1 Ostatnio edytowany przez kellyq (2018-01-26 17:46:18)

Temat: Silnik kilka pytań

W końcu się udało i na podwórku stoi zt 303 z 71roku.

Nurtuje mnie kilka pytań:
1. Czy pompa wtryskowa smarowana jest olejem napędowym. Bo nie widzę żeby miała spust oleju, nie ma miarki itp.

2. Mam filtr oleju płytkowy, aktualnie przeczyściłem go ale czy nie lepiej byłoby wsadzić inny? Wyczytałem że pasuje filtron OM524

3. Puszcza mi trochę olej spod wymiennika ciepła tego w misce olejowej, tam jest uszczelka prawda? Czy wszystkie zt miały taką samą tą uszczelkę? A może silikon w rozsądnej ilości?

4. Miałem urwaną szpilkę od kolektora wydechowego, udało się ją wykręcić, ktoś już przerobił to z M10 na M12 ale ten gwint M12 jest już fee. Jak głęboko mogę wiercić żeby z powrotem obsadzić dłuższą szpilkę na M10. Boje się żeby nie za głęboko to było.

5. Termostat jest wywalony, chciałem kupić nowy tylko nie wiem w którą stronę go się zakłada, podejrzewam że tym zgrubieniem od strony chłodnicy, tak?

6. Jakiś patent na zawór elektromagnetyczny świecy płomieniowej jest czy trzeba kupić nowy?

7. Czy w misce olejowej jest jeszcze jakiś filtr? Bo widziałem na thu uszczelkę jakiegoś filtra w misce

8. Da się zdjąć miskę olejową od dołu?

2 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2018-01-26 18:47:54)

Odp: Silnik kilka pytań

1. pompa  zwykła olej silnikowy ,  ma śruby  do spustu .
2. lepiej  zostaw  ten
3. Uszczelka i wszystkie miały taką samą .
4. na taką samą gęłbokość  co  stara
5. nie  mam to  nie wiem
6. Nowy raczej , ja mam świecę z mf 255
7. jest siatka
8. tak

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

3

Odp: Silnik kilka pytań

dzięki, a z tą pompa to gdzie ten spust i gdzie wlew bo już zgłupiałem ja tam nigdzie tego nie widzę, jest tylko odpowietrznik taki wkładany nie na gwint tylko na wcisk.

4

Odp: Silnik kilka pytań

1. posiadają też smarowanie centralne od sprężarki
6. świeca jak kolega pisze z mf 255 z zaworkiem wbudowany
7. siatka w wymienniku ale jej się nie czyści. a jeśli chcesz uszczelnić wymiennik nie musisz ściągać misy a spust oleju masz pod regulatorem obrotów

5

Odp: Silnik kilka pytań

dalej nie kumam, pompa w żaden sposób nie jest połączona ze sprężarką, właśnie apropos sprężarki tam też nie widzę korka wlewu ani spustu.

6

Odp: Silnik kilka pytań

Znaczy się sprężarka i pompa były na centralne smarowanie ale poprzedni właściciel je zlikwidował

E 516 na części
Telefon 695 076 269

7

Odp: Silnik kilka pytań

co do punkt 4 to też wyrwała mi się szpilka i tata przewiercił przez całą głowice i z drugiej strony założył nakrętkę

8

Odp: Silnik kilka pytań

to co teraz że smarowaniem pompy, jak z niej spuścić to co w niej jest teraz.

9 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2018-01-26 19:49:12)

Odp: Silnik kilka pytań

1. Są różne typy pompy w e512 mam oddzielnie zalewane  sekcje pompy i regulator  .  Spustu szukaj też w okolicach pompki zasilającej po jej prawej  stronie gdzieś na dole jak na nią patrzysz  jest  to śrubka na  mały  kluczyk  10 lub 12 nie  pamiętam  . Nie mam  śrubki do kontroli poziomu,  mowa o mojej e 512 . w 323 silnik  na palecie i przykryty folią  na dworzu  .
7. Uszczelka w wymienniku jest gumowa trzeba z nią ostrożnie ,  sylikon tam to  kiepski pomysł .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

10

Odp: Silnik kilka pytań

https://images84.fotosik.pl/975/81ece1a5ba1e3632.jpg

nie musisz dziękować a jak coś to mam całą książkę obsługi silnika po polsku

Nie ma to jak FORTSCHRITT

11

Odp: Silnik kilka pytań

Podziękować Tomku, już wszystko wiem chociaż u mnie ta pompa inaczej troszkę wygląda

12

Odp: Silnik kilka pytań

to jest katalog silnika samochodowego one troszkę się różniły detalami a najlepiej jak byś umieszczał zdjęcia tego co opisujesz będzie ci łatwiej wytłumaczyć co i jak

Nie ma to jak FORTSCHRITT

13

Odp: Silnik kilka pytań

Dokladnie. Do każdego pytania fotka i będziemy zaznaczać.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

14

Odp: Silnik kilka pytań

ok w takim razie jutro zrobię foty

15

Odp: Silnik kilka pytań

załączam zdjęcia pompy, zalałem dzisiaj do niej 0,7 litra turdusa, takie gdzieś zdjęcie znalazłem i tam było opisane które otwory od czego i ile oleju. co myślicie bo mi się wydaje że boczny dekielek nie jest od tej pompy bo pod nim są otwory na 6 śrubek a on jest przykręcony tylko na dwie


https://s17.postimg.org/tnz5tbbl7/IMG_20180127_130525_HDR.jpg https://s17.postimg.org/8ebjihaq3/IMG_20180127_130536_HDR.jpg https://s17.postimg.org/qfuogq7gb/IMG_20180127_130542_HDR.jpg https://s17.postimg.org/wutpcxobf/IMG_20180127_130548_HDR.jpg

https://s17.postimg.org/vfs4o8i3f/IMG_20180127_130552_HDR.jpg


dzisiaj też ściągałem głowice tylną bo troszkę puszcza olej, oddam do planowania, proszę napiszcie jak dokręcać i jakim momentem.

tuleje w pięknym stanie, podobno 4 lata temu robione w Grudziądzu no i chyba wychodzi że prawda, także jestem zadowolony. wink

16

Odp: Silnik kilka pytań

wstawiałem gdzieś zdjęcie a jak chcesz to podaj mi na pw e-mail do siebie to wyślę ci ksiażke do tego silnika
https://images77.fotosik.pl/634/7d1de7bddd2a76c9med.jpg

https://images76.fotosik.pl/635/2c7a1f9a195a9a82med.jpg

Nie ma to jak FORTSCHRITT

17

Odp: Silnik kilka pytań

ja dokręcałem zawsze na 190-200 n m ze względu na to ze zawsze cieknie z nich olej winne temu są uszczelki

18

Odp: Silnik kilka pytań

Dzięki Tomek

Jutro oddam głowicę do planowania i się zobaczy co dalej. Mam już świecę od fergusona tylko tam trzeba redukcję. Gdzie taką zdobyć? Bo przewód to mam koncepcję od c330 przelewowy trochę stuningować i pasuje.

19

Odp: Silnik kilka pytań

wykręć świece ifa i daj tokarzowi to ci wystruga tulejka musi być nakręcona na świecę mf i nie wystawać poza gwint bo świeca mf jest krótsza ja dałem wężyk gumowy i zbiornik płynu ham. c360 i tylko nafta

20

Odp: Silnik kilka pytań

Świeca mf  ma nie typowy  gwint  ja ją  przegwintowałem  na inny .  Ja  mam podłączoną pod  układ  paliwowy  trochę nie  bezpiecznie   .  Właściwie  jedna   świeca to trochę  za mało . Tylko podłącz ją pod 12V .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "