1

Temat: hamulce

niedawno kupiłem 323 i sprzedający powiedział że są zapowietrzone hamulce ale jak wziąłem  się za odpowietrzanie to zauważyłem że do zbiorniczka idzie powietrze ale jak  nacisne hamulec to przestaje bąbelkować ale gdy popąpuje pedałem do ubywa płynu ze zbiorniczka i nie wiem czy jest faktycznie zapowietrzone czy jest coś z pompą

2

Odp: hamulce

koledzy nikt nie pomoże sad:(

3

Odp: hamulce

Płynu ubywa bo przy odpowietrzaniu napełnia się układ to że lecą bąble do zbiorniczka to na początku też nic dziwnego. Jak już odpowietrzysz i dalej nie będzie hamulców to będziemy szukać

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

4

Odp: hamulce

a jeszcze się tak dopytam odpowietrzamy na zgaszonym silniku i normalnie pompujemy pedałem i potem odkręcamy odpowietrznik  jak w samochodzie   i dodam że pedał nie robił się twardy lecz nie wiem czy powinien w tym przypadku

5

Odp: hamulce

Na samym początku może być miękki, ale w miarę odpowietrzania powinien się robić coraz twardszy...
Odpowietrzanie na zgaszonym, na uruchomionym silniku...jeden pies, nie ma żadnej różnicy.
Ważne, żeby deptać do końca, żeby płynu było dosyć, no i najważniejsze odpowietrzamy po kolei: pompa (obydwa wyjścia), rozdzielacz, koła przód prawy, lewy, tył...etc. (odpowietrz sobie też sterownik pneumatyki przyczepy, choć jest on niżej wink )
Jak już odpowietrzysz, a pompa jest sprawna, to podczas naciskania i zwalniania pedału w zbiorniku poziom płynu nie powinien się zmieniać, nie powinno być żądnych bąbli powietrza etc..
Sprawdź drożność przewodów doprowadzających płyn do pompy wink

6

Odp: hamulce

Dziśaj dobierałem się do przednich chamulcy w moim 323 bo uszczelniacz puścił na tłoczku .Mojm zdziwieniem było to że byłem pierwszą osobą która tam zajżała od kąd sprzęd zszedł z taśmy produkcyjnej,wszystko w stanie idealnym oprucz tłoczka oczywiście zapodałe nowy za 58 netto nie było sensu regenerować starego .Ciekawe czy te nowe ciągniki po 23 latach tesz tak będą dobrze wyglądać i nadawać się do pracy

Świat należy do młodzieży Stary robi Młody leży

7

Odp: hamulce

Ja w moim 323 też sprawdzałem przednie hamulce cylinderki nowe szczęki bez śladów zużycia wątpię aby w nowych ciągnikach po tylu latach układ hamulcowy był w takim stanie jak w moim

8

Odp: hamulce

Witam smile
od niedawna jestem posiadaczem fotrschirtta 325 i moje pyanie brzmi nastepująco ; czy jest mozliwośc zeby płyn hamulcowy uciekał do pompy wspomaganai ? Poniewaz hamulców brak a płyn ucieka. jak pompuje pedałem to pokazuja sie bąbeli  ? zapowietrzony ukłąd ?

9

Odp: hamulce

może byc ale moga byc też  walnięte   tłoczki hamulcowe . między pompką hamulcową i wspomaganiem jest taka mała dziureczka zobacz czy tamtedy    płyn nie cieknie tobie

GG 16238418

10 Ostatnio edytowany przez androl (2017-08-29 21:12:05)

Odp: hamulce

https://iv.pl/images/06815293914684353097.jpg

http://i65.tinypic.com/b503t3.jpg

Przy okazji lokalizowania wycieku w hydraulice, zlokalizowałem wyciek  płynu hamulcowego z tego ustrojstwa , wspomagania hamulców przodu, wżer w odlewie. Jak wyeliminować to ustrojstwo ? i tak przód chyba nie hamuje.

11

Odp: hamulce

to dziadostwo steruje hamulcami na przyczepe sekcją przednich kół i tylnych jak zaślepisz przewód który wychodzi z sekcji na przednie koła powinno być ok ale nie pamiętam czy tylnymi nie wypcha wszystkiego ja długo miałem to odpięte kiedys jak robiłem hamulce postanowiłem to uruchomić odziwo działa i nie cieknie ale za to dalej z zaworu zwiewa powietrze i jeszcze raz musze to zrobić

Nie ma to jak FORTSCHRITT

12

Odp: hamulce

Według mojego rozeznania to powietrze wspomaga hamulce przodu, od przyczep jest drugi zawór.

13

Odp: hamulce

Ja to robiłem nie dawno bo mi znikły hamulce w przyczepie.  zblokowało się to dziadostwo i nie podawał powietrza na przyczepę. To odcina dopływ powietra do przyczep. Powinno miec podłączone 2 przewody od pompki hamulcowej jeden od przodu drugi od tyłu. u mnie długi czas działalo na jednym przednim.
Androl powietrze niczego nie wspomaga.
to jest tak że jak zaciągasz ręczny to zawór mechaniczny puszcza powietrze na zawór pneumatyczny, w tym że przesuwa się tłoczek i zamyka dopływ powietrza do przyczep.
Gdy naciskasz pedał hamulca ciśnienie hydrolu  popycha tłoczek który zamyka powietrze na przyczepy.  te tłoczki są tuż za tym dynksem ze zdjęcia.

14

Odp: hamulce

androl ten wżer to chyba nie wżer tylko otwór fabryczny, u mnie w tym samym miejscu syczało powietrze tylko że od strony ramy ale po uszczelnieniu tylnych cylinderków i regulacji przednich szczęk syczenie się uspokoiło i hamulce działają dobrze wiadomo że jak cieknie z rozdzielacza to prawe koło słabsze ale nieraz je przypale i jest ok.  lepiej jak tył hamuje bo przód to tylko wybija sworznie w kołysce

15 Ostatnio edytowany przez androl (2017-08-30 08:35:22)

Odp: hamulce

Niby zrozumiem, jednak zawołam kolegę mechanika żeby czegoś nie zepsuć. Oczywiście pokaże mu wasze posty. Przez ten otwór wypływa mi płyn, nie odpalając ciągnika, przycisnąłem ręką pedał hamulca zaczął bomblować. Płyn dolewam cały czas, hamulce w przyczepach działają z nim lux.

16

Odp: hamulce

Ja to ostatnio miałem całe rozebrane przed akcją umyłem dośc dokładnie myjka i chyba dziury tam nie było.
Dziura jest a hamuje  bo to ustrojstwo ma 2 tłoczki jak w pompce, ucieka Ci z jednej sekcji a jedna wystarczy by to działało.  poza tym to chodzi tak lekko że nawet zapowietrzone bedzie działać lux.
bież *** i rozkręcaj dziecinnie proste...

17

Odp: hamulce

Wyczyściłem szczotką, wziąłem lupę a tam malutki idealnie okrągły otworek. Telefon do MAREKPE wyłożył mi łopatologicznie to o czym piszecie. Odkręciłem całe to ustrojstwo razem z zaworem powietrznym no i manszety do tego hydraulicznego już zamówione u PiotraK. Zawór powietrzny rozebrany wyczyszczony.

18

Odp: hamulce

czyli w dynksie jest dziurka....

19

Odp: hamulce

myślę że są 2, tylko ta tylna zagnojona

20

Odp: hamulce

Tak 2 ten od strony zaworu powietrza większy dobrze widoczny gołym okiem. Zasilany ten dynks dwoma przewodami z obu sekcji pompki hamulcowej. W środku 2 tłoczki gdyby jedna z sekcji pompki hamulcowej nawaliła i tak hamulce na przyczepę będą.