Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Serwomechanizm
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
całkiem możliwe ze ktoś to wstawił ze jak sie zapowietrzyła hydraulika to jakiś zawór mógł być jak popuścisz tam przewody to jest łatwiej odpowietrzyć ciągnik ja w tym miejscu wstawiłem trójnik z korkiem jak mi sie układ zapowietrzy to na odpalonym ciągniku odkręcam ten korek chwile poczekam olej sie pojawia zakręcam i wspomaganie wraca
ok dzięki, a jeszcze takie pytanie czy wersja na pełnej hydraulice i ta z częściowym wspomaganiem różnią się jakoś jeśli chodzi o siłę jaką trzeba użyć aby skręcić koła?
Czy wyciek z serwomechanizmu jest równoznaczny z zapowietrzeniem układu kierowania? Bo mam wrażenie że kierownica dość ciężko chodzi w porównaniu do zt303 który oglądałem a który miał pełną hydraulikę
Nie koniecznie. Może ciec i działać poprawnie.
Pompa jest na wykończeniu od wspomagania , poczytaj na forum jak wrzucaliśmy zamiasy oryginału ruską nsz 16 lewą, u mnie jak wrzuciłem to w żadnym samochodzie tak lekko kierownicą nie kręciłem
A koszt pompy ok 150zł i kilka przerubek
dzięki gelek79, znalazłem już twój wątek o pompie wspomagania, zobaczy się dokładnie jak się ciepło zrobi co tam niedomaga ale muszę przyznać że to forum to fajna sprawa, już kilka ciekawych patentów na forsza się dowiedziałem
Chłopie jakby nie to forum to nie jeden z torbami by poszedł
he he...
wracając jeszcze do pompy od ruska, to jak rozwiązać kwestię smarowania skrzyni biegów, bo mam na pompie wspomagania dolepioną jeszcze taką malutką pompkę ona chyba smaruje skrzynie
Nie wiem jak Ci ona tam pcha ten olej. Może ful wypas i pcha tam ciśnienie w jakieś kanały a może tylko rozbryzgowo... z góry. Ja sam sobie zrobiłem smarowanie przez puszczenie powrotu ze wspomagania sprzęgła na tryb od polowych. Dziura w pokrywie skrzyni wąż i leci...
he he...
wracając jeszcze do pompy od ruska, to jak rozwiązać kwestię smarowania skrzyni biegów, bo mam na pompie wspomagania dolepioną jeszcze taką malutką pompkę ona chyba smaruje skrzynie
mówisz o tej przed chłodnicą?
mówię o tej malutkiej która zasysa olej przez filtr ze skrzyni, osadzona jest na pompie wspomagania obok głównej pompy.
Jeślibym chciał podmienić pompę wspomagania na taką od ruska to co wtedy mam zrobić z tą malutką pompą, jutro cykne fotke
nie wiem jak w 303 ale w 323 takiego bajeru nie ma bynajmniej nigdy nie widziałem
to jest chyba ten z pierwszych 303,bo ma pompe przy skrzynii
kellyq a do głównej pompy od podnosnika też jest przykręcona mała pompa?.Jeśli nie to najprawdopodobniej spełnia to samo zadanie co ta montowana na głównej pompie w późniejszych modelach
kelig wiem że ci się nie chce ale jak byś chciał to byś zobaczył w dziale zrób to sam mój wątek 1 i ostatni 303 w poście 9 jest pompa gł i pompka do smarowania skrzyni ta mała, a w ogóle to masz katalog ? to tylko gówniane 50zł a i jaki masz ciągnik c330 czy nie wiem, bo piszesz o jakimś częściowym wspomaganiu
Krzysiek zapodaj coś więcej o tym smarowaniu co zrobiłeś może foto jak masz
Kellyq w Twoim przypadku zamiana pompy to nie taka prosta sprawa. Będziesz musiał wymienić koło pasowe przy silniku , dokupić krzyżak , wspornik do montażu pompy , przerobić doprowadzenie i odprowadzenie oleju i dokładnie nie pamiętam ale chyba ten stary typ serwa będzie nieco przeszkadzał.Jeśli chodzi o smarowanie skrzyni to poprostu zostawisz starą pompę na miejscu i nie bedziesz musiał dorabiać zaślepki. też chciałem to przerobić w swoim 303 ale ze względu na ilość przeróbek odpuścilem i kupiłem 323
nie wiadomo czy jeszcze pokrywy rozrządu nie musi wymienić
Raczej trzeba bo starszy typ może nie mieć w pokrywie otworów do montażu przystawki z pompą na przód. Ja mam też ten starszy zt300 z pompą przy skrzyni ,latem padła mi oryginalna pompa ,więc kupiłem zwykłą bez tej małej z przodu ,założyłem w miejsce oryginalnej a to smarowanie skrzyni po prostu odłączyłem. Na nowej pompie jest lepiej ale i tak na serwie nie kręci się tak leciutko jak na orbitrolu ,dlatego teraz będę się brał za przeróbkę wspomagania na pełne hydrostatyczne.
Jano ta mini pompa taka jak na tym Twoim zdjęciu w tamtym wątku. Tak sobie myślę może by wywalić to serwo i wstawić w tamtym miejscu orbitrol, została by ta cała kolumna kierownicza z tym wałkiem przez cały ciągnik ale to mi nie przeszkadza. Przewody by już był, kupić tylko 2 do siłownika, dobrać jakiś siłownik i zamocować.
Ta pompa wspomagania która teraz jest chyba jest dobra, mam jeszcze starą dostałem razem z ciągnikiem. Obie z tą małą pompką.
Katalog też jakiś tam mam, ale nie wszystko jest tak samo. Ciągnik jest z 71 roku więc ta pierwsza wersja.
Orbitrol montuje się pod kierownicą
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Serwomechanizm
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo