Odp: Skrzynia Biegów
mam pytanie ktos sie orientuje jaka twardość stali powinna wystepowac w trybach do forsza??
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 39 40 41 42 43 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
mam pytanie ktos sie orientuje jaka twardość stali powinna wystepowac w trybach do forsza??
55 ale twardość to nie wszystko.
Powiem tyle... z całym szacunkiem do Pszenna, ale wiosną remontując tylny most i skrzynię tryb Z20 na ostatnim górnym wałku zamówiłem u nich. Na początku przyszedł mi za ciasny środkiem (o ok 2mm), po rozmowie tel i wykluczeniu że łożyska są złe przyszedł drugi już dobry wraz z łożyskami kolejnymi dla świętego spokoju. Złożyłem, przy jesiennych orkach pod pszenicę ten sam tryb mi rozerwało (na wstecznym jakoś wróciłem do domu), ponowna reklamacja również została uznana, skrzynię złożyłem na starym z ubytkami od PiotraK (ok 8 lat pracy na nim) i chodzi do tej pory, ale trzeba będzie wymienić ponownie na nowy od Piotra. Chciał człowiek zaoszczędzić 400-500 zł a tylko się narobił zamiast pracować.
i to jest bolączka 323 brak porządnych nowych zamienników a oryginały jak się znajdzie to cenowo przeganiają cenami części do nowego typu ciągników ,
No bo niestety te ciągniki zaprzestano produkować 27lat temu i zdani jesteśmy na to co prywaciarze wyrzeźbią.
Co do Skrzyń biegów. Takie pare informacji, dla tych co jeszcze mają wątpliwości.
Skrzynia zt 300, 303, 320 , 323, posiada identyczne przełożenia dla każdego z biegów.
Trzybiegowe skrzynie z zt300 i 303 nie mają biegu nr1.
Skrzynie bez przedniego napędu mają inne koło na wałku trybu atakującego. Zamiast z20 jest z23, jednak sano przełożenie jest niemal identyczne (będę w warsztacie to zerknę w notatkę i napisze dokładnie ile).
Część tylna górnego wałka jest taka sama we wszystkich skrzyniach. Jedyne co może zdziwić to to, że tryby z skrzyń trzybiegowych są po 3mm szersze.
Zębatki biegów 123 z zt300/303 są szersze jak w 320/323.
Obudowa skrzyni bez napędu nie ma miejsca na wałek od przedniego napędu. Dodatkowo koła WOM są inne.
Tryb przedniego napędu jest taki sam we wszystkich skrzyniach i ma 22 zęby.
To są rzeczy które zauważyłem po przeglądzie 10 skrzyń biegów z ciągników fortschritt.
Nie mają biegu nr 1.
Na górnym wałku zamiast zębów "1" jest gładko czy nie. bo piszesz że część tylna górnego wałka jest taka sama
W miejscu zębów od jedynki dą zęby od dwójki.
Co do przełożeń na kole wałku ataku ( ostatnie zębatki w skrzyni) to w 4x4 jest 20/37, w 2x4 jest 23/42, co daje odpowiednio 0,54054 i 0,54762. Różnica znkkoma.
Witam Panowie poszukuje kogoś kto posiada części skrzyni do 303. (potrzebny jest wałek który wychodzi ze skrzyni na przedni napęd pracuje on na łożyskach igiełkowych) chyba dobrze to wyjaśniłem 726656708 podaję swój numer gdyby ktoś coś wiedział proszę o SMS na pewno oddzwonię
Dzień dobry.
Dobry wieczór
W miejscu zębów od jedynki dą zęby od dwójki.
Co do przełożeń na kole wałku ataku ( ostatnie zębatki w skrzyni) to w 4x4 jest 20/37, w 2x4 jest 23/42, co daje odpowiednio 0,54054 i 0,54762. Różnica znkkoma.
