Odp: Ford TW-15
do fergusona i classa też
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » Ford TW-15
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 10 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
do fergusona i classa też
i do jd też widziałem jak lali na serwisie a do nowych to mieli oryginalne jd oleje ale do tych poserwisowych normalnie fusha leją
No u mnie w serwisie New Holland TEXACO leją.
Olej dla JD dostarcza SHELL Znam osobiście człowieka co odpowiada w Shell za współpracę korporacyjną. O inne marki nie pytałem, ale z ciekawości się spytam kogo tam jeszcze tankują z tej samej cysterny. JD ma ceny 3 krotnie wyższe niż sami płacą. Dlatego Fuchs jako o 100% droższy i nieco lepszy niż Shell ma takie wzięcie. Dla maszyn to wszystko jedno, bo istotny jest minimalny poziom jakości oleju.
Za beczkę oleju silnikowego 208 l i 100 litrów hydraulicznego hl46 skasowali ode mnie 800 zł do końca roku wystarczy
mój holland był na ambrze teraz leje fuchsa
Olej olejowi niby nie równy ... cenowo zwłaszcza ....
ale patrząc po parametrach jakich niby serwisowo powinny być to większość olei połowę tańszych spełnia normy
O jakich mówisz? Orlen, lotos czy turdus?
Najważniejsze na czas zmieniać. Do traktorów i kombajnu używam turdusa i co mam narzekać. Nic się nie dzieje. Każdy chwali to co ma i to co stosuje
kiedyś wszyscy jeździli na superolu a do skrzyni lali hipol i wszystko wszystkim pasowało ... teraz każdy wybrzydza ... ja w case skrzynie zalałem Tedex coś tam i też jeździ ... jak ma się zepsuć to chodź by jeździł na wywarze że złota to się zepsuje ...
i tak pewnie wszysztko z jednej beczki rozlewane
A już na pewno z tej samej ropy naftowej ............
kiedyś wszyscy jeździli na superolu a do skrzyni lali hipol i wszystko wszystkim pasowało ... teraz każdy wybrzydza ... ja w case skrzynie zalałem Tedex coś tam i też jeździ ... jak ma się zepsuć to chodź by jeździł na wywarze że złota to się zepsuje ...
Wojtas skoro kupiłem NH i był wszędzie zalany takim olejem i na serwisie też taki olej używają to dlaczego mam zmieniać nie należy do tanich ale myślę że się sprawdza.
Mam sąsiada który pracuje na serwisie NH czasami opowiadał jak skrzynie wyglądały po zwarzeniu oleju i ile roboty z tym.
No właśnie miało być prosto a jak zapytałem to się zrobiło 50 olejów i każdy dobry Wczoraj siedziałem pod ciągnikiem pół dnia i nie mogłem znaleźć czujnika od ciśnienia na skrzyni. Czujnik na małym filtrze olejowym po prawej stronie ciągnika odpowiada za temperaturę oleju, bo jak zwarłem to zapalała się kontrolka. Od włączania półbiegu jest na górze skrzyni, od napędu u dołu z prawej strony w tylnej części skrzyni biegów. O dziwo jest tam cały czas prąd zaraz po przekręceniu hebla. Z lewej strony przy ramieniu od wałka też jest czujnik, ale to myślę, że właśnie do wałka. Pozostaje mi tylko ten czujnik ciśnienia oleju, bo skoro się zapala to gdzieś musi być. Wyczytałem, że niektóre new hollandy mają podłączony pod tą kontrolkę poziom płynu hamulcowego. u mnie płynu jest połowę, a kabli żadnych przy zbiorniczku nie widzę, także chyba odpada.
Nie o to mi chodzi że każdy jest zły czy każdy przesadzony .... tylko chodzi o to ze nie zawsze olej który kupujemy jest własnie tym olejem .... Są krocie takich przypadków ...
My Laicy tematu nie będziemy wiedziec czemu dany olej musi być tylko i wyłacznie ... mam JD obok jak i serwis DF i każdy zachwala swój olej po cenie minimum 25zł za litr a patrząc po parametrach milion innych olei spełnia te wymagania ... bo muszą je spełniać by się utrzymac na rynku .... tylko z reguły jest tak ze skoro się leje tylko ta firmę to musi być już tak do końca ... wydaje mi się że czasami sami wpędzamy się w taki kozi róg
dosc często mam doczynienia z Servisem CAT i dogadałem się z z serwisantem by mi przywiózł specyfikacje oleju hydraulicznego i sam stwierdził że te oleje niczym się nie różnią od innych olei ... jedynie podczas napełniania dolewają specyfiku jakiegoś i tyle ...
dosc często mam doczynienia z Servisem CAT i dogadałem się z z serwisantem by mi przywiózł specyfikacje oleju hydraulicznego i sam stwierdził że te oleje niczym się nie różnią od innych olei ... jedynie podczas napełniania dolewają specyfiku jakiegoś i tyle ...
A ten specyfik jest po to aby wyróżnić olej i jak zastosujesz taki sam tylko bez tego specyfiku to w razie awarii nie uznają Ci gwarancji, taki haczyk
Ps Dzwoniłem do Shelowca, parsknął śmiechem i powiedział, że ma na placu beczki wszystkich obecnych na rynku serwisów fabrycznych i leje w nie oleje wg specyfikacji. W zaopatrzeniu serwisów zrywają naklejki Shell i nalepiają swoje. To jest najdroższa z punktu widzenia odbiorcy końcowego operacja technologiczna :pa:
Czyli Marku leją zwykłego żółtego shela 15w40 tego do diesli?
Tam mają różne rodzaje w zależności do jakiego rodzaju silników, nie wnikałem w szczegóły, ale do auta idzie inny, do ciągników inny, a jeszcze inny do ciężarówek.
kolega kupił leciwego Ford a tu sie oleje wymienia takie jak do nowych skomplikowanych konstrukcyjnie silników i skrzyń.po co lec cos lepszego kiedy produkowali TW-15 takich olei nie było
głos rozsądku
Zastosuj olej zgodny ze specyfikacją. Podałem link do wyszukiwarki orlenu dla przykładu. Tam masz, że do skrzyni olej utto 10W-30. A producent to już wg kieszeni, czy to fuchs czy jakiś inny. Ja zalałem case orlenem UTTO. Ale dużo sprzętu użytkuje wspólnie z kuzynem i innymi ciągnikami to przecież i tak się miesza. Mamy teraz wszyscy w naszym "kołchozie" ten sam olej UTTO 20 litrów za 200 zł . Nawet 914 na utto jeździ.
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 10 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » Ford TW-15
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo