Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ pneumatyczny » Zawór powietrza i zbiorniczek
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Karlos chyba nie wiedzial jak sie cisnienie ustawia teraz bedzie widzial :beer:
Miras a tą instrukcje to lecisz od poczatku czy tylko wybrane momęty studiujesz ?
pod tą śrubką od regulacji ciśnienia, jak podaje Miras, jest taka delikatna gumowa membranka, wystarczy tylko troszeczke za mocno wkręcić tą śrubke i membranka przerwana(koniec dziewictwa), osobiście w swoim traktorku brutalnie pozbawiłem cnoty ten zawór.
Karlos chyba nie wiedzial jak sie cisnienie ustawia teraz bedzie widzial :beer:
Miras a tą instrukcje to lecisz od poczatku czy tylko wybrane momęty studiujesz ?
No staram się żeby ciekawiej było . :beer:
miras musi walic od dechy do dechy bo ja takze mam ta ksiazeczke szukalem w niej o regulacji cisnienia i nie moglem znalezc a tu prosze wlasnie siedzialem i zgrywalem zdiecie aby je wstawic wlasnie z tym ustrojstwem a tu miras mnie zaskoczyl wiec napisz mirku cos wiecej i co jak sie juz ta gumke przebije
Jak już pozbawisz zawór dziewictwa, to musisz poszukać albo oryginalnej membranki, albo z podobnego materiału wydłubać coś takiego samego, ja to zrobiłem z gumki z zaworu hamulcowego od przyczepy, miałem taki stary rozwalony, ale na szczęście membranka była cała, tylko za duza, więc skalpelek i jechane.
Tata dobrze pisze jak kupiłem swojego to cały czas uciekało mi powietrze przez mały otworek koło tej śruby po rozebraniu okazało się że pęknięta ta membrana wymiana na jelczowski rozwiązała problem pasuje idealnie troszkę większy ale rozstaw otworów to samo koszt na złomie 20 pln .
a jak to to rozbebeszyc zeby bardziej nie popsuc
Po co chcesz to rozbierać ja musiałem bo uciekało powietrze.
bo na pewno zaworek stracil cnote krecilem nim we wszystkie strony ile wlezie i teraz cos nie trzyma cisnienia
Górę musisz odkręcić tą nakrętkę z ząbkami a potem tą normalną pod spodem tam jest taka mała sprężynka a pod spodem ta membrana jak wyciągniesz to zobaczysz czy jest cała.
a jak mozesz to opisz dokladnie jak to sie reguluje tzn co wkrecic co wykrecic
Zdjęcia zaworu rozebranego
Jeżeli nie ucieka powietrze górą to nie ma sensu rozbierać
jak chcesz to wyregulować to bez ciśnienia powietrza w układzie wycofaj tą śrubkę na śrubokręt do lekkiego oporu następnie jak masz za niskie to odkręć tą ząbkowaną nakrętkę i dokręć korpus górny kluczem 17 (zdjęcie u góry lewa strona) nie więcej jak jedna czwarta obrotu następnie dokręć tą małą 8mm na śrubokręt do wyczuwalnego oporu i odkręć o około 1mm (nie więcej bo może to spowodować pęknięcie membrany bo ta śruba to coś jak ogranicznik jej ruchu widać na dolnym zdjęciu działa jak odbój gumowy) następnie przeprowadż próbę i tak do skutku pamiętaj żeby regulować bez ciśnienia bo jak cofniesz tą małą na śrubokręt za dużo pod ciśnieniem to pęknie membrana.Zawór bezpieczeństwa a zarazem zawór upustowy (górne zdjęcie prawa strona dół) znajduje się na dole lepiej nie ruszać niech będzie tak jak jest fabrycznie.
Zawór bezpieczeństwa a zarazem zawór upustowy (górne zdjęcie prawa strona dół) znajduje się na dole lepiej nie ruszać niech będzie tak jak jest fabrycznie.
a jak juz pokrecilem to jak ustawic
Z ustawieniem tego będzie kłopot podam ci ile obrotów napiąć sprężnę odkręć nakrętkę włóż drut i wykręć tą śrubę, u mnie jak złapie gwint to jest wkręcone pięć obrotów.
Jako młody posiadacz ZT nie chce mądrzyć ale w zbiorniczku powinien być olej, pewnikiem jest specjalny do pneumatyki. W moim było coś zalane, denaturatem śmierdzące i w układzie syf i malaria ! Elektrozawory w części tylko działały i rdza. Pewnikiem wody też nie upuszczali ! Jak myślicie?
denaturat był po to żeby woda się z nim połączyła i na mrozie nie zamarzały zawory
Specjalnie bym nie pisał, ale przy okazji tego wątku.Ja przez tę gumkę na dole i z prawej strony fotografii kupiłem przed trzema laty nowy cały zawór -NRD.Nowego nie ruszam , chodzi dobrze. Chociaż na starym trzymał ciśnienie do tygodnia, a na nowym trochę dłużej jak dobę. Jakby mi ktoś powiedział skąd wziąć taką gumkę, która tam pasuje, to miałbym drugi zawór zapasowy, a tak mam bezużyteczny kawałek złomu. Ta gumka wygląda tak, że można ją byłoby nałożyć na koniec ołówka (ok. 1,2 cm długości) i ma zaślepioną górną część.
Poszukaj jakiegoś klocka olejoodpornej gumy i dorób taki grzybek. Oryginalnie w kosmicznej technologii to raczej nie jest wykonane
Witam,
Jako że mój zawór na szczęście jeszcze rozdziewiczony nie został, to poproszę o szczegółową instrukcję regulacji jegoż, w celu zwiększenia ciśnienia. Krok po kroku. Dziekuję
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ pneumatyczny » Zawór powietrza i zbiorniczek
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo