Odp: ILE to ma koni
Senk juu za plusiki :smiley: i jakby co, to służę pomocą, ale niestety nie zawsze jestem tu obecny;-(
www.rajstop.pl - Raj dla stóp

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ILE to ma koni
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Senk juu za plusiki :smiley: i jakby co, to służę pomocą, ale niestety nie zawsze jestem tu obecny;-(
Fajne były też takie uniwersalne IFY W-50 dla rolnictwa. Samochód był w wersji krótszej niż zwykły z napędem na dwie osie i zamiennie zakładało się na niego wywrotkę, beczkę do wody, mleka, gnojowicy, rozrzutnik do obornika i nawozów. Wszystkie te urządzenia były sprzedawane na eleganckich stojakach w komplecie z jednym samochodem. Fajna sprawa, ale już rzadko spotykana. Przedwczoraj w Niemczech widziałem dwie takie IFY. Obie miały założone rozrzutniki.
"...Pierwotnie, jeszcze przed II Wojną Światową, silniki te (ich pierwotna wersja) były montowane w samochodach Horch. Tłoki były tu płaskie i miały sworznie o średnicy 40mm, wał miał tylko 3 podpory główne, a pompa olejowa była zarazem kołem pośrednim. Głowice w tych silnikach były zupełnie inne niż obecnie, a mianowicie komory wstępnego zawirowania razem z wtryskiwaczami były przykręcane z boku głowicy (podobnie jak w Multicarze M 24 i 25), a końcówki wtrysku były takie jak od Robura. W głowicy był tylko jeden otwór ssący (pomiędzy wtryskiwaczami) i dopiero wewnętrznymi kanałami było rozejście na poszczególne zawory. Były to najsłabsze silniki tego rodzaju. Po wojnie zaczęto silniki te wkładać, do Sachsering’ów S 4000-1 (popularny Zaks)...."
No, w końcu udało mi się strzelić kilka fotek tego pierwszego modelu silnika 4VD. Jakość kiepska, bo zdjęcia robione telefonem, ale ładnie widać wszytko to co istotne.
witam
Tak czytam i czytam są na forum osoby posiadające doktorat z forszmita
może któryś z nich umieściłby na forum jakieś wykresy moc - obroty - moment obrotowy - zużycie paliwa itd?
Wszytko by było jasne i klarowne
pozdrawiam
Doktoratu co prawda nie mam, ale średniej jakości wykres mam.
Jak ktoś ma dokładniejszy to niech wklei.
Mam prożbe może opisz to swoimi słowami bo nie wszysko z tego wykresu rozumiem.
Ten wykres to 3 w 1.
Na samej górze jest wykres mocy, po lewej masz moc w kW i PS. kW to kilowat, a PS to koń mechaniczny, na dole poziomo masz obroty wału korbowego.
Środkowy wykres to wykres momentu obrotowego, też są dwie skale jedna w Nm druga w kpm. czyli niutonometrach i kilopondometrach, a bardziej po polsku kGm, czyli kilogramometr
Dolny wykres przedstawia jednostkowe zużycie paliwa, podane w g/kWh i g/PSh, czyli gram na kilowatogodzine i gram na konio.... nie tylko język ale i klawiature moż na by połamać Gram na konia mechanicznego w czasie godziny.
Nie wiem czy kto zrozumie, ale spróbujcie
Dzięki teraz już jarze.To znaczy że przy 1500obr/min powinien mieć najlepszy stosunek mocy do spalanego paliwa.Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa z tymi żeliwnymi tłokami tu chodziło o silniki 4 garowe czy 6.
wow
Szczerze to watpiłem w to iż ktoś ma taki wykres szczęka mi opadła!
A ma ktoś taki wykres tylko z danymi w wyższych zakresach obrotów tak do 2800???
Ależ proszę bardzo. Co prawda nie do 2800, ale do 2300obr/min. Tak jak jest w samochodach.
No jak się okazuje nie ma rzeczy nie możliwych....
Pozdrawiam
... Silników jak i samochodów, w „naszym” zakładzie w Grudziądzu, który istniał pod nazwą „WNS Auto-Warnap” przerabiano rocznie w tysiącach sztuk (miesięcznie ok. 100 szt. silników i 30 sztuk samochodów) począwszy od wspomnianych wcześniej Horchów, Sachsering’ów S 4000-1 (które to miały drewniane szkielety kabiny obite blachą – blacharska cześć zakładu miała w tym celu specjalną stolarnie:-))
...
Jako ciekawostkę napiszę, że mój tata osobiście w tym zakładzie przerabiał 4 Sachsering’i, które grały główne role w filmie „Daleko od Drogi”. Przeróbka polegała tam na wmontowaniu do nich najnowszego wówczas modelu silnika 4VD i tylnego mostu z samochodu W50, oraz odnowieniu drewniano-blaszanej blacharki i poprawieniu ogólnego stanu technicznego tych aut. Kolejną ciekawostką jest to, że w czasach gdy wprowadzono u nas benzynę na kartki, powszechne stało się przekładani tych silników do Ziłów.
...
P.S. W miarę przebłysków pamięci postaram się odpowiednio uzupełniać tą wiadomość;-)
No i znowu znalazło się coś ciekawego. Stronka poświęcona powyższym Sachsering'om itp. - http://www.s4000-1.de/index.html
Jest też tam fajna fotka pierwszego modelu "naszego" silnika 4VD - http://www.s4000-1.de/em4-20.html. W nim pompa olejowa nie była jeszcze piątą panewką i nie było z nią tych problemów co teraz. Była wymienna :-))))
W ogóle to fajny kawałek historii...
Noo^^;D
Niezły motorek^^;D
Nuwka nie smigana^^;D
Fajnie fajnie^^:D
PiotrK wrz linki przeglądając je znalazłem zdjęcie protopu FT 4520
http://www.fortschritt-landmaschinen.de … ktoren.htm
a potem znalazłem
http://mitglied.lycos.de/landmaschinenb … rtel18.htm
taka mniejsza wersja 323
a co sadzicieo 303. 200km silnik lejland .pozdrawiam
sadzicie sorki;)
Sprzęgło i skrzynia nie wytrzyma, tyle sądze ja, do tego ciągnika nie potrzeba już więcej mocy, siłe uciągu ma ogromną przy bardzo ekonomicznym zużyciu paliwa, porównaj sobie np z ursusem 1224, moc porównywalna, a zdolności? Nasze Forszajki górą :smiley:
no tak zgadzam sie z toba ten ciagnik nie potrzebuje wiekszego silnika mam znajomego co przerobil na taki silnik i wiecej mu pali a sile uciagu ma taka sama chyba ze m8u wsadzi tone obciaznikow
No ja np. testowasłem swojego zt303 i kolegi 1224 i podpielismy sie pod 3 przyczepy z pszenica i On mi zrywł podworko po kolana i do tego skakał a ja obrociłem kołami moze o tam 1/4 okregu i ruszył;D
A 1224 skakał jak glupiii jak kałczuk;D
I oto dowod na to ze jesli nasze Fortschritty tyle waza to ich zaleta a nie wada;D
Dziś byłem u pompiarza ( z reklamacją) przy okazji wspomniałem mu o podkręcaniu pompy.
Ustawił na 2100 bo twierdzi że nie których egzemplarzy pomp nie da się kręcić szybciej bo sprężyny nie nadarzają z cofaniem tłoczków ..... i moja do nich należy
Tak że nie każdą pompę da się od tak podkręcić
Jutro zakładam moją zobaczę jak będzie palił
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ILE to ma koni
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo