podkładkę i robi się ten luz . Dotaczałem drugie o 1 mm grubsze.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

6 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2009-01-15 15:28:45)

Odp: Luz Przegubu

Jak masz luzy boczne to dokręć nakrętką chyba że wepchnęło zabezpieczenie które jest pod nakrętką i podkładką.Duże koło zembate schodzi łatwo,odkręć nakrętkę i podważ z dwóch stron koło i zejdzie z łożyska akurat wymieniałem łożyska i mam to rozkręcone i dam fotke.             http://www.fotoload.pl/index.php?id=fb6 … c9763de106

7

Odp: Luz Przegubu

No chciałbym odkręcić tą nakrętkę ale ona jest zabezpieczona tak jak na fotce widać.Ale przesune przegub i postaram się to rozkręcić.Według katalogu widać,że występują cheba tam dwie podkładki pod tym dużym kołem zębatym.Pisze coś czego nie wiem i wymiar wellendichtring 70x79x10.

8

Odp: Luz Przegubu

mam ten sam problem jezyk hitlera jat dla mnie zagdką mimo iż kładziono mi go do łba w szkole :nie_wiem: ...a maszyny forszaja są takie klawe...

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

9 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2009-01-16 14:29:59)

Odp: Luz Przegubu

Tam jest jedna gruba podkładka i zabezpieczenie osadzone na kole zębatym w sirodku aby podkładka miała o co się zaprzeć przy dokręcaniu.Nie rozumiem jakie masz problemy z odkręceniem śruby bo umnie po wyjęciu zawleczki śrubę odkręciłem palcami.Nie chce cie martwić ale jak koło zębate nie będzie chciało zejść to musisz powyciągać sworznie aby ten przegub rozpołowić i wtedy od drugiej strony wybijesz bez problemu tylko od razu wymień symeryngi bo umnie zaczyna się pocić chyba mnie szlak trafi jak będę musiał to jeszcze raz rozkręcać.

10

Odp: Luz Przegubu

Master napisał/a:

Pisze coś czego nie wiem i wymiar wellendichtring 70x79x10.

to jest uszczelniacz, simmering inaczej, ale on czy nawet 2 są między przegubem, a zębatką. Uszczelniają zwolnicę, olej ma się nie lać na przegub.

11

Odp: Luz Przegubu

Tak mi wciągło półoś od przegubu.http://img152.imageshack.us/img152/343/dsc00637rv1.jpg

12

Odp: Luz Przegubu

A teraz mam pytanie.Aby założyć zimeringi to muszę rozpoławiać całą tą zwrotnice czy wyciągać łożysko i od wewnętrznej strony próbować zakładać?

13

Odp: Luz Przegubu

Z logicznego punktu widzenia to jest oczywiste że najpierw idzie się łatwiejszą drogą i spróbuj jak mówiłem zdjąć koło zembate i wybić łożysko dalej są symeryngi 2 je to pewnie łatwa wyciągniesz jak nie będzie chciało zejść koło to dorób jakiś ściągacz bo przy wyciąganiu sworzni to na pewno więcej się narobisz.

14

Odp: Luz Przegubu

Witam.Wszystko naprawione simeringi wymienione.Nurtują mnie dwie sprawy.Dlaczego dwa simeringi? Cały ten przegub podtrzymuje tylko ta podkładka oparta za seger z nakrętką?Teraz jak to rozbierałem to podkładka była wygieta a seger pokruszony.Pozakładałem nowe ale czy nie stanie się to samo?

15

Odp: Luz Przegubu

Nie długo się dowiesz.

16

Odp: Luz Przegubu

W piaście koła, czyli z drugiego końca przegub swobodnie się wysuwa ?
Jeśli tak to nie powinno zmielić segera, a jeśli tam się przyblokuje to musi z tej strony się przesunąć.