Odp: Skrzynia Biegów
tomku a masz może opis do tego rusunku?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
tomku a masz może opis do tego rusunku?
panowie potrzebuje jakieś sklepy zęby dokupić uszczelki do skrzyni biegów? pod wszystkie dekle itd . jest to wogule osiągalne?
Jasne że jest , w dziale linki i inne wskazówki są adresy sklepów znjdź najbliższy Twojemu miejscu zamieszkania albo w górnym pasku menu masz bezpośredni link do sklepu na dolnymśląsku sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową
a wiecie czy w tym sklepie dostanę katalog do 303?
Katalog 303 masz do ściągnięcia w dziale "literatura i instrukcje"
któryś z forumowiczów napisał że zrobił centralne smarowanie skrzyni inny pisał coś o pompce którą się montuje w celu smarowania, jeszcze ktoś inny napisał że w starszych modelach 323 jest coś takiego..... . W sobotę zmieniałem olej. I przyjrzałem się temu i owemu.
Według mnie to cud że te skrzynie w ogóle jeszcze nadają się do użytku po tylu latach eksploatacji. Przy pełnym stanie oleju w skrzyni jest go około 10 - 15 cm w każdym razie niewiele. Łożyska na górnym wałku muszą przeżywać katusze szczególnie kiedy pracują po dłuższym postoju.
I taka sprawa
Chcę sobie zrobić takie smarowanie. I wpadłem na taki pomysł ( rozwiniecie pomysłu kolegi z forum) przy siłowniku włączającym żółwia ( pod podłogą pod kierownicą na środku) jest taki trójnik wydaje mi się że jest to powrót z wspomagania hamulców i sprzęgła. tak sobie myślę co za różnica czy olej popłynie do zbiornik oleju czy do skrzyni a dopiero potem do zbiornika? ewentualnie trzeba by zrobić taką redukcję wielkości otworów w śrubie która łączy wąż z zbiornikiem by nie ciśnienia oleju w układzie
Wydaje mi się że porządnie smarowana skrzynia ( od góry) będzie pracować dłużej, lżej będą wchodziły biegi, no i powinno być ciszej
Prośba do was
Jeśli macie zdjęcia układu już działającego to zapodajcie. Wszelkie uwagi i złote myśli też mile widziane
Myślę że to bardzo dobry pomysł nawet nie trzeba trójnika tylko cały przepływ od wspomagania puścić na skrzynie.
ja w swoim 303 mam oryginalnie smarowanie ciśnieniowe górnego wałka, jest osobna pompa, filtr i nawet czujnik ciśnienia. Dziwne że z tego zrezygnowali, ale może za drogi ten bajer był.
Dario zrób jakieś foto tego wynalazku
Właśnie pokaż gdzie jest smarowanie w którym miejscu się przewiercić a może są fabryczne wejścia.
Wewnątrz skrzyni nie mam najlepszego zdjęcia, ale coś poglądowo widać
Tata nie chodzi mi o ten który idzie od sprzęgła raczej jego wspomagania do skrzyni tylko przewód tuż obok włącznika ( siłownik pneumatyczny) żółwia dokładnie na środku pomiędzy hamulcem a sprzęgłem pod podłogą. Trójnik a od niego wąż idący do głównego zbiornika.
Z tego co wiem olej tam krąży cały czas.
Dario ja widzę że to nie jest byle co myślałem ze będzie dziuraw obudowie i olej będzie się lał po zębach a tu masz wężykiem do łożyska!!!
I tu masz rację nadal nie wiem gdzie połączyć wylot ze skrzynią.
Wylot czyli gdzie pompa tłoczy olej do skrzyni ?
Na obrazku nie widać dokładnie a kłaść dzisiaj nie chciało mi się pod potwora. Olej z pompy idzie w górę gumowym wężem, który jest dokręcony do końcówki w lewym górnym rogu obudowy skrzyni (lewym górnym czyli jak siedzisz w ciągniku to w okolicy lewej nogi). Ta końcówka z drugiej strony ma dokręconą metalową rurkę, którą trochę widać na ostatniej fotce. Następnie ta metalowa rurka jest połączona z odkręcalną częścią obudowy 2 łożyska. Tam olej wchodzi i dalej płynie sobie wewnątrz wałka i smaruje przez otwory łożyska, co do kół zębatych to teraz nie powiem czy one też mają otwory którymi olej wypływa, ale obok nich z łożysk igiełkowych musi wypłynąć. Zresztą dolne koła zębate są w oleju więc górne są smarowane. To bardziej ma łożyska smarować.
Jeszcze fotka z katalogu
Dzięki kolego teraz jestem bliżej niż dalej podłączenia.
Koledzy może ma ktoś z was zdjęcie rysunku skrzyni biegów z katalogu do zt 323A bo mam tenże katalog lecz brakuje w nim paru stron (min. tej), a nie mogę nigdzie znaleźć. Byłbym bardzo wdzięczny.
dokładnie czego ci brakuje w moim katalogu jest tylko jedna strona z korpusem skrzyni pozostałe to strony z poszczególnymi wałkami trybami itp
W moim katalogu brakuje strony z górnym wałkiem i z korpusem. Resztę mam.
Panowie w 323.Jak siedzimy i zdejmiemy blachę spod nóg to widzimy skrzynię biegów i dokrecone do niej wodziki które są w obudowie którymi zmieniamy biegi.Jest to umocowane w poprzek skrzyni i biegnie w prawa strone do lewarków zmiany biegów i grupy.Pytanie moje.Czy jak odkręce tą całość od skrzyni to nie powypadają mi jakieś wodziki do skrzyni?Musze to przeglądnąć i poregenerować.
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo