9,321

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Da się wszystko zrobić tylko trzeba dobrze zdiagnozować i w większości przypadków podłubać w skrzyni a tego się wielu boi i stąd ciągłe problemy. Co innego elektryka ale to się rzadko psuje. Wracając do skrzyni to głównie sam operator ją sobie psuje a im więcej hydrauliki i półbiegów tym lepiej można popsuć. Używa się tej skrzyni jak każdej innej tylko trzeba to robić z głową a rolnicy w tym kraju niestety jeszcze nie wszyscy dorośli do skrzyń synchronizowanych gdzie jest więcej biegów i są one inaczej sterowane niż drążkiem i następny problem to ci wiejscy "fachowcy" którzy "robią" za parę groszy bo w większości przypadków jest nie wielki problem ale po ingerencji takiego szpeca robi się już poważnie i koszty naprawy rosną czasem z kilkuset zł do kilkunastu tyś.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

9,322

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

TO może jakaś instrukcja używania skrzyni 4 biegowej z 4 półbiegami....

9,323

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Tylko jak wiedzieć jak najlepiej się obsługiwać przy takiej skrzyni ? Bo tak naprawde za 40 tyś można dość spory ciągnik kupić... tak samo jak DF 6.81 znajomy ma no i skrzynia kaput ale dobre kilka lat robił ale przyszedł czas a teraz stoi nie wiem miał coś robić albo kupić drugiego a tego na części albo sprzedać na części...

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

9,324

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

No nie wiem co takie narzekanie na te MF. W okolicy kilka jest i chodzą. W razie awarii da się bez większych problemów ogarnąć tylko trza mieć kumatego majstra. Znajomy co świadczy usługi to ma już 8 albo 9 sztuk MF i sami je ogarniają. Ostatnio jego syn zatrudnił się u Korbanka w serwisie to już całkiem. Ja akurat mam kumatego sąsiada i dodatkowo jego brat jeździ na tych wszystkich ustrojstwach u henia a i z eksploatacją jest na bierząco

E 516 na części
Telefon 695 076 269

9,325

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

jamir12 napisał/a:
Andrew89 napisał/a:

Jamir12 Mógłbyś podać przykład?

Czego przykład Ci podać?? Określ się konkretnie.

Chodzi mi o przykład tego jak operator sam sobie może skrzynie w MF popsuć

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

9,326

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Z MF są problemy, głównie spowodowane złym stanem oleju bo po co go wymieniać czasem też operator sobie psuje zbyt szybko i przy zbyt dużej prędkości zmieniając półbiegi w dół ale i też przy zbyt dużym obciążeniu w górę. Te skrzynie w ten sposób sypią się w transporcie i przy ciężkich pracach polowych i nie przez to że mają za ciężko tylko przez to że przy zbyt dużym obciążeniu używa się półbiegów. Co do Agrotrona jak dobrze pamiętam ma on rewers EHR i w nich lubiały się ukręcać wałki na zmienniku kierunku jazdy jak i wybijać tuleje w korpusie i traktor przestawał jechać bo pierścienie nie są już w stanie uszczelnić. Wałek pęka od zbyt dużej prędkości przy zmianie kierunku jazdy a korpus pada znów przez za długi wałek sprzęgłowy który łączy sprzęgło ze zmiennikiem.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

9,327

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

to przy duzym obciażeniu nie uzywac półbiegów? np mam 2 przyczepy jade pod góre ciągnik nie daje rady to nie mam uzywac półbiegu?

Rolnik z powołania:-)

9,328

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Pajej napisał/a:

to przy duzym obciażeniu nie uzywac półbiegów? np mam 2 przyczepy jade pod góre ciągnik nie daje rady to nie mam uzywac półbiegu?

No i to jest Polski chłop nie ubliżając nikomu. Przecież jak jedziesz pod górę i wiesz ile ciągniesz za sobą to dla mnie jest raczej logiczne że przed wzniesieniem dopasowuję bieg lub prędkość żeby wjechać bez zmiany biegu bo pod górę to możesz sobie operować biegami ale w osobówce a jak już chcesz to robić to zrzucenie jednego półbiegu nic nie da i trzeba zrzucać kolejne to lepiej w tym wypadku zredukować bieg niżej a zostawić połówki tam gdzie są no ale po co sięgać do lewarka który znajduje się daleko od kierownicy jak łopatka od połówek w MF jest tuż pod nią. Według mnie ta zasada dotyczy wszystkich maszyn nie tylko MF ale może inne traktory są bardziej "debiloodporne" miż MF. Jeśli kogoś uraziłem to Przepraszam ale inaczej tego nie umiem ująć.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

9,329

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

No tak wtedy silnik daje ogromny moment obrotowy na skrzynie a ona musi to jakoś utrzymać... No to już pomału rozumiem... Mądrego to i dobrze poczytać... wink

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

9,330

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Jamir mnie nie uraziłeś i ja Ciebie też nie chcę urazić ale piszesz dyrdymały ....
Półbiegi zmieniane bez sprzęgła pod obciążeniem właśnie po to są aby zmieniać je pod obciążeniem .
Nie wiem jak w MF są rozwiązane sprzęgła i uszczelniacze , czy sterowanie jest pusto -pełno , czy jest regulowana ilość oleju w określonym czasie . Wszystko jak dobrze wiesz ma wpływać na czas załączania biegu jak i również rozłączania poprzedniego sprzęgła .
W jcb 530/70 jest na przykład sześć sprzęgieł na 4 biegi w przód i tył załączonych po dwa w różnych konfiguracji .
Do czego zmierzam ? do tego że to sterowanie i jakość oleju  w głównej mierze  odpowiada za poprawną sekwencję załączanie sprzęgieł tak aby załączały się z odpowiednim poślizgiem i na czas zdążyły się rozłączyć .

9,331 Ostatnio edytowany przez jamir12 (2016-12-19 15:14:46)

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

MF serii 3xxx to prosta skrzynia mimo sterowania elektrycznego jak znajdę zdjęcie przyspieszacza i opisz to zeskanuję i wrzucę i w tej skrzyni jak wszystko działa normalnie i elektrozawory nie są zapchane to jest tak że jedna cewka cewka puszcza a druga załancza. W nowszych modelach cewki są sterowane co pozwala na płynne przechodzenie z jednego biegu na drugi i u Ciebie pewnie tak jest. Ale MF ma trochę inaczej rozwiązany przyspieszacz. Późniejsze serie już miały płynne przejście tylko ta seria 3xxx taka dziwna jest i dlatego w tej serii najlepiej kupować z jednym półbiegiem bo najmniej awaryjne jest. Koseś, Steyr ten co masz powinien mieć nawet sterowane cewki od rewersu żeby płynnie ruszał. W serii 3xxx jak to nazwałeś pusto, pełno nie ma sterowania i nie ma płynności ale za to jest szarpanie i nie tyle w górę co w dół jak się przełancza.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

9,332 Ostatnio edytowany przez sarast (2016-12-19 15:59:40)

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

mój 3125 ma 1 półbieg  i faktycznie szukałem z taką skrzynią biegów bo te z 4  się szybciej sypią ,  szarpać lekko szarpie ale jak bez obciążenia zmieniam ,ale przy orce albo z załadowanymi przyczepami  to płynnie przerzuca , bo po to jest pólbieg  żeby wajchą biegów i sprzegłem nie machać, a w MF skrzynie  jak w każdym , filtry , olej , podstawa.

Leszek   dla kolegów'

9,333

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Jak dla mnie to bezsens pisać żeby nie używać półbiegów po to są jak automat załączy się to sam zmienia i dopasowuje do obciążenia i jego górka nie obchodzi i jak z ekonomiką aby z dołu górki jechać na niskim biegu.Ciekawe jak ocenić górę jak pierwszy raz się pod nią jedzie.Wesoło by było na trasie jak kierowcy ciężarówek by tak oceniali góry.

9,334

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Nie mówię jechać na najwyższym biegu po równym i nagle zmieniać półbieg w dół, to byłoby bez sensu bo nagle była by duża różnica prędkości ale skoro zdycha i da mu się półbieg niższy to nie ma aż takiej różnicy

E 516 na części
Telefon 695 076 269

9,335

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

ja tak w jd 6910 robiłęm jak zdychał nam pod góre z przyczepą to go półbiegiem w dół ile trzeba było i każdy po kolei jak mu brakło to znowu w dół jak już nie miałem rozpędu i brakło mi mocy to redukcja z E na D i jezeli działa to automat sam połówke dostosuje

Nie ma to jak FORTSCHRITT

9,336

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

jamir12 napisał/a:
Pajej napisał/a:

to przy duzym obciażeniu nie uzywac półbiegów? np mam 2 przyczepy jade pod góre ciągnik nie daje rady to nie mam uzywac półbiegu?

No i to jest Polski chłop nie ubliżając nikomu. Przecież jak jedziesz pod górę i wiesz ile ciągniesz za sobą to dla mnie jest raczej logiczne że przed wzniesieniem dopasowuję bieg lub prędkość żeby wjechać bez zmiany biegu bo pod górę to możesz sobie operować biegami ale w osobówce a jak już chcesz to robić to zrzucenie jednego półbiegu nic nie da i trzeba zrzucać kolejne to lepiej w tym wypadku zredukować bieg niżej a zostawić połówki tam gdzie są no ale po co sięgać do lewarka który znajduje się daleko od kierownicy jak łopatka od połówek w MF jest tuż pod nią. Według mnie ta zasada dotyczy wszystkich maszyn nie tylko MF ale może inne traktory są bardziej "debiloodporne" miż MF. Jeśli kogoś uraziłem to Przepraszam ale inaczej tego nie umiem ująć.

tylko u mnie f fordzie jest taka sytuacja ze mam biegi bez sprzegła od 1 do 4 i od 5 do 8 na biegu 8 jade max 40 km i zeby nie uzywac półbiegu to musiałbym zredukowac do 4 a tam o ile dobrze pamietam to 15km to maks a wiekszość górek jakie mam w okolicy wjeźdzan na 6-7 biegu więc jak to widzisz? wciskać sprzegło zmieniac bieg guzikiem i puszczac sprzęgło? to jakies chore

Rolnik z powołania:-)

9,337

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

proponuje załozyc nowy temat-jak używać połbiegów:-)

9,338

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Też jestem ciekaw jak fachowo powinno się używać połówek, trochę próbowałem testować tą połówke u się w MF podczas orki, i robiłem następująco podczas wjeżdzania w pole wjezdzałem na połówce po ustawieniu pługa na danom głebokość wyłanczałem połówke i jechałem, pod koniec pola nie zwalnijac pedału gazu włanczałem połówke żeby zwolnić i zdązyć wyciągnąć powoli przód i tył pługa, oczywiście jak dostawał obciązenia obciązenie bo była np glina to połowka jak mu się zelżyło to wyłanczałem, Tak to powinno się odbywać?

9,339

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

wg mnie nie ma to znaczenia, przecież skrzynia jest skonstruowana pod takie własnie obciążenia. Kwestia używania będzie w instrukcji obsługi, kurcze a tak nawiasem to dochodzę do wniosku że trza jednak rozglądać się za fendtem, ma zmiennik momentu i silnik nie będzie tak agresywnie przenosił momentu obrotowego.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

9,340

Odp: Z cyklu znalezione na Allegro

Fenol napisał/a:

wg mnie nie ma to znaczenia, przecież skrzynia jest skonstruowana pod takie własnie obciążenia. Kwestia używania będzie w instrukcji obsługi, kurcze a tak nawiasem to dochodzę do wniosku że trza jednak rozglądać się za fendtem, ma zmiennik momentu i silnik nie będzie tak agresywnie przenosił momentu obrotowego.

to prawda jest Fend i traktory.

Leszek   dla kolegów'