141 Ostatnio edytowany przez Pietia (2009-02-06 17:53:32)

Odp: Generalny remont

Witam szanowne grono kolegów dawno tu nie zaglądałem brak czasu za dużo obowiązków powiem, w czym problem. Mianowicie zabrałem się za remont silnika trochę za dużo zaczął brać oleju coś między 2 a 3 litry na cały dzień pracy mówię jak go kupiłem w maju to był zalany chyba superolem albo czymś podobnym właściciel nie bardzo wiedział po zlaniu wyglądało to jak czarna woda(smoła) i miał słabe ciśnienie na małych obrotach spadało do 2 a w pracy 3 do 3,5 atm. Po zmianie oleju na gęstszy ciśnienie się poprawiło na wolnych obrotach 3,5 do 4 a w pracy 5 atm., Do czego zmierzam właśnie dziś był mechanik porozkręcał wszystko i stwierdził, że wymiana samych pierścieni wystarczy. Powiedział, że tuleje są w bardzo dobrym stanie i szkoda je ruszać to samo stwierdził o głowicach jedynie, co kazałem jeszcze odkręcić pompę i wtryskiwacze zawiozę je do sprawdzenia i może regulacji nigdy to nie zaszkodzi


Osobiście wolałbym wymienić tuleje i tłoki za jedną robocizną, ale skoro tak twierdzi, że nie potrzeba. Sam nie mam pojęcia o tych sprawach a dodam jeszcze, że mechanik jest nie do zagięcia, jeśli chodzi sprzęt rolniczy to trzeba mu przyznać kasuje jak fryzjer, ale wiedzę posiada


PS.
Proszę o jakies sugestie na co jeszcze można zwrócić uwagę.

142

Odp: Generalny remont

Sprawdz jeszcze panewki na korbowodach czy na zamkach się nie wyrobiły,tryby od rozrządu szczególnie pośrednie i to na wale korbowym. Ten olej to tak nagle zaczoł brać a może go zagotowałeś?

143

Odp: Generalny remont

według mnie na takim ciśnieniu ten silnik mógłby pracować i pracować  Znajomy ma forszaja w którym od paru lat ciśnienie na ciepłym silniku na wolnych obrotach to 0,5 - 0,6 i silnik chodzi bez zarzutu.   ale skoro rozbierasz to szlif nie jest aż tak drogi moze wystarczą nowe panewki....  chyba że nie wyjoleś jeszcze.... to sobie daruj zajmij się pierścieniami. A gdybyś wyjął silnik zajrzyj do rozrządu. Ja przy okazji wyjmowania wału odkryłem że mam przestawiony rozrząd o 3 ząbki!!!!!!!! to dokładnie o tyle ile jest skosu na zębach. Jakiś osioł to składał!!!!
Piszesz że superol jest beee  ja kupuje turdus. A wy co lejecie?
A wczoraj wymieniałem olej w MF255 ale w filtrze powietrza. Jakoś nie zdażyło mi się do tej pory przelewać leju o tej porze roku.  Ludzie!!! Było około -2 stopni a nowy olej był gęsty jak majonez chyba zainstaluje grzałki w wszystkich ciągnikach. Odpalanie zimią to katowanie silnika! Zanim pompa przepchnie ten smalec wszędzie to mija chyba z  minuta albo dwie

144

Odp: Generalny remont

Ciśnienie oleju normalne to: na wolnych obrotach 2 do 2,5 atm, na wysokich obrotach ma być 4 do 5 atm. Minimalne ciśnienie, poniżej którego powinno się robić remont silnika to na wolnych 0,8 atm, na wysokich 2 atm. To wszystko oczywiście na rozgrzanym silniku.

145

Odp: Generalny remont

to powiem wam taką sytuacje ze kumpel miał  w C385  dosłowny brak ciśnienia oleju na niskich obrotach a na wysokich nie przekraczało 1 atm (wskazania nowego zegara, na starym takie samo wskazanie) i chodził ten ciągnik  ponad rok czasu obrabiając ponad 100ha

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

146

Odp: Generalny remont

Najważniejszą sprawą przy wymianie pierścieni na starych tulejach jest porobienie rys papierem ściernym albo czymś podobnym żeby pierścienie miały się naczym dotrzeć.

147

Odp: Generalny remont

Tomek gdybyś nie miał tytułu doktorat z fortschritta to bym cie wyśmiał ale że masz
to weź napisz coś więcej o tym papierze pierwsze słyszę!! (nie mówię że nie masz racji po prostu pierwsze słyszę)

148 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2009-02-06 20:59:52)

Odp: Generalny remont

O jakim papierze pierwsze słyszysz zwykłym ściernym.Musisz zmatować tuleję żeby pierścienie miały na czym się dotrzeć.

149

Odp: Generalny remont

szczeże mówiąc  jeste z zawodu mechanikiem i nie słyszalem o czymś takim zeby matowac tuleje:| przynajmniej w szkole nikt tego nie uczy  pozatym mam też znajomych mechaników  od samochodów osobowych i tirów  i reszty maszynerii i nikt czegoś takiego nie robi neutral

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

150

Odp: Generalny remont

No dobra no to powiedz jak ma się dotrzeć nowy pierścień na gładkiej tulej?

151

Odp: Generalny remont

tomek1974 napisał/a:

No dobra no to powiedz jak ma się dotrzeć nowy pierścień na gładkiej tulej?

no w sumie ma to jakiś sens taka lekko zmatowiona tuleja lepiej będzie docierać pierścień od gładkiej jak szklanka.:hmmm:

152

Odp: Generalny remont

teoria szkolna wymienia sie pierścienie mają pośmigac z jak najmniejszym obciązeniem około 30mtg i ma chodzic w sumie to może i ma to sens  zmatowic lekko ale  czemu zaden mechanik tego nie robi ?? :hmmm:

ale z innej strony po szklance sie pierścień slizga  a jak lekko zmatujemy  szklanka zniknie przy  nieumiejętnym "dotarciu pierścieni"  zanim szklanka ponownie powstanie to  jakieś tysięczne milimetra znikaja a za razem twardośc i własności  tego wyrobu  puzniej z biegiem czasu i pałowania silnika szybciej się silnik zuzyje :crez: moze głupia teoria ale tak sądze najwyzej mnie poprawcie:hmmm:

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

153

Odp: Generalny remont

W teorii szkolnej jest coś takiego jak remont silnika polegający na samej wymianie pierścieni ?
To się nazywa dziadowanie, a nie remont.

154

Odp: Generalny remont

Poruszyliście Panowie kilka ciekawych tematów.
Odpalanie zimnego silnika. Do mojego kumpla przyjechało dwóch Duńczyków, Scanią z naczepą, przywieźli prosięta. Myli naczepę cztery godziny, spali osiem - silnik samochodu chodził cały czas. Na pytanie dlaczego, mówią, że u nich silnik gasi się na weekend.
Wymieniać tuleje cylindrowe, czy tylko pierścienie tłokowe - oto jest pytanie ? Czy próg jest jeszcze mały, czy już za duży ? Logicznie byłoby lepiej wymienić komplet, finansowo lepiej wymienić same pierścienie. To kusi, to nęci ! W Słomczynie kupiłem używaną średnicówkę (od śr. 60 do 120 mm.) za 35 zł. Już nie muszę kombinować i paznokciem jeździć po tulei.
Ciśnienie oleju musi być wysokie na ciasno spasowanym silniku, powiedzmy nowym lub po szlifach, albo małym przebiegu. Żeby zachować ciągłość "filmu olejowego" między współpracującymi elementami, ciśnienie oleju MUSI byś wysokie. Przy rozgiełdanym silniku, przy spasowaniu części z dokładnością do kilku dziesiątych mm., wystarczy do smarowania ciśnienie minimalne. Ważne w tym przypadku jest to, żeby olej w misce był.
Wg. mnie, nie jest problemem brak rys po honowaniu na dotartej tulei cylindrowej. To kwestia czasu. Jest ważniejszy problem. Próg. Nowy pierścień uszczelniający (górny), będzie uderzał o próg na tulei. Znam trzy sposoby (harcerskie), których osobiście nie polecam jako rozwiązania trwałe. Podnieść tuleje względem bloku, o ile jest taka możliwość i tuleje siedzą. Małą szlifierką kątową zedrzeć próg, ale tylko próg. Górny rant pierścienia uszczelniającego zfazować, dopasować do istniejącego progu.
Ogólnie. Nie dopuścić do kolizji nowego pierścienia z progiem tulei. Bez tego manewru, w większości przypadków nowy pierścień pęka na kilkanaście kawałków. Konsekwencje bywają różne.

155

Odp: Generalny remont

Jeśli mu spalał olej, to może powinien tylko pierścień zgarniający wymienić, jeżeli "branie" oleju to wina pierścienia, a nie zaworów lub zgubionego korka wink
Jakoś nie jestem zwolennikiem takich prawie remontów, chociaż niektórym to działa.

156

Odp: Generalny remont

Wspominamy swoje szkoły ? Moja nauczyła mnie jak się pali, gorzałę wali (wino) i panienki rwie. Tyle. Jeśli chodzi o silniki, nigdy nie polecałem generalnego remontu, ograniczającego się do wymiany pierścieni tłokowych. To kosmetyka lub reanimacja, zależnie od stanu technicznego silnika.
Najpierw trafna diagnostyka albo bardzo dobra wróżka, następnie decyzja o remoncie i jego skali. Nigdy odwrotnie ! Nic na zasadzie "wydaje mi się". Mnie wydawało się, że moja jest pracowita i mądra. Zostało z tego wydawania tylko "i".

157

Odp: Generalny remont

Przy takich remontach nie wymienia się górnego pierścienia a jak bierze olej a nie dmucha w odme to wystarczy wymienić pierścień olejowy.To co teraz pisze to są sekrety mechaników i nie powinienem tego tu pisać.

158 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-02-07 13:18:18)

Odp: Generalny remont

Z tym ciśnieniem Pietia, to nie jest jeszcze tak źle. Niech Ci ten mechanik dokładnie sprawdzi filtr oleju, tzn. sprężynę zaworową, kulkę i dobrze niech przejrzy wirówkę filtra, czy przypadkiem nie jest wybita górna tulejka wirnika. Jeżeli sprężyna nie będzie wytarta, to niech podłoży jakąś podkładkę pod nakrętkę i powinno być O.K. Jak już macie rozebrany silnik, to sprawdźcie jeszcze dla pewności pompę oleju, czy tulejki nie są w niej już za bardzo powybijane.
Pierścienie na pewno poleciały Ci od brudnego powietrza. Sprawdźcie dokładnie cały układ dolotowy od filtra do silnika, czy przypadkiem nie ma gdzieś nieszczelności i koniecznie sprawdź gumkę/manszetkę od sprężarki. Ona lubi się przecierać i pękać - wtedy właśnie szybko lecą pierścienie.
No i najważniejsze, to sprawdź jak stoją tuleje. Kołnierz tulei musi wystawać ponad płaszczyznę półbloczka cylindrowego od 0,08 do 0,12mm, najlepiej to jednak 0,1mm.
Jakbyś czegoś nie mógł dostać, to daj znać.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

159

Odp: Generalny remont

Gdyby zaciągał brudne powietrze to i pierścienie i tuleje były by do wymiany. Z tego co pisał Pietia to tuleje są w bardzo dobrym stanie moim zdaniem zagotował go na 99%.Miałem podobny problem chlał na zbiornik ropy ze 4 litry oleju .Wymieniłem pierścienie musiałem zmienić jeden zestaw naprawczy bo tłok zrobił się kwadratowy i chodzi to już 3 lata. W zeszłym roku pekły mi pierścienie na jednym tłoku i o dziwo na tym co był wymieniany cały zestaw nie zdążyły uszkodzić tuleji więc zmiana pierścionków i chodzi dalej.Sprawdz jeszcze spreżarke ona też potrafi wypić troche oleju ale to można łatwo sprawdzić będzie ci wyrzucać olej zaworem od regulacji ciśnienia powietrza tak zwany psikacz.

160 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-02-07 22:36:01)

Odp: Generalny remont

A co to znaczy, "...tuleje są w bardzo dobrym stanie..."? Byłbym bardziej sceptyczny. O przygrzaniu też Pietia nic nie pisał.... Ja dalej obstawiam powietrze, ale to taka zabawa we wróżkę;-) Za mało konkretów i bez organoleptycznego zbadania, trudno cokolwiek pewnego powiedzieć.

Sprawdźcie jeszcze Pietia, przepływ wody pomiędzy pólbloczkami i kranik. Najlepiej odkręćcie je i zobaczcie czy nie są zapchane kamieniem.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.