Analizują to wszystko mam pytanie bo bamreras napisałeś ze wszystkie 4x4 mają taki sam tryb z20 to z i tu pytanie z ķąd różne szerokości tych zębatek (różnica bodajże 3milimetrów) do 323 na pewno idze szersza zebatka bo wiem z doświadczenia a w 303 może ma iść tą węższe?
Wg mnie zalży od serii lub dqty produkcji. Np skrzynia z zt300 z 72 i 80 jest niby ta sama, ale jest różnica w kilku trybach, a dokłaDnie w szerokościach.
Wg mnie zalży od serii lub dqty produkcji. Np skrzynia z zt300 z 72 i 80 jest niby ta sama, ale jest różnica w kilku trybach, a dokłaDnie w szerokościach.
Może i tak bo mam 2 sztuki nowe od Niemca i właśnie różnią się tylko i wyłącznie szerokością między małymi ząbkami a tymi dużymi bo reszta identyczna jest . Dlatego nie daje mi to spokoju bo może któraś to podróbka ale na 100%ze starych zapasów wykopane od niemiaszka.
nie lepiej iść do firmy co dorabia tryby i daje jakąś gwarancje? podać tylko wszystkie parametry zębatki,wiadomo ryzyko jest,ale jak chce sie mieć nowe,to pewnie i tak lepiej jak pszenno
Witam panowie wracam do problemu swojego ze skrzynią. Skompletowałem juz części. Kupiłem zębatkę z20 w Pankowie niby daja rok gwarancji itd. Że ma te 52 twardości. Zawiozłem dziś do pobliskiego zakładu tokarskiego itp I zbadali mi twardość wahało sie od 46-47 Zadzwoniłem do pankowa i stwierdził ze musi miec te 50-52 ale że padanie powinno się zrobić spektometrem nie zwykłym miernikiem twardości i że na pewno dobra jest.
Co do starej zębatki po wyjęciu jej ze skrzyni biegów ( wieczorem dam fotkę) dosłownie odcisnięte są rolki łożyska w niej i po zbadaniu twardości miała 23- 25. Wiesiu z Postolic rzenił mi kity ze Panków bierze u niego zębatki póżniej po obejrzeniu zębatki stwierdził musiało mi zblokować tylny most a potem że jeżdziłem bez oleju I co potem po obejrzeniu nowej stwierdził ze i tak licho wykonana, To ja mówie to jak skoro to z pana rąk wyszło to jak pan taki towar sprzedaje. Nie wiedział biedny co odpowiedzieć...
Ale do rzeczy pytanie czy ta zębatka z 46-47 nie nadaje się?
wiesiu rudy h,,,, robienie z siebie ofiary najlepiej mu wychodzi , coraz mniej od tych pożal się Boże sprzedawców potrzebuję i to mnie cieszy najbardziej.
Mój wyjęty ze skrzyni miał 60 a nowy miał 63 .... o ile dobrze pamiętam.
Pytanie ile warte te mierniki...
prędzej czy później ktoś sie za nich weźmie,tak jak było w agrommach z zębami do zgrabiarek,talerzami do talerzówki czy zębami kultywatorów,talerze były robione ze zwykłej blachy,a zeby do zgrabiarki ze zwykłego drutu,także rolnikcy je gieli na oczach sprzedawców,teraz już takiego szajsu bynajmniej u nas wiele nie widać,ręka sprawiedliwości kiedyś na nich zapadnie.
Krzysiek tylko że za twarda wydaje mi się ze też nie dobrze. Myślę włożyć tą swoja zębatkę. Dają rok gwarancji... po kolejnym sezonie zdejmę dekiel i zobacze jak ona będzie wyglądała.
to może jeszcze ja,nie chce sie wymądrzać,ale z tego co wiem zębatki powinno sie wymieniać parami,czyli nawet tego nie musimy widzieć że zebatka nie jest odpowiednio spasowana ze starą i mogą sie dziać cyrki,ale podważam też że nowa byla z gównolitu.
Strony Poprzednia 1 … 39 40 41 42 43 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo