201 Ostatnio edytowany przez Andrew89 (2017-04-27 11:08:34)

Odp: Ford TW-15

jamir12 napisał/a:

Nie wiem czy ten model miał hamulec wałka czy nie ale jeśli da radę kręcić na zgaszonym to albo jest za gęsty olej albo już totalny syf w skrzyni

Jeżeli ma hamulec walka i jest tak samo sterowany ciśnieniem oleju jak sprzęgło womu to na zgaszonym musi się dać kręcić  ręką. Darował byś sobie oskarżanie każdego o syf w skrzyni.wracając do forda to winę za to że się wałek nie załącza ponosi brak ciśnienia w koszu sprzęgłowym. Masz jakieś schematy do tego ciągnika?

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

202

Odp: Ford TW-15

Jamir ja myślę, że to właśnie opcja że zawór się nie domyka. Czytałem właśnie na jakimś angielskim forum że wystarczy unieść kabinę. Jednak plecak jest ciężki i trzeba go ładnie zdjąć a jeszcze ładniej założyć, dodatkowo nie ma dobrego podejścia żeby zakręcić kluczem... ogólnie to spróbuję podnieść najpierw. Chcę zrobić ten wałek, bo jakby forszaj ducha wyzionął to do siewnika i zbioru buraka nie mam ciągnika...
Olej zmieniałem jak kupiłem tj, rok temu ale spuściłem żółty piękny olej, bez żadnych syfów, a przez zwolnice jak zdejmowałem to zaglądałem do tylnego mostu i tam też było jakby wczoraj ktoś ją składał.

203

Odp: Ford TW-15

Andrew, ja nikogo nie oskarżam tylko po prostu wiem co potrafi być w skrzyni nawet mimo wymiany na nowy czysty olej zaś co do hamulca nie jest tak do końca jak piszesz bo są hamulce na sprężynie a po podaniu ciśnienia na pracę hamulec jest zwalniany i taką opcję miały starsze traktory z mechanicznym włącznikiem WOM żeby zachować płynny start ( mówię o mechanicznym włączaniu hydrauliki WOM). Grzegorz, na początek rozepnij dźwignię od wlącznika WOM bo pewnie tu jest problem. W skrzyni nic nie szukaj bo skoro działa normalnie to tarczki jeszcze są i szkoda Twojej roboty zaś co do schematów to raczej nie osiągalny temat no chyba że na stronie agrobuch.pl czy jakoś tak tylko nie wiem czy warto wydawać pieniądze na literaturę do tak prostej skrzyni.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

204

Odp: Ford TW-15

Ja w swoim wyciagalem czyms takim i nic lepszego nie wymyślisz. Sam wkladalem plecak. https://www.google.pl/search?q=podnośni … R6TJ1pTTM:

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

205

Odp: Ford TW-15

No dobra, ale jak rozepnę dźwignię od włączania womu to co mi to da? Z zewnątrz wszystko wydaje się dobrze, a w obudowę idzie rurka i  tyle na zewnątrz. Rozdzielacz w środku i nic nie da się przy niem zrobić jak się nie rozbierze... Tak myślę, ale jak masz pomysł jakiś to dawaj będę winny browara.

206

Odp: Ford TW-15

Rozpięcie dźwigni da Ci tyle że będziesz mógł bardziej przekręcić tą częścią co wchodzi w most bo być może że jest źle wyregulowane cięgno i przez to te problemy a jak to nic nie da to uszczelniacze w zaworze puszczają co by było bardzo dziwne ale też możliwe choć tam jest coś ok 10bar ciśnienia.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

207

Odp: Ford TW-15

Tam jest tak że sprężyna zaciska tarczki a ciśnienie odpycha tą sprężynę? Czy ciśnienie oleju zaciska te tarczki?

208

Odp: Ford TW-15

Ciśnienie oleju dociska tarczki i wtedy ciągnie. Jak jakaś rurka zasilajaca idzie z zewnątrz to możesz sprawdzić jakie jest ciśnienie.  Jeżeli jest i po zmianie położenia dźwigni nagle się zgubi to musisz ściągać plecak. Jak nie ma ciśnienia to musisz szukać na zasilaniu

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

209

Odp: Ford TW-15

Właśnie dlatego pytałem jak to jest. Bo np napęd jak miałem mało oleju to przy szybkim skręcaniu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju na skrzyni i napę się załączam sam, coby oznaczało,że ciśnienie oleju odpycha sprężynę która ściska tarcze...

210

Odp: Ford TW-15

Grześ zamontuj trójnik i manomet i przynajmniej będziesz wiedział czy problem masz w hydraulice czy nie.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

211 Ostatnio edytowany przez Grzegorz89 (2020-02-23 20:48:34)

Odp: Ford TW-15

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/d4afefdb26e6.jpg
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/5ca5def90722.jpg
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/1f0f17b39274.jpg
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/91f8610a4e60.jpg
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7a4221e652a4.jpg
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/ee2862d645e5.jpg
Robiłem w zeszłym tygodniu przeglad  forda. Wałek wom kręcił się non stop i nie używałóem go przez to. Okazało się, że nie było tarczy hamulca i przy okazji wymieniłem uszczelnienia na podnośniku i koszu wałka. Przez wygnieciony oring zaworu przeciażeniowego podnośnik potrafił nie dać rady podnieść. Mam nadzieję, że posłuży długo, bo dostępność części niektórych katastrofa. Same uszczelniacze niedostępne, wszystko trzeba dorabiać. Tarczę hamulca wycięli mi woda w Lublinie zrobili fachowo nie ma co. Wydaje się, że skrzynia jest bardzo delikatna, jeśli chodzi o wielkość, jednak po tylu latach o dziwo ledwo widac ślady zużycia.

212

Odp: Ford TW-15

Dokręcam w fordzie pochwy zwolnic i nie wiem jakim momentem dokręcić. Śruby nowe fi 16, 8.8 twarde. Klucz na 180Nm ale wydaje mi się jakoś słabo.

213

Odp: Ford TW-15

Takie rzeczy to rurką z wyczuciem.

214

Odp: Ford TW-15

Właśnie wyczucia ostatnio brak. Powyciagałem śruby i teraz na nowych skręciłem na 180 i ma być dobrze.

215

Odp: Ford TW-15

Ja dziś zląkłem się że siłownik wspomagania podnośnika reni własnymi rękami rozerwałem wink Zlewając resztkię oleju nagle tłoczysko w jednej, cylinder w drugiej dłoni trzymałem yikes

216

Odp: Ford TW-15

https://zapodaj.net/b050fbb2be345.jpg.html

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

217

Odp: Ford TW-15

Zabieram się za rozbieranie forda i zaczałem od mierzenia ciśnień. Wieczorem zacznę przegladać instrukcję może dojdę po schemacie obiegu oleju,ale myślę, że zapytam. Przy mierzeniu na wyjściu hydrauliki mam ok 150bar i słychać zawór, że brzęczy. Jednak przy mierzeniu ciśnienia i uruchomieniu podnośnika żeby podnosił, ciśnienie wzrasta na tych samych obrotach do ok 180bar i zawór przestaje brzęczeć. Po podniesieniu do ustalonej pozycji sytuacja się powtarza, ciśnienie spada i zawór znowu się otwiera.
Mam chęć zmierzyć ile idzie ciśnienia na podnośniki, bo ciężkie maszyny słabo już podnosi. Dodatkowo mikropompkę zmierzę, bo na ciepłym oleju i wolnych obrotach jarzy się kontrolka ciśnienia oleju.