Odp: Skrzynia Biegów
Panowie a gdzie jest to zabezpieczenie i jak wygląda .
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 44 45 46 47 48 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Panowie a gdzie jest to zabezpieczenie i jak wygląda .
Zabezpieczenie to poerścień segiera c trzyma zębatkę by ona się nie przesówała. Powiedz czy jak kręcisz osią co wychodzi na przystawkę to oś wychodząca z tyłu osi wom kręci się tak samo? Jak tak to szukaj na końcu wałka czy jest wogóle ta zębatka, czy się nie przesunęło, czy jest łożysko na jej końcu.
Jak krece wałkiem co wychodzi na przystawkę to od strony wnętrza skrzyni też on się kręci. Potem on przechodz przez taką tuleję w kształcie wieloklinu na której są koła zębate od won i w tej tuleji też on się chyba kręci .Potem jest takie duże Koło zębate tuż przed łożyskiem i tam gdzieś w tym łożyski albo za nim jest połączenie z wałkiem ģłównym i tam jest problem.
Jaki wałek główny? I jakiw łączenie? Walwk przekazujący napęd na przód jest jednolity i leci po całości skrzyni, od tyłu aż do przystawki.
Człowieku bierz się za zwalanie górnego dekla bo tak czy tak nic nie naprawisz chyba że masz dobrego ginekologa.
Czyli wałek dający napęd na przód jest jednolity i niema żadnej możliwości rozłączenia poza ukręceniem , czyli od tyłu skrzyni aż po wyjście na przystawkę to jest jeden jednolity wałek i jeżeli on się obraca swobodnie w rękach od strony przystawki to jest ukręcony . Wolę się dopytać zanim rozbiórkę cały traktor a okaże się że wystarczyło jeden segier założyć. Nigdy wcześniej nie rozbierałem tego traktora więc proszę o wyrozumiałość.
Powiedz jeszcze czy jak kręcisz za wieloklin co w przeysrawkę wchodzi to ta oś od WOM kręci się z nią czy jest niezależnie? Wbij jakieś obroty dla walka aom i wtedy zobacz czy się ten wieloklin da obrucić.
A jak patrz sz z góry to na dnie skrzyn widzisz jeden czy dwa walki?
Co do zębatki to jak będzie że segier piścił to i tak skrzyniando wybebeszenia żeby to zalozyć. Tylko zastanawia mnie czy abycna pewno jest w tyle tyle luzu by tryb się na tyle przesunął.
Sprawa się wyjaśniła, wałek jest ukręcony z tyłu skrzyni przy samej ścianie od strony tylnego mostu.Załamał ciekawe ile taki wałek kosztuje
Tylko szroty nowego nie dostraniesz
Wiem pytanie w jakim stanie i za ile
Masz go wyjęte? To zębatka została na tej długiej części?
Walek moze kosztować 2zł/kg a moze oscylować kolo nawet tysiaka. Wszystko zależy od sprzedającego.
od zt 303 będzie pasował?
SIEMA wszystkim map problem z wyciągnięciem wałka sprzęgłowego. jak go wyciągnąć ?? bo chciałem wymienić łożysko na gornym wałku biegów bo się rozsypało a nie mogę wyciągnąć gornego wałka biegow bo nie mogę wyciągnąć wałka sprzęgłowego jak go wyciągnąć ,
No idzisz. Nie czytasz to nie wiesz, a kilka postów wyzej jest mega sciąga, a w niej w szystko uwIdzisz. Wiecej nie powiem, bo nam tez nic więcej nie chcesz powiedzieć.
Krzysiek jak duża rozbiezność w rocznikach to moze być drobna różnica
Nie nie wyjąłem go ale zobaczyłem z góry po zdjęciu dekla. Potrzebowałem po prostu człowieka do pokręcenia wałkiem i z góry zobaczyłem co jest. Urwał się na samym końcu ok. dwa cm przed kołem zębatym. Tak więc roboty w c..j może ktoś dysponuje takim walkiem i pytanie czy pasuje od 303 też ważne. A nawiasem co musiało się stać że się urwał?.
mam go dwóch lata i nic się nie działo silnik igłą skrzynia tez dobrze chodziła:D i nie dawno zaczęło mi co stukać na 3 biegu myślałem ze łożysko na głównej obudowie na skrzyni okazało się ze po zdjęciu dekla skrzyni okazało się łożysko na końcu górnego wałka skrzyni i wszystko mam rozebrane podpory ściągnięte ale żeby wyjąć górny wałek muszę wyciągnąć wałek sprzęgłowy ,teraz jest pytanie czy go tam cos trzyma jakiś seger ,zapinka ???
Skrzynia posrednia go trzyma. Musisz wywalic silnik, sprzęgło razem ze skrzynią pośrednią i będziesz miał luźny wałek górny.
Adam urwal się bo ktoś pewnie po asfalcie z włączonym napędem poganiał nie raz.
Jak go zostało 2cm od urwanego do koła zębatego to jewt jeszcze jedna możliwość. Jak wyciągniesz podjec do jakiegos pobliskiego zakładu co naprawia koła zębate itp, jak będą wiedzieli o co kaman to go poskladają. Tylko czy to będzie tańsze od zakupu innego walka to nie wiem.
Zobaczę jak wyciągnę ten wałek, w moim regionie to o części nie jest łatwo może ktoś ma namiary na taką część. Jak nie znajdę to będę szukał fachowców od składania wałków.
Marek. Przejrzałeś tyle skrzyń i tylko gdybasz czy będzie pasował?
Skoro przystawki pasują to czemu nie wałek. Po co by mieli tu coś zmieniać? Zmieniali u góry by było w czy wybierać a ten wałek....
Z drugiej strony z wałek wom z 303 323 nie pasuje. Ja dopasowałem z dwóch zrobiłem jeden.
Nie gdybam a mówie. Prosty przykład reduktora. Skrzynie z 30x i 32x zbliżone rocznikami mają prawie identyczne koła górne. Różnica szerokości uzębienia powoduje że górne koło reduktora II biegu haczy delikatnie w obudowe skrzyni. Wystarczło poprzekladać podkladki dystansowe i jeet ok.
A kilka dni temu miałem telefon o talkie koła reduktrora igość mówi że z 300 były o centymetr wyższe mufy (środki kół).
To samo dltyczy sprzęgła uls. Z wersji z centralnym smarowaniem jest wyższe i trzeba zebrać 5mm nkepotrzebnek tulei co wystaje za tylnym łozyskiem.
Wałek wstecznego. W trzysetkach jest skręcany, a 32x jest na segierach ( bynajmiej te które widziałem). Górny wałek tez się delikatnke różnił i nie poamiętam już czym.
Z walkoem od przedniego moze być rak jak z tymi powyżej. Lekko coś spasowac i ok.
Strony Poprzednia 1 … 44 45 46 47 48 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo